Novinky na silnici: Madone a Domane

18.7.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-07-17T17:25:40 --> <p>Mezi značkami, které uvolňují některé z novinek, nesmí chybět ani americký Trek. Největším tahákem je bezesporu zcela nová koncepce silničních strojů Madone, a to i díky dominanci Fabiana Cancellary v prvním týdnu Tour de France.</p>

I když právě tento jezdec použil pro tyto etapy kolo, odbyvší si svojí premiéru již na Strade Bianche v úvodu sezony, zbytek týmu odstartoval na strojích Madone.
V čem je tato koncepce jiná ve srovnání s dosavadní produkcí kolařského giganta? Je to v prolnutí myšlenek na konstrukci ideálního kola pro jízdu v kopcích, ale současně i zajištění dokonalé aerodynamiky v rovinatých úsecích. A výsledkem této snahy je nová Madone.
Jednoduchým poznávacím znakem je absence běžného můstku pro uchycení zadní brzdy. Ta se totiž přestěhovala pod středové pouzdro. Navíc ztratila svoji původní podobu, konstrukci využívající fixaci pomocí centrálního šroubu. Nově bude usazena na dvou čepech přímo do rámu. Jedinou značkou reagující na tento experiment je podle informací Shimano v provedení brzd pro aero stroje. Na stejném principu pracuje i přední brzda ve speciálně „vykousnuté” vidlici, kdy teprve po namontování čelistí dostane celek původní kompaktní podobu.
Současně celé řada doznala i dalších aero úprav, inspirujících se v řadě Speed Concept. Proměně samozřejmě propadla kompletní produkce, až do základních úrovní.

Podobně je na tom i již zmiňovaná řada Domane, i tyto stroje mají v nabídce kompletní řadu, počínajícíc na strojích v karbonu OCLV úrovně 600, tedy pro nejvyšší závodní nasazení, ale výhody systému „odpružené” sedlovky může zájemce využít i u hliníkového modelu na nejnižším patře nabídky této konstrukce.
Ošizeny v tomto ohledu nebudou ani cyklistky, které se mohou těšit na vlastní řadu kol Domane, lišící se od pánské jen designem a některými ryze ženskými doplňky.
Jako malou ochutnávku těchto proměn připojujeme malou fotogalerii.
 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu