Největším tahákem katalogu je nová řada celoodpružených devětadvacítek XF. Nejdostupnější model XF 909 vybavený vidlicí RockShox Recon, tlumičem Monarch RL a komponenty Shimano Deore/SLX stojí těsně pod 50 000 Kč. Za nejvyšší XF 959 se Sidem, dálkově ovládaným tlumičem DT Swiss M212 a komponenty XT/XTR dáte o třicet tisíc více. Mezi nimi ještě leží kompromisní XF 939. Společným jmenovatelem všech tří kol je nový hliníkový rám ze slitiny 7005 T6. 100mm zadní stavba je bez výstřelků – značka se přidržela konvenčně pojatého čtyřčepu. Na kolech si můžete dále všimnout mírného prohnutí sedlové trubky a tapered hlavy.
Model XF 959 bylo možné v rámci prezentace krátce otestovat na blízkém okruhu plném kořenů. Naladění kola je jednoznačně sportovní, hlavně délka rámu uspokojí každého závodníka. Naopak za univerzální kabát můžeme považovat zvolenou délku představce a vlaštovky. Superior se na rozdíl od řady jiných značek přidržel relativně užších a zvednutých řídítek. Díky nim působí dlouhé kolo s negativně situovaným představcem opticky trochu rozháraně. Dlouhý posed ani použité doplňky ale naštěstí nevyústily v přehnaně stabilní či jinak naručené ovládání, naopak manévrování je živé a velmi příjemné. Jezdci se sportovními ambicemi budou zároveň spokojeni s vysokou tuhostí rámu. Také díky ní kolo pěkně jede. Zadní stavba svou práci plní, i když se nám zdálo, že v přímém srovnání se 150mm fullem řady TF, je méně komfortní. Sporťáci jí to snad odpustí výměnou za rychlost. To už se ale pouštíme do soudů, před kterými bychom si s kolem měli více pohrát. Snad to bude brzy možné v některém testu ve Velu.
Nová modelová řada ale není jedinou změnou. Například 150mm biky byly vylepšeny pevnou zadní osou a změnou profilace trubek bylo uspořeno 25 % hmotnosti při současném nárůstu tuhosti. U dvou nejvyšších modelů můžete využít předností teleskopické sedlovky RockShox Reverb a vodítka řetězu C.Guide. Loni nové devětadvacítkové hardtaily Team zůstaly prakticky beze změn, ale zapracováno bylo na kolech řady Race, která se týmovým bikům velmi přiblížila. Silniční top model je nově nabízen s elektronickou sadou Ultegra Di2. Velmi výrazně se změnila nabídka krosů – vedle těch klasických je tu i „urban” řada Speed City s pevnými vidlicemi a hladkými plášti. To je jen malá ochutnávka z novinek.
Carrera, zaděláno na comeback
Velsbike je zároveň českým dealerem značky Carrera. Ta pro rok
2013 výrazně posílila na všech frontách. Silničářům připravila nový
model Nitro, do nějž je po vzoru například lyžařských helem začleněn
systém uzavírání průduchů využitelný zejména v zimních měsících.
Bikeři zase dostali helmu Edge, která je tvarem předurčena pro drsnější
pojetí jízdy. Šest barevných provedení se štítkem ctícím vždy odstín
skořepiny nabízí zajímavou paletu možností.
(kk)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT