F-Si – nová generace Cannondalu Flash

2.6.2014
<p>Cannondale Flash se dočkal dalšího evolučního kroku!</p>

Začneme-li od jména, vidíme F-Si, F jako Flash a Si jako System Integration. Jedině vyladěný celek podá maximální výkon. V případě Cannondalu jde o sestavu vlastních komponentů – představec OPI, vidlice Lefty, kliky Hollowgram SiSL a lehce zahnutá sedlovka Save2. A samozřejmě rám.

Velkých změn se dočkala jeho geometrie. Výrazně kratší je zadní stavba, délka hlavové trubky klesla o desítky milimetrů, což znamená konec hluboko dolů ohnutým představcům profi jezdců, řetězové vzpěry devětadvacítky mají jen 429 mm, výrazně se položil hlavový úhel, a to z 71° na 69,5°.

Stále to ale není vše! Posunul se třmen zadní brzdy dovnitř rámu, mezi řetězovou a sedlovou vzpěru, změnila se i profilace horní rámové trubky, zploštění v místě navazujícím na sedlové vzpěry by mělo přinést ještě více pohodlí, u novinky je více místa pro plášť zadního kola. Mimořádné zkrácení zadní stavby bylo podmíněno zásadní konstrukční změnou – posunem pohonu o 6 mm doprava.

Změny se nutně musely dotknout i vidlice Lefty. Zkrácení hlavové trubky přineslo i zkrácení mezi korunkami vidlice. Pyšní se i novým offsetem patky vidlice. Dříve činil 45 mm, ostatní výrobci nejčastěji používali 47 mm, Trek G2 dokonce 51 mm, nová Lefty však jde ještě dále, až na 55 mm. Změní se tak stopa kola, posunou jeho vlastnosti při ovládání.

Změny proběhly i v útrobách vidlice. Pístek WideMouth by měl lépe propouštět olej a poprat se s rychlými nárazy. Nabízí i širší nastavení odskoku. Vidlice počítá s novými, širšími Lefty SM náboji. Sedlovka Save2 je o 50 gramů lehčí a tím pádem schopná o 20 procent většího vychýlení, tedy i komfortu pro jezdce.

Petr Štuka

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu