Závažnost problému potvrzuje i to, že UCI také připravuje zpřísnění pravidel pro výměnu kol v průběhu závodu tak, aby bylo zajištěno, že bude v závodech použit výhradně materiál, který je možné na startu a v cíli závodu zkontrolovat, což je pro týmy i závodníky něco zcela nového. Připomeňme, že kupříkladu Fabian Cancellara, na nějž se černý mrak této fámy snesl díky jeho přesvědčivým vítězstvím ve dvou jarních klasikách, shodou okolností v obou případech měnil své kolo asi hodinu až půl hodiny před dojezdem do cíle. Odtentokrát budou bedlivě kontrolována jak kola, která jsou pro jezdce připravena k závodu, tak ta, na nichž jezdec závod absolvoval, aniž na nich závod dokončil. Kola i jezdci budou procházet scannery jako zavazadla na letištích a spekulacím o tom, zda je, bylo či někdy v budoucnu bude použita nepovolená asistence, tím bude odzvoněno. Alespoň na největších světových podnicích… Jak se s tím poperou movitější účastníci amatérských soutěží, toť otázka.
Martin Raufer
Foto: Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT