Na začátku své práce si konstruktéři dle svých slov určili čtyři hlavní faktory, jež ovlivňují kvalitu brzdy. Jsou jimi hmotnost, ergonomie, odolnost proti přehřátí a výkon. Jelikož výkon brzd se jim u stávajících produktů jevil dostatečný, zaměřili se především na váhu. Snižování váhy při současné odolnosti konstrukce je vedlo k hledání optimálního materiálu pro výrobu této nové brzdy. Testům podrobili všechny materiály, jež se dosud na výrobu cyklokomponentů používaly, a k nim pak ještě přidali speciální druh uhlíkového kompozitu. O jeho bližší specifikaci Magura mlčí. Dostal označení Carbotecture, zpracovává se patentovanou technologií Carboflow a jedná se o uhlíkový kompozit s vysokým obsahem vláken a termoplastovým plnivem (matricí). Carbotecture běžné materiály (včetně „laminovaného” uhlíkového kompozitu) svými vlastnostmi údajně značně převyšuje. Není bez zajímavosti, že revoluční brzda MT8 je z tohoto kompozitu vyrobena kompletně. Její celková váha činí 260 gramů, což je hodnota, která jí vynesla váhové prvenství mezi všemi brzdami světa. Jen pro představu uveďme hmotnost největších konkurentů: Avid XX WC – 279 g, Fromula R1 – 263 g. Magura MT8 bude dostupná v průběhu druhého čtvrtletí roku 2011. Už se těšíme na test!
Video: MAGURA Video MP 01 STORM
Doporučujeme shlédnout i další zajímavá videa z vývoje a testování MT8
Jaroslav Novák
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT