Ještě více desítek pro terén!

20.4.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-04-19T17:39:11 --> <p>Zdá se, že Sram XX nastartoval revoluci v terénu – kazety s deseti pastorky se vyrojily jak hladové včely po zimě, a to nejen v jeho řadách, ale také u Shimana!</p>

Japonský výrobce komponentů představil podobu sad XT a SLX pro rok 2011. Jediným, avšak poměrně zásadním vylepšením je přidání desátého pastorku. Obě sady ale budou nadále alternativně nabízeny i v devítirychlos­tním provedení. Deset rychlostí si samozřejmě vyžádalo nový řetěz a úpravy na předním i zadním měniči. V důsledku toho nejsou desetirychlostní komponenty zaměnitelné s devítirychlos­tními. Uvedené sady nesou logo koncepce Dyna-Sys, která představuje nový pohled Shimana na zpřevodování kola, když uvádí na trh kazetu s největším pastorkem 36 zubů a kliky se skladbou převodníků 24–32–42 zubů. Více se o novince dozvíte v květnovém vydání časopisu Velo.¨

Sram X.9 a X.O také

Sram X.9 a X.O stejně jako před měsícem představená X.7 definitivně přechází po vzoru XX na systém 2×10 převodů. V souvislosti s tím se změny dotkly prakticky všech komponentů od řazení přes nově zařazené kliky s dvojicí převodníků po kazety přehazovačky a přesmykače. Součástí obou sad budou nově také kotoučové brzdy Avid Elixir. U sady X.9 to je pouze designově upravená verze CR, u sady X.O prakticky nový model, nejvíce se podobající variantě XX.
Pro ty, jež zaujala nabídka řady barevných provedení u současné sady X.0, máme dobrou zprávu. Vyladit vzhled kola různě barevnými komponenty bude možné i v roce 2011, a to dokonce v rámci obou sad X.O a X.9. Platit přitom bude zhruba pravidlo, že barevné verze sady X.O se budou lišit spíše jen v detailech, zato díly X.9 budou operovat s o něco větší lakovanou plochou.

Karel Kuchler a Štěpán Hájíček

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu