Trek a jeho MTB sekce

8.8.2011
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-08-10T09:08:27 --> <p>Trek je jednou z těch značek, které svou silou určují trendy ve světě cyklistiky. Není proto divu, že jeho novinky patří každoročně k nejočekávanějším. Po představení silniční sekce přinášíme ochutnávku bikové části nabídky.</p>

Byť příští sezona nepřinese v kolekcích nic závratně nového, co by nějak měnilo pohled na MTB, inženýři Treku rozhodně nelenošili – nového je hodně. Většina úprav se skrývá uvnitř, mezi karbonovými vlákny a v komorách tlumičů a vidlic (nově je zde použit systém DRCV, kterým Trek dosud obdařoval ve spolupráci s Foxem pouze tlumiče), změnami prošly také některé geometrie.

 

Materiály
U nabídky horských kol je použitý materiál řazen do tří úrovní, a to XC/Trail, Technical Trail a Gravity. V pojetí Treku to znamená vždy zvážení poměru síly a pevnosti materiálu v kontextu s výslednou hmotností a použitím kola. Čím náročnější terén, tím méně se logicky hraje na gramy, ale zároveň je nezbytná větší houževnatost.
Zajímavá je nová technologie In Tension – ke karbonu je přidán další velmi odolný materiál. Ten jen minimálně zvýší hmotnost rámu, ale zásadně se naopak podílí na navýšení pevnosti a odolnosti proti poškození vybrané partie. Není divu že jej značka využívá nejvíce na spodní rámové trubce. Své uplatnění ale najde i v okolí středové partie.

 

Fuel EX nejen s novou geometrií
Populární model Fuel EX, drtič trailů, prošel redesignem. Pro nastávající rok dostane do vínku pozměněnou geometrii, hlavový úhel se položí o celý jeden stupeň, čímž by mělo dojít k větší stabilitě ovládání. Oba pružicí segmenty budou obdařeny technologií DRCV, což je zásadní novinka u vidlice, tlumič se navíc pyšní zjednodušeným ovládáním. Jeho páčka má pouze tři polohy – jednu pro uzamčení, druhou pro využití v lehčím terénu a třetí pro plné otevření jeho možností. O pevné upnutí kol se vzadu stará osa 142×12 mm a ve vidlici pevná 15mm osa.

Většinou z novinek je obdařena i hliníková verze tohoto modelu.

 

Remedy podobně
Podobnými úpravami prošel i stroj Remedy. Spolu s položením hlavového úhlu a obdařením pružení systémem DRCV se ale chlubí i dalšími dvěma novinkami. První je systém Mino Link, otočná asymetrická vložka v zadní stavbě. S její pomocí lze částečně upravit geometrii kola a současně navýšit pozici středu nad terénem. Pokud se chcete na tomto stroji pustit do těžších pasáží, určitě vám bude pomocníkem teleskopická sedlovka RockShox Reverb, marně ale budete hledat hadici jejího ovládání. Je totiž ukryta uvnitř sedlové trubky a na povrch se dostane až na spodní rámové trubce.

 

Novinka Slash
Nový model v nabídce nese název Slash. Zaměření pro náročné traily podtrhuje využití DRCV u tlumiče, možnost nastavení geometrie opět pomocí Mino Linku, hlavový úhel velice ležérních 66º, technologie E2, přepákování zadní stavby Evo Link a ABP zadní čep. K vytvoření lepšího obrazu o kole pak stačí zmínit zdvih zadní stavby 160 mm a nastavitelný zdvih vidlice 120–160 mm.

 

29″
V sekci, nad níž bdí oko velezkušeného konstruktéra Garyho Fishera, se pro nadcházející rok mnoho neděje. Za zásadní počin lze označit snad jen umístění sytému DRCV do přední vidlice modelu Rumblefish, jinak se značka snaží spíše upoutat spotřební uživatele. O tom přesvědčuje rozšířením nabídky o nejdostupnější modely v jednotlivých řadách pod heslem „skvělých 29″ pro všechny!”. 

 

Opěrné body Treku
Připomeňme na závěr benefity, o které se značka opírá a které i letos prosákly do dalších modelů.

DRCV – patentovaný dvoukomorový systém ve vidlicích a tlumičích. Základní komora si dokáže poradit s plynulou funkcí v běžném provozu, pokud dojde k větším rázům, následuje otevření druhé komory a překvapení jezdce, jakou kapacitu skrývá jeho stroj.

ABP – uložení zadního čepu soustředné s osou zadního kola. Zajišťuje nezávislost pružení na brzdění, navíc ve srovnání s klasickým uchycením na rychloupínák nabízí o poznání vyšší (až 40 %) pevnost.

G2 – geometrie navržená Gary Fisherem pro lepší ovladatelnost kola. Stojí za ní předsunutí korunky odpružené vidlice, čímž došlo ke zkrácení stopy kola.

E2 – konstrukce hlavové partie pracující s tapered krkem vidlice, spodní ložisko má rozměr 1,5″

FCC – přepracování příruby předního náboje. Zvýšením opěrné plochy je snížen prostor pro flexi, dá se říci, že toto provedení částečně simuluje pevnou osu.
Text a foto: Eda Pinkava, Mayrhofen, Rakousko

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu