Nové fully i silnička

17.2.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-03-20T15:11:02 --> <p>Merida na nedávném novinářském kempu předtavila některé modely pro rok 2013.</p>

Tolik novinek a zajímavostí jako letos Merida na své tradiční únorové prezentaci ještě nikdy nepředstavila. Hlavním tahákem let příštích bude nová silnička, enduro se 160 mm a devětadvacítkový full. Silniční Scultura SL, případně s levnějším vybavením, avšak na tomtéž rámu s dovětkem Pro, má úplně nový karbonový základ a s novou sadou Sram Red se dostává 1,2 kg pod váhový limit UCI, tedy na 5,6 kg. Zajímavostí je, že se značka jako jedna prvních (po Wilieru a BH) přiklonila ke konstrukci středové spojky pro širší a tužší osu BB386Evo od FSA, čímž dodává loni uvedenému standardu globální váhu. Další nestandardní technologií je použití vibrace pohlcujících Bio vláken na zadní stavbě.
V horských kolech Merida příští rok uspokojí milovníky teleskopických sedlovek a zdvihů kolem 160 mm. Model se jmenuje One.Sixty VPP, což napovídá použití zadního závěsu systému Virtual Pivot Point. Bike bude nabízen ve třech provedeních. Jeho rám s tlumičem váží pod tři kilogramy, pružení obstarávají nejnovější foxy. K testování byly připraveny prototypy, jejichž formy jsou již hotové, a tak dojde-li ještě k nějakým změnám, pak jen ke kosmetickým.
Jiný příběh píše Big.Ninety.Nine, celoodpružená devětadvacítka. Ta byla k testu připravena jen v hliníkové verzi, protože se nepočítá s jejím uvedením do výroby ani pro rok 2013. Příští rok ji budou mít k dispozici jen jezdci týmu Merida Multivan. Systém odpružení je podobný jako u modelu Ninety.Nine, tlumič směřuje dolů a zdvih činí 100 mm. Big.Ninety.Nine je jak na první pohled, tak na první svezení tvrdý, lehký a rychlý závodní speciál, škoda, že se na něj nelze těšit už napřesrok.
Jízdní zkušenosti z testu nových merid přineseme již v příštím vydání Vela!
Text a foto: Martin Raufer, Mallorca

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu