Především pro své zahraniční dealery uspořádala značka 30. června pražskou prezentaci modelové řady 2012. Mezi pozvanými jsme byli i my a mohli jsme tak participovat na nabitém programu – od ranní prezentace, přes efektní defilé biků ve chladných vyšehradských kasematách, až po odpolední testování u Vltavy a večerní doprovodný program. Pořadatelskému týmu je třeba vysmeknout poklonu, připravil více než jen důstojnou prezentaci, která ukázala kouzlo značky i historické Prahy.
Bytelnost především
Rock Machine se snaží profilovat jako výrobce orientovaný na kvalitu a
životnost svých kol. Tento záměr je cítit ze všech biků, ale především
z těžiště produkce – vysokozdvihých modelů série Core a All-Mountain.
Pro jejich podporu je činěno mnohé, spolupracuje se s naším předním
sjezdařem Adamem Vágnerem a Rock Machine rozjíždí družbu českými
i německými bikeparky. To je směr, jímž se chce v příštích letech
ubírat.
Za zmínku v tomto segmentu stojí zcela nový Whizz 90 DH, u nějž narostl zdvih ze stávajících 180 na 210 mm. Že se jedná o závodní nářadí vypiplané právě v úzké spolupráci s Adamem není potřeba zdůrazňovat. Stejně jako u ostatních fullů značky je tu použita varianta systému s virtuálním bodem otáčení. Whizz DH nebude nabízen v žádné sériové specifikaci, pouze jako samotný rám.
Rozšíření se dočkaly i řady fullů Volcano (150 mm), Blizzard (130 mm) a Vortex (100 mm). Vždy se jedná o modely s označením 30, jde tedy o dostupněji nastrojené verze již známých kol.
29er
Pevnou devětadvacítku Tsunami jsme vám představili již loni – pro
letošní rok byla k dispozici ve dvou variantách. Pro rok 2012 značka
přichází se dvěma dostupnějšími verzemi (Tsunami 50, Tsunami 30), ale
především uvádí své první „velké” fully – na shodném 100mm
hliníkovém rámu stojí kola Tsunami F90 a F70. Opět je tu „virtuál” FSS,
rámy mají také tapered hlavovou trubku. Dražší bike nese sadu SLX, tlumič
Rock Shox Ario RL a vidlici Reba, levnější disponuje sadou Deore, tlumičem
Rock Shox Bar R a vidlicí Rock Shox XC32 29 Coil. Obě kola budou k dispozici
ve velikostech 16, 18 a 20″.
Hardtaily s tělem atleta
Vyšší modely šestadvacetipalcových biků řad XC Racing a XC Performance
zůstávají bez zásadních proměn. Jejich prohnuté tvary inspirované tvarem
těla atleta při nízkém startu ale dostávají i kola XC Fun a krosy.
U krosů dále přibývá velikost 16,5″. Rock Machine u nových rámů
akcentuje hlavní výhodu prohnutí, tedy lepší pohlcování nárazů, a
použití slitiny 6061, která je v čase mnohem stálejší než například
7005. Tato kola by měla být téměř nezničitelná. Nový rám, pro snazší
nasedání prohnutý opačně, mají i dámská kola Catherine.
Elegantní elektrika
Novinkou v portfoliu je řada čtyř modelů Powerflex. Jde o e-biky
s nízkým dámským i klasickým pánským rámem s elektromotorem
v zadním náboji a baterií akumulátorů Panasonic Li-Ion zabudovanou
v nosiči. Ovládací jednotka umožňuje prakticky plynulé nastavení míry
asistence motoru v patnácti krocích. Výrobce garantuje u baterie kapacitu
80 % i po pěti stech cyklech nabíjení, což představuje až
20 000 km.
Na tmavých elegánech s kabeláží dobře skrytou dovnitř rámu jsme se také svezli – všichni účastnící prezentace je používali k dopravě mezi jednotlivými stanovišti. Konečně jsme měli možnost cestovat po cyklostezce podél Vltavy naprosto stylově – se vzpřímeným posedem, jen lehkým pootáčením pedálů jsme jeli konstantní rychlostí 25 km/h. Pochvalu zaslouží motor, který se do jízdy zapojuje kultivovaně, bez jakýchkoli rázů. Z Moráně v Modřanech jsme byli za chvilku, v džínách, polobotkách a bavlněných trikách, která nemusela nasát ani krůpěj potu. E-biky jsou pro město opravdu velkou výzvou.
Pokud čekáte na test nové devětadvacítky, musíme vás zklamat. Zatím ji má Rock Machine pouze ve formě vzorku a v testovací flotile tak chyběla. Budeme se snažit zařadit Tsunami F90 nebo F70 do testů ve Velu, jakmile to bude možné.
(kk)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT