Výherce soutěžních kategorií a držitele titulu Cyklozaměstnavatel roku
2012 vyhlásí iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek 7. 6. od 19 hodin na terasách
Garáží Slovan vedle Státní Opery Praha. Na účastníky čeká vystoupení
cykložonglérů Tucet Kulí a zápas póla na kolech, následovaný mexickou
párty. Slavit se bude také v Brně, v Liberci a v Pardubicích.
„Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole téměř
10 gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak
všichni udělali hodně i pro své zdraví,” uvedl koordinátor kampaně Vít
Masare z iniciativy Auto*Mat. Dodal, že podle studií lékařů patří
pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou
kondici i psychickou rovnováhu.
Výherce soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně „Do práce na
kole tají”. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených
kilometrů” vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Mezi hlavní ceny
patří jízdní kolo, švédský cykloairbag, vstupenky do divadel a
sportovních center, cyklistické vybavení a doplňky. Odměněn bude také
kreativní přístup. Firma, která nejvíce podpořila dojížďku
zaměstnanců na kole, získá titul „Cyklozaměstnavatel roku 2012″.
Z dotazníkového průzkumu mezi pražskými účastníky vyplynulo, že lidem
ve větším využívání jízdních kol nejvíce brání hustý automobilový
provoz a chybějící bezpečné trasy. Kopcovitý terén představuje
v hlavním městě problém jen pro 8,5 % lidí.
Pražští účastníci kampaně „Do práce na kole” odpovídali každý den na jednu otázku týkající se dopravy. Průzkum přinesl zajímavá zjištění:
1. Lidem nejvíce vadí hustý automobilový provoz a chybějící
bezpečné trasy
2. Kopce jsou v Praze problém jen pro 8,5 % lidí
3. Více než polovina lidí si myslí, že Praha neinvestuje dost do
cyklistické infrastruktury
4. Přesto, že 78 % účastníků bydlí v domácnosti s autem,
93 procenta z nich si myslí, že by lidé měli jezdit autem méně
5. Více než 2/3 lidí by si přálo pěší zónu na Smetanově
nábřeží
6. 38 procentům lidí vadí nevyhovující možnost přepravy kola veřejnou
dopravou
7. Každý čtvrtý člověk teď vnímá auta kritičtěji než dříve
8. 40 % účastníků kampaně bude i po jejím ukončení jezdit do práce
častěji na kole
9. Hlavním důvodem pro účast v kampani bylo potěšení z jízdy na kole
(2/3 lidí)
10. Každý čtvrtý člověk změnil své každodenní dopravní návyky
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT