Trans Brdy České spořitelny pro Boudného

26.4.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-04-26T13:21:17 --> <p>Prvním podnikem, kterým odstartoval 11. ročník největšího seriálu závodů horských kol Kolo pro život, byly Trans Brdy České spořitelny.</p>

Zkušení pořadatelé z místní obce Lety jsou už po léta mezi bikerskou veřejností známí jako velcí zapálenci pro věc. Nic neponechali náhodě ani tentokrát a na sobotu přichystali vše důležité do posledního puntíku.

A jak je závod Trans Brdy populární, bylo vidět hned na staru, kde se sešlo na dvanáct set natěšených bikerů a bikerek z celé naší republiky. Výbrat si mohli ze dvou tratí. Hlavní měřila 55 km a Fittnes jízda 22 km. Pro děti byly připraveny speciální závody v prostoru cíle Za hrází.

Do Let se sjela i česká bikerská maratonská špička, aby v prvním velkém závodě tohoto roku mezi sebou poměřila síly.

Počasí všem přálo. V pravé poledne se mohlo ve dvou vlnách odstartovat. Obrovský had těl se dal do pohybu. Pohled z dálky na tu masu připomínal záběry, které dobře známe z proslulých světových běžeckých maratonů.

Hned od startu vyrazilo čelo závodu naplno. První část trati na Brdech vede převážně do kopce. Vždyť se musí z Let, které leží u Berounky, vyjet až do nejvyšších míst Brdských lesů, odkud se pokračuje dál v jízdě po hřebeni. Pořadatelé navíc vypsali na 12. kilometr vrchařskou prémii pro nejlepší čtyři závodníky. Tahle doslova vražedná kombinace prudkého a dlouhého stoupání spolu s finanční odměnou, zapůsobila skvěle.

Sportovní úroveň neměla chybu. Opravdu se závodilo. Špička se vůbec nešetřila. Z nastoleného tempa se až do konce pětapadesáti kilometrové tratě neslevilo ani o píď. Kdo na to měl, uvisel, kde ne, odpadl. Na čele závodu se časem zformovala šestice závodníků Boudný (ČS-Specialized MTB), Vokrouhlík (Factor Bike Teplice), Rybařík (Merida Biking Team), Ježek (Alpine Pro – Author MTB), Hruška a Ondřej Fojtík (oba Volvo Auto Hase). Na ostatní pronásledovatele si vypracovali až desetiminutový náskok. Ve sjezdech se také jelo naplno. Kdo na to neměl, měl smůlu a zůstal osamocen vzadu. O to více si pak musel máknout, aby si skupinku zase docvakl. V poslední fázi závodu se i vedoucí šestka rozdělila. Čelo opanovala trojice Vokrouhlík, Boudný a Hruška. Bylo jasné, že mezi nimi se rozhodne, kdo si z Trans Brd odveze vítězství. Když už se sjíždělo z kopce dolů k Řevnicím, odpadl z trojice Hruška. Boj, kdo z koho, se tak zúžil na dvojici Boudný, Vokrouhlík. Drama vrcholilo. Oba si nic nedarovali. Tělem zalehli na řidítka a nohami šlapali plnou forsáží. Diváci v cílovém prostoru byli u vytržení. Díky tomu, že dlouhý úsek trati vedl na protějším břehu Berounky, měli možnost sledovat tuhle velkolepou bitvu na vlastní oči.

V posledních stovkách metrů šlo do tuhého. Boudnému s Vokrouhlíkem stál v cestě ještě krátký výběh s desítkou schodů od řeky na most. Po něm se dostali přes vodu a před nimi už byla jenom cílová rovinka vedoucí po udusané cestě podél protipovodňové hráze. Boudný si nepatrný náskok, který na svého soka získal, udržel a mohl se tak naplno radovat z vítězství. Druhé místo připadlo Vokrouhlíkovi. Třetí cílem projel s minutovou ztrátou Ondra Fojtík těsně před čtvrtým týmovým parťákem Hrušku a pátým Ježkem (Alpine Pro -Author MTB).

Pavel Boudný: „Hned od začátku se jelo hodně rychlé tempo. Já jsem se zaměřil na vrchařskou prémii, která byla vypsána na dvanáctém kilometru. V nejdelším a nejprudším kopci jsem zrychlil a udělal si na ostatní menší dvaceti, třiceti sekundový náskok. Neměl jsem v úmyslu po prémii dál pokračovat v úniku. Svěsil jsem nohy, odpočinul si na chvíli a nechal se dojet. V horní rovinatější partii tratě na hřebenové cestě jsme jeli pospolu, ale jak přišel nějaký sjezdík, tak jsme my, co jsme měli fulla (celoodpružené kolo, pozn. redakce), ostatním s pevnými koly ujížděli. Na rovinách se to ale zase sjíždělo. V jednom z posledních delších kopců na občerstvovačku jsme už zůstali ve třech, já, Vokr (Tomáš Vokrouhlík) a Hruška. Ve sjezdu jsme nejdřív odpojili Hrušku. Já jsem se snažil setřást i Vokra, protože jsem lepší technik, ale jakmile se to narovnalo, byl u mě.”

Velké štěstí měli Boudný s Vokrouhlík v posledních kilometrech, kdy se jim podařilo sjet z tratě. „ Motorkář, co nás zaváděl, na nás řval, že jedeme špatně. Tak jsme to otočili a vrátili se. Nechali jsme tam tak patnáct, vteřin. Ale nic hrozného, náskok jsme udrželi. Na schodech jsem mu trošku utekl a získal tak tři metry náskoku. Jel jsem hranu a bál jsem se při tom, aby mně to vydrželo až do cíle a nedošlo mi. A vyšlo to…” řekl spokojený vítěz.

Na to, že loňský vítěz, úřadující mistr republiky v MTB maratonech a papírový favorit Jan Hruška dojel až čtvrtý, reagoval sbevědomě s úsměvem na tváři Grande Paolo, jak je díky své robusní, svalnaté postavě Pavel Boudný také někdy přezdíván, takto: „Dnes by na vítězství určitě neměl. Nestíhal hlavně technicky. Ani fyzicky to z jeho strany nebylo nejlepší.”

Již zmiňovaný Jan Hruška k závodu a ke svému čtvrtému místu řekl: „Vítězství jsem dneska nečekal. Věděl jsem, že to bude sakra těžký závod, obzvlášť na téhle pro mě těžké, technické trati. Nejsem úplně rozzávoděný a v těch technických pasážích si nejsem ještě tak jistý. Závod jsem jel v mistrovském dresu, a každý si hned říkal, jak je to jasné, mistr musí přeci vyhrát… a nevyhrál. To tak někdy bývá. Já už jsem měl problémy hned na startu, když mi ruplo lanko od LOCK-OUTu (zavírání útlumu vidlice). Celý závod jsem tak musel odjet na pohupující se vidlici – nic příjemného. Navíc ta moje výkonnost není ještě úplně ideální. Ne, nechci se vymlouvat. Kdybych dnes měl pevnou vidlici a vyasfaltovanou trať, stejně bych nevyhrál. Na Boudného s Vokrouhlíkem jsem dnes zkrátka neměl,” uznal sportovně sílu soupeře Jan Hruška.

Závod žen na hlavní trati vyhrála Bára Radová Manďáková (Cyklotrenink.com) před Jitkou Škarnitzlovou (dimp Giant) a Petrou Kottovou (Volvo Auto Hase).

Bára Radová – Manďáková viděla závod žen takhle: „ Na start jsem přijela tradičně pozdě. Startovala jsem tak z dvoustého místa. Tempo se jelo hned od začátku vysoké. Postupně jsem se prokousávala dopředu, až jsem dojela první holky. Na nic jsem se neohlížela a jela dál, co to šlo, se skupinkou kluků. Asi deset kilometrů před cílem jsem zpozorovala, že mám měkký zadní kolo. V duchu jsem se modlila, aby to byl pomalý defekt a já na něm mohla dojet do cíle. Vozím totiž galusky a u nich je oprava problematická. Guma nevydržela a ušla úplně. Musela jsem zastavit a dofukovat. Po chvíli se ale na tom stejně nedalo jet. V technických partiích jsem se jízdou ze sedla snažila kolo pošetřit. Když se vjelo na asfalt, tak jsem i sedla, abych si alespoň trochu odpočinula. Neměla jsem informace z trati, jak si na tom stojím ve srovnání s ostatníma holkama, a tak jsem se trochu strachovala, jestli udržím vedení až do cíle. A vyšlo to,” řekla v cíli spokojená Bára.

Roman Čermák otec a guru seriálu Kolo pro život byl z prvního závodu doslova nadšen. „Dyť to vidíš sám, tohle je zkrátka paráda! Těch lidí co přišlo, ta atmosféra, co je tady. A celé to umocnilo nádherné počasí. Lidi se baví a užívají si to. Z toho mám největší radost.”

Pomyslná laťka byla jak po sportovní stránce, tak i pořadatelské nasazena hodně vysoko. Podaří se udržet, nebo dokonce překonat na dalším závodě Kolo pro život, kterým je 15. května Mladá Boleslav Tour Škoda Auto?

Miloš Lubas foto: Markéta Navrátilová

Výsledky Trans Brdy 2010

Výsledky muži:

  • 1. Pavel Boudný (ČS-Specialized MTB Team) 1:58:10 hod.
  • 2. Tomáš Vokrouhlík (Factor Bike Team Teplice) 1:58:14 hod.
  • 3. Ondřej Fojtík (Volvo Auto Hase) 1:59:09 hod.
  • 4. Jan Hruška (Volvo Auto Hase) 1:59:10 hod.
  • 5. Václav Ježek (Alpine Pro-Author Team) 1:59:11 hod.

Výsledky ženy:

  • 1. Bára Radová – Manďáková (Cyklotrenink.com) 2:28:47 hod.
  • 2. Jitka Škarnitzlová (dimp Giant) 2:33:33 hod.
  • 3. Petra Kottová (Volvo Auto Hase) 2:34:00 hod.

Kompletní výsledky zde.

Trans Brdy objektivem Markéty Navrátilové

  • V naší další zprávě přinášíme několik fotografií světoznámé fotografky Markéty Navrátilové

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu