Rock Machine 2012 – fortel, styl a velká kola

1.7.2011
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-07-29T09:55:26 --> <p>Hvězda Rock Machine stoupá po letech opět strmě vzhůru. Otěží se chopil kopřivnický Bike Fun International a nabral ambiciózní světový kurz. Kola koupíte v jedenadvaceti zemích Evropy a čtyřech asijských státech.</p>

Především pro své zahraniční dealery uspořádala značka 30. června pražskou prezentaci modelové řady 2012. Mezi pozvanými jsme byli i my a mohli jsme tak participovat na nabitém programu – od ranní prezentace, přes efektní defilé biků ve chladných vyšehradských kasematách, až po odpolední testování u Vltavy a večerní doprovodný program. Pořadatelskému týmu je třeba vysmeknout poklonu, připravil více než jen důstojnou prezentaci, která ukázala kouzlo značky i historické Prahy.

Bytelnost především
Rock Machine se snaží profilovat jako výrobce orientovaný na kvalitu a životnost svých kol. Tento záměr je cítit ze všech biků, ale především z těžiště produkce – vysokozdvihých modelů série Core a All-Mountain. Pro jejich podporu je činěno mnohé, spolupracuje se s naším předním sjezdařem Adamem Vágnerem a Rock Machine rozjíždí družbu českými i německými bikeparky. To je směr, jímž se chce v příštích letech ubírat.

Za zmínku v tomto segmentu stojí zcela nový Whizz 90 DH, u nějž narostl zdvih ze stávajících 180 na 210 mm. Že se jedná o závodní nářadí vypiplané právě v úzké spolupráci s Adamem není potřeba zdůrazňovat. Stejně jako u ostatních fullů značky je tu použita varianta systému s virtuálním bodem otáčení. Whizz DH nebude nabízen v žádné sériové specifikaci, pouze jako samotný rám.

Rozšíření se dočkaly i řady fullů Volcano (150 mm), Blizzard (130 mm) a Vortex (100 mm). Vždy se jedná o modely s označením 30, jde tedy o dostupněji nastrojené verze již známých kol.

29er
Pevnou devětadvacítku Tsunami jsme vám představili již loni – pro letošní rok byla k dispozici ve dvou variantách. Pro rok 2012 značka přichází se dvěma dostupnějšími verzemi (Tsunami 50, Tsunami 30), ale především uvádí své první „velké” fully – na shodném 100mm hliníkovém rámu stojí kola Tsunami F90 a F70. Opět je tu „virtuál” FSS, rámy mají také tapered hlavovou trubku. Dražší bike nese sadu SLX, tlumič Rock Shox Ario RL a vidlici Reba, levnější disponuje sadou Deore, tlumičem Rock Shox Bar R a vidlicí Rock Shox XC32 29 Coil. Obě kola budou k dispozici ve velikostech 16, 18 a 20″.

Hardtaily s tělem atleta
Vyšší modely šestadvacetipal­cových biků řad XC Racing a XC Performance zůstávají bez zásadních proměn. Jejich prohnuté tvary inspirované tvarem těla atleta při nízkém startu ale dostávají i kola XC Fun a krosy. U krosů dále přibývá velikost 16,5″. Rock Machine u nových rámů akcentuje hlavní výhodu prohnutí, tedy lepší pohlcování nárazů, a použití slitiny 6061, která je v čase mnohem stálejší než například 7005. Tato kola by měla být téměř nezničitelná. Nový rám, pro snazší nasedání prohnutý opačně, mají i dámská kola Catherine.

Elegantní elektrika
Novinkou v portfoliu je řada čtyř modelů Powerflex. Jde o e-biky s nízkým dámským i klasickým pánským rámem s elektromotorem v zadním náboji a baterií akumulátorů Panasonic Li-Ion zabudovanou v nosiči. Ovládací jednotka umožňuje prakticky plynulé nastavení míry asistence motoru v patnácti krocích. Výrobce garantuje u baterie kapacitu 80 % i po pěti stech cyklech nabíjení, což představuje až 20 000 km.

Na tmavých elegánech s kabeláží dobře skrytou dovnitř rámu jsme se také svezli – všichni účastnící prezentace je používali k dopravě mezi jednotlivými stanovišti. Konečně jsme měli možnost cestovat po cyklostezce podél Vltavy naprosto stylově – se vzpřímeným posedem, jen lehkým pootáčením pedálů jsme jeli konstantní rychlostí 25 km/h. Pochvalu zaslouží motor, který se do jízdy zapojuje kultivovaně, bez jakýchkoli rázů. Z Moráně v Modřanech jsme byli za chvilku, v džínách, polobotkách a bavlněných trikách, která nemusela nasát ani krůpěj potu. E-biky jsou pro město opravdu velkou výzvou.

Pokud čekáte na test nové devětadvacítky, musíme vás zklamat. Zatím ji má Rock Machine pouze ve formě vzorku a v testovací flotile tak chyběla. Budeme se snažit zařadit Tsunami F90 nebo F70 do testů ve Velu, jakmile to bude možné.

(kk)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu