V minulém roce jste cyklistický svět překvapili perfektně
připraveným závodem, který byl následně oceněn jako nejlepší závod
Světového poháru. Co vlastně konání závodu Světového poháru
obnáší?
„Především je to závod nejvyšší úrovně, kam přijede opravdová
elita. Pro nás organizátory to znamená vypořádat se s řádově většími
nároky na přípravu, infrastrukturu a koordinaci, přichystat se na masivní
zájem médií i diváků. Musíme dokonale sladit průběh sportovní,
organizační a technické části závodu.“
Jak bude letos vypadat startovní pole?
„Na svěťáku je větší konkurence než na mistrovství světa. Žádné
omezení reprezentačních nominací, prostě závodí ti nejlepší
z nejlepších. Ze špičky nebude chybět skoro nikdo. Podle nového pravidla
UCI má 15 top teamu na závodech Světového poháru povinnou účast.
I letos budou čeští závodníci patřit k absolutním favoritům, takže
věřím, že diváci si stejně jako v minulém roce přijdou na své.“
Důležitými změnami prošla disciplína sprintu. Co je
nového?
„Sprint se letos poprvé jede jako samostatná disciplína Světového poháru
a my jsme moc rádi, že jsme k tomu jako průkopníci této disciplíny také
přispěli. Závodnické nasazení i konkurence tak bude ještě větší než
v minulých letech. Na Vysočině navíc letos vyzkoušíme novinku, pro kterou
jsme museli vyžádat zvláštní výjimku od UCI. Na start jednotlivých jízd
se postaví místo 4 rovnou 6 závodníků. To by mělo přinést více
dramatických okamžiků a soubojů i méně zdlouhavý průběh.“
Co bude pro diváky atraktivní mimo samotný závod?
„Lidé si mohou zajít přímo do „boxů“ a z bezprostřední blízkosti
sledovat dění v zázemí týmů – nejnovější techniku, přípravu
jezdců na závod, týmy pořádají různé promoakce. To je určitě velký
zážitek. A to samozřejmě ještě nemluvím o nabitém programu dalších
závodů a o doprovodném programu.”
Velká pozornost byla v minulých letech věnována přípravě
trati, která byla navržena na míru televiznímu přenosu i světovým
trendům. Hodně se mluvilo také o nových technických pasážích. Jaká je
trať v letošním roce.
„Trať se osvědčila a připravujeme pouze dílčí vylepšení. Po zimě
jsme opravili a mírně doladili některé úseky. Nová, pro diváky
i televizní přenos atraktivnější sekce vznikne místo úseku s názvem
Toboggan.“
Jak lze trať vlastně charakterizovat?
„Trať kopíruje trend pestrých přírodních okruhů, které jsou doplněny
umělými technickými sekcemi. Myslím, že se nám v Novém Městě podařilo
připravit vyváženou trať, atraktivní pro závodníky, diváky
i televizi.“
Jak si Nové Město na Moravě celkově stojí v porovnání
s ostatními závody Světového poháru?
„Naší výhodou je infrastruktura připravená pro velké akce. Proto jsme si
také před 4 lety Nové Město vybrali. To je benefit, který nám ulehčuje
práci a divákům maximálně šetří starosti a umocňuje zážitky. Letos
navíc areál prošel dalším zásadním vylepšením. Velkokapacitní
záchytné parkoviště, široká cyklostezka až do areálu, dvojnásobná
kapacita tribun a zbrusu nové sportovní zázemí jsou velkým přínosem.
V porovnání s ostatními závody se Vysočina může určitě pyšnit také
propojením závodní cyklistiky, cyklistiky pro veřejnost a zábavy.“
Co říct na závěr našeho rozhovoru? Jaké máte pozvání pro
fanoušky?
„Jednoznačně to bude opět napínavé. Na startu se sejde absolutní
špička, která bude chtít Jardu Kulhavého sesadit z trůnu. Ondra Cink bude
chtít vyhrát kategorii do 23 let. Olympijská sezóna přidává na
dramatičnosti. To vše ve skvělé atmosféře, kterou je Vysočina proslulá.
Jednoduše domácí cyklistická událost roku, kde by žádný fanoušek neměl
chybět.“
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT