Velkými Karlovicemi a okolím na kole

27.6.2005
<p>Turistická oblast Velkých Karlovic na Vsetínsku se snaží přilákat turisty i v letním období. Obec i místní živnostníci v oblasti rekreace proto značí nové cyklistické trasy a připravují bohatý program na prázdninové měsíce.</p>

Pro zájemce o cykloturistiku je nově označeno pět tras o celkové délce přes 180 kilometrů. V okolí Velkých Karlovic se dá vyrazit na nenáročné 17 až 30 kilometrů dlouhé túry, nebo si naplánovat i sedmdesátiki­lometrový celodenní výlet spojený s návštěvou skanzenu v Rožnově.
Velké Karlovice jsou připravené na turisty i v letních měsících. Místní koupaliště prošlo před sezonou menší rekonstrukcí, opravily se chodníky okolo bazénu. Návštěvníci Velkých Karlovic mají k dispozici spoustu ubytovacích zařízení, bowlingové dráhy (Galik, Horal, u Pepiša), tenisové kurty. Na svahu pod horským hotelem Horal stojí golfové hřiště určené i naprostým začátečníkům a dají se zde domluvit i projížďky na koních. Někteří ubytovatelé nabízí zájemcům i jednodenní výlety do skanzenu v Rožnově, na Pustevny či Radhošť.
Více informací o Velkých Karlovicích najdete na www.velkekarlovice.cz, www.valachy.cz, www.razula.cz

cyklotrasy

Po krásách Beskyd v okolí Velkých Karlovic

cyklotrasa č. 1
Začátek první velmi nenáročné trasy je u hotelu Galik, pokračuje po značeném místním okruhu č. 6020/4 kolem restaurace U Románků. Podél potoka Malá Hanzlůvka stoupáme až k pralesu Razula. Před ním se odbočí vpravo na zpevněnou cestu, která se obtáčí kolem vrcholu Bařinka a stoupá až k sedlu pod Lemešnou, zde se dejte vpravo po asfaltu. Před místní částí Podťaté pojedete po lesní cestě a napojíte se na asfaltovoucestu. Po dvou odbočeních vpravo se vracíte zpět k hotelu Galik. Celý pohodový okruh měří 17 km.

cyklotrasa č. 2
Začít můžete na parkovišti na rozcestí Pod Javorem pod hotelem Horal na konci Velkých Karlovic směrem na Slovensko. Napojíte se na cyklotrasu č. 6020/5, která vede po hlavní cestě zpět do Velkých Karlovic do Léskového. Po dvou kilometrech minete cyklobufet Razula, po dalších dvou kilometrech odbočíte vlevo na Podťaté a pak stoupáme až na Kasárna, kde se můžeme občerstvit. Ski areál necháte za sebou a pokračujete po asfaltce až na rozcestí Pindula (sedlo pod Lemešnou). Tady se napojíte na hřebenovou červenou turistickou značku, po které dojedeme až pod Oselnou. Odtud již po zmíněné cyklotrase č. 6020/5 pokračujete rozcestí pod Pad Javorem nebo si můžete dát ještě menší kopeček až na zahrádku hotelu Horal. Délka cyklotrasy je 31 km.

cyklotrasa č. 3
Od hotelů Galik a Lanterna v místní části Leskové vyjedete severním směrem podél potoka Velká Hanzlůvka. Po 700 m odbočíte vlevo a po červené cyklotrase č. 472 dojedete na Miloňov. Zde odbočíte vlevo a na hlavní cestě pokračujete k rozcestí. Na rozcestníku se dáte na Soláň, za chvilku dorázíte k mostu, za nímž je odbočka vlevo. Kolem hotelu Tatra stoupáte vzhůru na Bzový hřeben. U hotelu Luka se napojíte na hlavní trasu na Soláň. Na vrcholu stoupání odbočíte na krásnou hřebenovku přes Soláň, Benešky, Polanu až na sedlo Pod Vysokou. Odtud se dostanete příjemným sjezdem po asfaltu kolem Laďova pramene k hotelům Galik a Lanterna. Délka cyklostrasy je 33 km.

cyklotrasa č. 4
Od parkoviště u cyklo bufetu Razula z Léskového se vydejte po hlavní cestě smerem do Velkých Karlovic směrem do Karolinky, pořád se držte cyklotrasy č 472. Za Karolinkou minete přírodní jezero, které je velmi čísté a dá se v něm přes léto koupat. Dojedete až na hlavní křižovatku v Novém Hrozenkově, kde se dáte dolevo přes Vranču až nahoru k areálu sjezdovek na Kohútce. Zde se dostanete na hřebenovou trasu přes Portáš až na vrchol Malý Javorník ve výšce 1019 m. Na dalším rozcestí Bukovina odbočíte po zelené na Příschlop a odtud vpravo po asfaltu přes Tisňavy zpět na Léskového k cyklo bufetu. Délka cyklotrasy je 38 km.

cyklotrasa č. 5
Od parkoviště u hotelu Galik se vydejte po hlavní cestě směrem na Vsetín. Na konci Velkých Karlovic odbočte na Bzové a kolem fojtství stoupejte po asfaltové silnici až k hotelu Luka, kde se napojíte na hlavní cestu. Přes hřeben Soláně sjedete do obce Hutisko, kde se dáte doleva a přes Vigantice přijedete až k Valašskému skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Po případné návštěvě skanzenu se dejte kolem kempu s koupaliště a dostanete se na beskydsko-karpatskou cyklomagistrálou č. 47. Postupně budete stoupet na Pustevny a dále na Bařiny. Odtud cyklotrasou č. 472 na Třeštík. K návratu do Léskové využijte místní trasu č. 6020/1. Délka cyklotrasy je 68 km.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře