Zaměstnanci objeli cestou do práce 13krát zeměkouli a ušetřili 57 tun CO2

7.6.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-06-07T12:08:25 --> <p><strong>Více než 533 tisíc kilometrů ujelo 2 536 účastníků kampaně „Do práce na kole" rozdělených do 829 týmů ze 400 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzin, opotřebení aut a poplatky. Kampaň podpořila řada osobností.</strong></p>

Výherce soutěžních kategorií a držitele titulu Cyklozaměstnavatel roku 2012 vyhlásí iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek 7. 6. od 19 hodin na terasách Garáží Slovan vedle Státní Opery Praha. Na účastníky čeká vystoupení cykložonglérů Tucet Kulí a zápas póla na kolech, následovaný mexickou párty. Slavit se bude také v Brně, v Liberci a v Pardubicích. „Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole téměř 10 gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak všichni udělali hodně i pro své zdraví,” uvedl koordinátor kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Dodal, že podle studií lékařů patří pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou kondici i psychickou rovnováhu.
Výherce soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně „Do práce na kole tají”. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených kilometrů” vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Mezi hlavní ceny patří jízdní kolo, švédský cykloairbag, vstupenky do divadel a sportovních center, cyklistické vybavení a doplňky. Odměněn bude také kreativní přístup. Firma, která nejvíce podpořila dojížďku zaměstnanců na kole, získá titul „Cyklozaměstnavatel roku 2012″.
Z dotazníkového průzkumu mezi pražskými účastníky vyplynulo, že lidem ve větším využívání jízdních kol nejvíce brání hustý automobilový provoz a chybějící bezpečné trasy. Kopcovitý terén představuje v hlavním městě problém jen pro 8,5 % lidí.

 

Pražští účastníci kampaně „Do práce na kole” odpovídali každý den na jednu otázku týkající se dopravy. Průzkum přinesl zajímavá zjištění:

1. Lidem nejvíce vadí hustý automobilový provoz a chybějící bezpečné trasy
2. Kopce jsou v Praze problém jen pro 8,5 % lidí
3. Více než polovina lidí si myslí, že Praha neinvestuje dost do cyklistické infrastruktury
4. Přesto, že 78 % účastníků bydlí v domácnosti s autem, 93 procenta z nich si myslí, že by lidé měli jezdit autem méně
5. Více než 2/3 lidí by si přálo pěší zónu na Smetanově nábřeží
6. 38 procentům lidí vadí nevyhovující možnost přepravy kola veřejnou dopravou
7. Každý čtvrtý člověk teď vnímá auta kritičtěji než dříve
8. 40 % účastníků kampaně bude i po jejím ukončení jezdit do práce častěji na kole
9. Hlavním důvodem pro účast v kampani bylo potěšení z jízdy na kole (2/3 lidí)
10. Každý čtvrtý člověk změnil své každodenní dopravní návyky

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu