Česká značka Superior, známá nejen na domácím trhu díky úspěchům v kategoriích Gravel, MTB a dětských kol, vstupuje do další etapy vývoje své silniční řady. Přestože značku táhne kupředu rychle rostoucí segment elektrokol kde představila pro sezónu 2026 několik novinek, nezapomíná ani na královnu cyklistiky – silniční modely. Po úspěchu novinky Superior RR, který letos zazářil i během vysílání Tour de France na ČT, značka investuje do jeho nástupce. Cílem je posunout hranice rychlosti, komfortu a precizního ovládání ještě dál.

Nový silniční prototyp vzniká kompletně v českém vývojovém a výrobním centru Bike Fun International v Kopřivnici. V rámci freelance testu a analýzy nového prototypu se připojili aktivní legenda české cyklistiky, Zdeněk Štybar a Jakub Svoboda, cyklista z Kolokrámu – dvojice zkušených jezdců, kteří testovali různé verze rámů v reálných podmínkách.
Cílem bylo porovnat různé přístupy ke geometrii a jízdnímu projevu a z nich vytěžit co nejvíce relevantní zpětné vazby pro finální ladění sériového kola.

Testovací flotila zahrnovala rámové sety s několika málo odlišnostmi a variacemi. Vedle čisté stability ve sjezdech a jistoty ve vysoké rychlosti se hodnotila také živost akcelerace, efektivita přenosu síly a komfort na delších úsecích typických pro české silnice.
Martin Haman, designér značky Superior popisuje: „Chtěli jsme si napřímo ověřit různé typy geometrií a jejich vliv na chování kola v reálném světě – od rychlých rovinek přes technické sjezdy až po rozbité okresky. Díky systematickému A/B porovnávání a hodnocení jezdců nyní můžeme vše analyzovat a dále testovat, abychom dosáhli pro sériové kolo toho nejlepšího výsledku.“

„Zapojil jsem se jako freelancer tester, abych pomohl analyzovat nový prototyp. Testovali jsme naslepo, nevěděli jsme, co je na kolech jinak. Soustředil jsem se na stabilitu ve vysoké rychlosti, jistotu v náklonu a odezvu na zrychlení. Tenhle prototyp působí vyváženě: přesně vede, efektivně přenáší sílu a zůstává pohodlný i po delších hodinách. Jsem zvědavý, jak naše poznatky kluci ze Superioru zapracují a těším se na výsledek, uvádí Zdeněk Štybar.
Jakub Svoboda doplňuje: „Testování bylo poctivé. Kolo je čitelné, předvídatelné v náročnějších pasážích a má rychlou akceleraci bez zbytečných ztrát. Oceňuju, že Superior naslouchá jezdcům a ladí jízdní dojem do kompaktního, sebevědomého celku.“

Novinka naváže na úspěšnou řadu Superior RR a rozšíří silniční nabídku značky o model, který reflektuje současné směřování road segmentu: rovnováhu mezi rychlostí a ovladatelností, stabilitu v náročných sjezdech, celodenní komfort a vysokou efektivitu při jízdě ve skupině i sólo.
Petr Lavička, produktový manažer Superior: „Po úspěchu s modelem RR je přirozené udělat další krok. Vyvíjíme silniční kolo, které naváže na nové trendy v tomto segmentu rychlost bez kompromisů v ovladatelnosti a pohodlí. Zdeněk a Kuba patří k nejlepším testerům, které si můžeme přát; dali nám perfektní, jasně strukturovanou zpětnou vazbu, která nám pomůže dotáhnout finální ladění do detailu.“

Získaná data a jezdecké postřehy nyní Superior bude zapracovávat do finálního rámu i doporučených kokpitů a kol, aby výsledné kolo nabídlo jistotu ve vysoké rychlosti, přesné řízení a rychlou akceleraci, aniž by ustoupilo od celodenního komfortu.
(tz)
foto Superior
Přidat komentář