Klíčové výhody uzavřeného hydraulického systému jsou dvě: velmi
nízká váha (uváděno je o 175 g méně než současné XTR) a výkon
řazení nezávislý na okolních podmínkách. Výrobce dále uvádí, že
další výhoda tkví v tom, že měniče jsou v obou směrech poháněny
hydraulickou silou, pokud tedy dojde k narušení systému a úniku oleje, je
možné je rukou nasměrovat do požadované polohy a dokončit vyjížďku.
Systém pracuje s osmi-, devíti- i desetipastorkovou kazetou, stačí jen
vyměnit ovládací tyčku v řazení, což je prý velmi snadná operace.
Odvzdušnění celého systému se provádí obdobně jako u hydraulických
brzd.
Samotné řazení může probíhat až o tři stupně v každém směru,
řadí pohybem celého těla řazení, v opačném smyslu pootočením
„ploutvičky”. Uvažuje se i o variantě s dvěma páčkami.
A-GE, jak tento pohon Acros nazval, bude dostupný v průběhu května za cenu
1599 eur, tedy v přepočtu zhruba za 40 000 Kč.
Jaroslav Novák
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT