Fox pro 2014 vylepšil DH odpružení

26.3.2013
<p>Kolekce Fox Racing Shox 2014 bude ve znamení velkých změn a odlehčení.</p>

Fox Racing a jejich vývojový tým RAD (Race Applications Development) upravují svou sjezdovou vidlici s vnitřníma nohama o průměru 40 mm v pravidelných intervalech, ale vylepšení pro rok 2014 je velkým skokem. Konstruktéři značky ustoupili od titanové pružiny k vzduchové komoře známé jako Float.

Díky dalšímu odlehčení při zachování tuhosti se dostali k 2711 gramům. Vzduch jím navíc nabídne snadnější nastavení progresivity, díky které mohli odebrat hydraulický doraz. Velikost a tedy i progresivita vzduchové komory je nastavitelná v devíti pozicích. Nastavení pomalé i rychlé komprese, včetně odskoku, zůstává. Vinutou pružinu nechali jen jako negativní, s jejímž nastavením si dali dosti záležet. Nízký tlak, mezi 45 a 80 psi, zbytečně nenamáhá těsnění, což má vliv na jeho životnost. 

Hmotnost klesla o 482 gramů na 2711 g, nejvíce se ušetřilo na vzduchové komoře (152 g), vnějších (150 g) i vnitřních (89 g) nohou, korunkách (18 a 45 g) a dokonce i na gumové ochraně vidlice při dorazu na rám (4 g).

 

Praktickým prvkem je i odvzdušňovací systém ze vnitřku vidlice. Nové jsou i patky a samozřejmě Post Mount standard pro třmen přední brzdy. Povrchová úprava Kashima, založená na molybden disulfidu, se dostala i na pístnici, tedy onu část vidlice spojující vnitřní a vnější nohy. SKF stíráky používají už i současné modely, proto je neváhali používat i nadále.

Změnám se nevyhne ani tlumič, na který u Foxu použili technologie z jim blízkého odvětví, motokrosu. Kromě hladšího průchodu oleje mezi hlavním písem a pístem v expanzní nádobce nabídne nový model i menší průměr pístnice, pro menší tření. Celkově bude mít lineárnější chod, protože samotné rámy jsou stále progresivnější. Zůstává nastavení pomalé i rychlé komprese, odskoku a vzduchové komory.

Petr Štuka

Foto: Fox, Thomas Dietze

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu