Brodie a jeho konstrukce po vzoru Fishera

25.11.2011
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-11-25T10:44:13 --> <p>Na kanadská kultovní kola Brodie si dnes vzpomene již málokdo. Svých největších úspěchů dosahovala v 90. letech. Jako jedna z prvních firem nabídla hardtail na freeride. Za své zásluhy se majitel značky, Paul Brodie, dostal v roce 2005 do Síně slávy horských kol během veletrhu Interbike v Las Vegas. Dobrá zpráva je, že Brodie jede dál.</p>

Tlak trhu vedl majitele k tomu, aby se v roce 2009 vzdal masivních freeridových modelů vhodných na kanadské traily. O rok později již v nabídce o tlumič nezavadíme. Veškerou sílu nyní soustředí do pevných kol a rámů, od horských po silniční.
Aby udržel tempo, nabízí pro příští rok i dva 29″ kousky, Khan a Crib. Od masy konkurenčních kol se liší hned dvěma odlišnostmi, jež jsou důvodem, proč Paul Brodie přišel s 29″ biky až nyní.
Stejně jako Gary Fisher totiž i Brodie vsadil na velký ofset vidlice, a tak musel na specifické kousky chvíli čekat. Větší vzdálenost mezi průsečíkem přímky vedené krkem vidlice s povrchem a průsečíkem přímky vedené nábojem kolmo k zemi má zásadní vliv na chování kola. Čím delší tato vzdálenost je, tím je řízení jistější (jako u sjezdových kol), čím je kratší, tím více se blíží silničním kolům. V řeči čísel jde o 70° úhel vidlice s ofsetem 51 mm.
Druhým klíčovým bodem je velmi krátká zadní stavba, pouhých 437 mm.
Obě kola, Khan i Crib, jsou postavena na rámu ze slitiny 7005 (zeslabované trubky) a nabízena ve čtyřech velikostech. Rozdíly jsou pouze v osazení a od toho se odvíjející ceně.
Petr Štuka

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu