Královská premiéra – závod i Duratec 27,5″

29.5.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-05-31T10:16:19 --> <p>Peripetie, které provázejí pořadatele populárního Krále Šumavy, byly nejen příčinou řady jejich bezesných nocí, ale zejména velkých úprav trati. Nutnost vyhovět požadavkům Policie ČR, které jsou jen tak mimochodem o řád tvrdší než ve zbytku republiky, vedly k maximálnímu využití lesních a polních cest na úkor byť jen krátkých přesunů po silnicích vyšších tříd. Podobně tomu bylo i se zázemím závodu. To se z městských lázní přesunulo do nedalekých Lub na místní fotbalový stadion.</p>

Tyto organizační komplikace ale podle našeho názoru zvládli pořadatelé na výbornou, a to i přes fakt, že se ve večerních hodinách tvořily u prezentace fronty. Důležitější je ale to, co se dělo v sobotu. A nutno potvrdit, že na nevstřícnosti úřadů cyklisté paradoxně vydělali. Nádherná trať, využívající v řadě míst zcela nové singltreky, jinde kopírující po louce hranu lesa, ale i některé úseky z minulých let (v řadě případů v protisměru), musela potěšit. Není třeba se dlouze rozepisovat o náročnosti trasy nebo místech, kudy vedla, to vše dokáže každý najít na stránkách pořadatele, důležitější je fakt, že Král žije dál a nová trasa přinesla i zcela novou dimenzi tohoto závodu. I když někteří z pravidelných účastníků hovoří spíše o návratu k původnímu pojetí z prvních ročníků jeho konání.
Ale letošní ročník si zaslouží i jednu výtku, a sice tu, že tuhle trasu měli místní najít už dávno.

Druhá královská premiéra
Značka Duratec pojala letošního Krále Šumavy jako skvělou příležitost prakticky představit a v průběhu závodu řádně otestovat nový rozměr kol, který již po delší čas zaměstnává myšlenky nejednoho vyznavače MTB, a to 27,5 palce! U této příležitosti vznikl Duratec Team ve složení zkušených závodníků Vaška Ašky a Pavla Gondy. A hned při prvním ostrém testu 27,5″ stroj dovezl Pavla Gondu na druhé místo na trase 70 km a nebýt defektu, tak v popředí zůstal i Vašek Aška.
A že šlo o novinku ještě žhavou, dokládá fakt, že se stroje obou závodníků připravovaly ještě v pátek odpoledne a závodníci si do posledních chvil ladili posed a oťukávali jejich vlastnosti. Škoda jen, že po slibně rozjetém úvodu promluvila do pozice Ašky vyšší moc. Defekt a následná výměna jej stála vedoucí pozici. I tak vyzkoušel rychlost nového rozměru, když se na asi třiceti kilometrech prokousal z 50. pozice, na kterou spadl, až na výslednou 8. příčku celkového pořadí.

Eda Pinkava

Foto: archiv KŠ, Duratec a autor

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu