I když právě tento jezdec použil pro tyto etapy kolo, odbyvší si
svojí premiéru již na Strade Bianche v úvodu sezony, zbytek týmu
odstartoval na strojích Madone.
V čem je tato koncepce jiná ve srovnání s dosavadní produkcí
kolařského giganta? Je to v prolnutí myšlenek na konstrukci ideálního
kola pro jízdu v kopcích, ale současně i zajištění dokonalé
aerodynamiky v rovinatých úsecích. A výsledkem této snahy je nová
Madone.
Jednoduchým poznávacím znakem je absence běžného můstku pro uchycení
zadní brzdy. Ta se totiž přestěhovala pod středové pouzdro. Navíc
ztratila svoji původní podobu, konstrukci využívající fixaci pomocí
centrálního šroubu. Nově bude usazena na dvou čepech přímo do rámu.
Jedinou značkou reagující na tento experiment je podle informací Shimano
v provedení brzd pro aero stroje. Na stejném principu pracuje i přední
brzda ve speciálně „vykousnuté” vidlici, kdy teprve po namontování
čelistí dostane celek původní kompaktní podobu.
Současně celé řada doznala i dalších aero úprav, inspirujících se
v řadě Speed Concept. Proměně samozřejmě propadla kompletní produkce,
až do základních úrovní.
Podobně je na tom i již zmiňovaná řada Domane, i tyto stroje mají
v nabídce kompletní řadu, počínajícíc na strojích v karbonu OCLV
úrovně 600, tedy pro nejvyšší závodní nasazení, ale výhody systému
„odpružené” sedlovky může zájemce využít i u hliníkového modelu na
nejnižším patře nabídky této konstrukce.
Ošizeny v tomto ohledu nebudou ani cyklistky, které se mohou těšit na
vlastní řadu kol Domane, lišící se od pánské jen designem a některými
ryze ženskými doplňky.
Jako malou ochutnávku těchto proměn připojujeme malou fotogalerii.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT