Spekulace, že nový průměr výpletů 27,5“ bude použit především na kolech s vyššími zdvihy, se ukázala jako opodstatněná. Řada Genius se rozdvojuje – modely začínající číslem „7“ využívají právě kol 650B, což dovolilo navýšit zdvih až na 150 mm při zachování krátkého rozvoru a živé geometrie. Biky mající v názvu „9“ jsou postaveny na kolech 29“ a hospodaří se 130 mm. V obou řadách jsou zastoupeny modely na hliníkovém i karbonovém rámu. Karbonové rámové sady s tlumičem váží 2300 g. Oproti tomu olympijský hardtail Nino Schurtera se do katalogu jako kompletní kolo nedostane, zatím bude možné pořídít pouze samostaný rám.
Dalším nečekaným krokem je opuštění systému odpružení s roztahujícím se tlumičem. Po vzoru Sparku má i Genius třetí generace konvenčně pracující tlumič umístěný pod horní rámovou trubkou. Znamená to lepší ochranu před nečistotami a 200 gramů dolů. Zachována byla přitom dvoukomorová konstrukce (LTD). Díky tomu nepřišel Genius o páčku TwinLock, která v režimu „traction mode“ omezí zdvih zadní stavby na 100 respektive 90 mm, přičemž současně výrazně přitlumí kompresi obou pružicích jednotek. Pouze u nejdostupnějších modelů je tlumič jednokomorový a páčka tak ovládá pouze tlumení komprese (systém LRD).
Scott zároveň přichází s dokonalejšími technologiemi. Na rámu je nově použit lisovaný střed BB92, vložka u čepu umožňující mírně měnit výšku středu (o 6 mm) a hlavový úhel (o 0,4º), post mount úchyt zadní brzdy, zvětšený hlavní čep a systém patek zadní stavby umožňující kompatibilitu se třemi nejužívanějšími standardy osy.
Součástí prezentace bylo i představení komponentů značky Syncros. Ta se v uplynulém roce přesunula z vlastnictví Ritchey právě pod křídla Scottu. A je vidět, že s ní má velké plány. Sjednotil grafiku, ve spolupráci s DT Swiss vytvořil kompletní řadu zapletnených kol pro silnici i MTB (pro 27,5“ je v nabídce zatím jediný karbonový model), nabízí povedená sedla, řídítka, představce, sedlovky a mnoho dalšího.
(kk)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT