Canyon se přidává k výrobcům kol, kteří svůj sortiment rozšířili i o další produkty, jako jsou třeba přilby. Inženýři z Koblenzu při vývoji svého prvního trailového modelu Deflectr navíc nenechali nic náhodě. Deflectr na trh vstupuje se zcela nevídanou technologií skořepiny RLS a snahu Canyonu přinést špičkový produkt potvrzuje pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Virginia Tech.
Jen velmi málo produktů získá nejvyšší hodnocení ve své třídě hned po uvedení na trh. Canyon je v oblasti výroby MTB přileb zároveň doslova zelenáčem. Svoji prvotinu však připravoval dlouho a inženýři se zřejmě chtěli mermomocí vyvarovat použití komerčně dostupného řešení pro zlepšení ochrany hlavy. Canyon Deflectr tak neoplývá MIPSem ani jinými technologiemi. Má totiž technologii zcela novou, vlastní, a ta pracuje s dvojitou skořepinou. Tu oddělují polykarbonátové elementy. A takovou věc si výrobce nechal okamžitě patentovat.

RLS zvyšuje laťku
Pod zkratkou RLS se skrývá spojení Release Layer System, základ konstrukce umožňující přilbě dosahovat špičkových výsledků v testech, ale hlavně chránit hlavy trailových a all-mountainových jezdců. Zvýšená bezpečnost s technologií RLS je dána dvojitou skořepinou s membránou a uvolňovací vrstvou. Tuto nenápadnou membránu tvoří směs polykarbonátových elementů, které umožňují oddělení druhé skořepiny, když energie nárazu překročí stanovený limit. Při nárazu a oddělení vrstev od sebe tak dochází ke snadnějšímu pohybu mezi skořepinami. Tím se sníží fatálnost rotačních sil přenášených na hlavu jezdce během pádu či nárazu. Riziko otřesu mozku tak klesá.

Skutečný přínos pro jezdce
Technologii RLS spojuje Canyon Deflectr se známým výrobním procesem, a to technologií vstřikování in-mold. Ta umožňuje udržet pod kontrolou hmotnost i v případě, že přilba disponuje větším krytím. Bohatě chráněný je tak týl i spánky, jak je u helem pro agresivnější technické ježdění standardem. Deflectr má být zároveň mimořádně pohodlný a dobře odvětrávaný. Na horní straně přilby najdete velké větrací otvory zlepšující chlazení při dlouhých, pomalých stoupáních a samozřejmostí jsou také nasávací a výdechové otvory pro maximalizaci proudění vzduchu při vyšších rychlostech.
Z dalších funkcí můžeme vypíchnout třípolohově nastavitelný kšilt s jednoduchým upevněním brýlí, aby mohly být vždy po ruce, nebo silikonový prvek v zadní části pro zafixování MX brýlí. V této části má Canyon Deflectr také magnetický prvek pro snadné připevnění světla, což bude zajímat každého, kdo by tento model přilby využil i pro denní městské a meziměstské dojíždění.


Žádné textilní pásky
Marně byste na novince od Canyonu hledali klasické pásky zakončené přezkou. Deflectr byl vybaven naprosto odlišným upínacím systémem pojmenovaným HighBar 1.5 a jde o řešení, které má eliminovat pohyb pásků a umožnit lepší a stabilnější usazení přilby na hlavě. Vše tradiční zde tak nahrazuje pevná plastová konstrukce a veškeré dotažení, na zadní straně Deflectru i pod bradou, je řešeno otočnými kolečky. Canyon upozorňuje na skvělé odvětrávání podbradního pásku a vylepšenou kompatibilitu s mnoha typy slunečních brýlí.


Barvy, hmotnost a dostupnost
Canyon Deflectr byl do prodeje uvolněn v polovině prosince, a to ve dvou elegantních barevných provedení (žádnou extravaganci nečekejte, jde o černou variantu a metalickou olivovou). Třetí barva, Desert, bude k dispozici od února 2026. Přilba ve velikosti M váží okolo 396 g a cenu Canyon nastavil na 4 099 Kč. Koupě je možná exkluzivně na webu www.canyon.com nebo přes aplikaci Canyon.


připravil: Martin Kuška











MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT