Tolik novinek a zajímavostí jako letos Merida na své tradiční únorové
prezentaci ještě nikdy nepředstavila. Hlavním tahákem let příštích bude
nová silnička, enduro se 160 mm a devětadvacítkový full. Silniční
Scultura SL, případně s levnějším vybavením, avšak na tomtéž rámu
s dovětkem Pro, má úplně nový karbonový základ a s novou sadou Sram Red
se dostává 1,2 kg pod váhový limit UCI, tedy na 5,6 kg. Zajímavostí je,
že se značka jako jedna prvních (po Wilieru a BH) přiklonila ke konstrukci
středové spojky pro širší a tužší osu BB386Evo od FSA, čímž dodává
loni uvedenému standardu globální váhu. Další nestandardní technologií
je použití vibrace pohlcujících Bio vláken na zadní stavbě.
V horských kolech Merida příští rok uspokojí milovníky teleskopických
sedlovek a zdvihů kolem 160 mm. Model se jmenuje One.Sixty VPP, což
napovídá použití zadního závěsu systému Virtual Pivot Point. Bike bude
nabízen ve třech provedeních. Jeho rám s tlumičem váží pod tři
kilogramy, pružení obstarávají nejnovější foxy. K testování byly
připraveny prototypy, jejichž formy jsou již hotové, a tak dojde-li ještě
k nějakým změnám, pak jen ke kosmetickým.
Jiný příběh píše Big.Ninety.Nine, celoodpružená devětadvacítka. Ta
byla k testu připravena jen v hliníkové verzi, protože se nepočítá
s jejím uvedením do výroby ani pro rok 2013. Příští rok ji budou mít
k dispozici jen jezdci týmu Merida Multivan. Systém odpružení je podobný
jako u modelu Ninety.Nine, tlumič směřuje dolů a zdvih činí 100 mm.
Big.Ninety.Nine je jak na první pohled, tak na první svezení tvrdý, lehký a
rychlý závodní speciál, škoda, že se na něj nelze těšit už
napřesrok.
Jízdní zkušenosti z testu nových merid přineseme již v příštím
vydání Vela!
Text a foto: Martin Raufer, Mallorca
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT