Dvě trailová kola postavená na stejném základu, přičemž jedno je klasické a druhé elektrické. Obě navazují na své oceňované předchůdce, avšak přinášejí novinky v oblasti konstrukce a v možnostech přizpůsobení stylu jízdy.

Novinky přicházejí ve třech variantách – EX, MX a LX. Ty se liší velikostí kol a odpružením. Každá z nich je navržena tak, aby odpovídala specifickým požadavkům na jízdní styl a terén.
Zatímco většina trailových kol umožňuje výměnu jen vybraných komponentů, modely Fuel a Fuel+ jdou dál. Výměnná vahadla a úchyty tlumiče umožňují měnit nejenom zdvih, ale také charakter kola jako celku. A to bez kompromisů ve výšce středu, úhlu hlavové trubky nebo chování odpružení. Každá konfigurace tak tvoří promyšlený celek, který přesně odpovídá konkrétnímu stylu jízdy:


EX: 29“ kola, zdvih 145/150 mm (zadní/přední)
Nejvšestrannější konfigurace, navazující na osvědčenou kinematiku Fuel EX Gen 6, s upravenou anti-squat křivkou pro lepší efektivitu při stoupání. Vhodná pro jezdce hledající vyvážený výkon v rozmanitém terénu.


MX: mullet 29/27,5“, zdvih 150/160 mm
Zábavná trailová varianta s vyšším zdvihem a progresivnější kinematikou. Rychlá, hravá a živá – ideální pro technické traily, skoky a ostré zatáčky. Nabízí podobný charakter jako dřívější model Remedy.


LX: 29“ kola, zdvih 160/170 mm
Nejagresivnější verze z celé řady s pružinovým tlumičem a charakterem blízkým modelu Slash. Určeno pro nejtěžší traily a pro jezdce, kteří nechtějí high-pivot konstrukci.


Nový rám a konstrukční prvky
Obě platformy staví na přepracovaném rámu, který klade důraz na univerzálnost, odolnost a možnosti přizpůsobení. Rám nyní umožňuje hlubší zasunutí teleskopické sedlovky – už od velikosti M lze bez problémů použít sedlovku se zdvihem 200 mm. Otevřený přední trojúhelník nabízí dostatek místa pro delší tlumiče, velké láhve nebo doplňkovou baterii u elektrické verze Fuel+. Všechny modely mají horní rámovou trubku vybavenou montážními body pro příslušenství, jako je nářadí nebo duše. Bezmotorová verze pak přidává také vylepšený úložný prostor uvnitř rámu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Rámy nově využívají standardní hlavové složení, což otevírá cestu k použití úhlově nastavitelných nebo barevně laděných hlavových složení. Obě platformy navíc umožňují úpravu progresivity pomocí flip-chipů.


Fuel+ je lehké e-MTB s výkonem navíc
Nový Fuel+ navazuje na úspěšný model Fuel EXe a představuje druhou generaci tohoto lehkého elektrického trailového kola. Největší změnou je nový motor TQ HPR60, který nabízí 60 Nm točivého momentu a podporu již od nižších kadencí. Díky tomu působí motor přirozeněji a reaguje svižněji, aniž by rušil přirozený pocit z jízdy. Pohon je zároveň tišší než většina konkurenčních řešení a zajišťuje efektivní přenos energie i v náročnějších podmínkách. Pasivní chlazení pomocí integrovaných žeber pomáhá udržovat výkon i při dlouhodobé zátěži.


Baterie o kapacitě 580 Wh výrazně prodlužuje dojezd oproti předchozím 360Wh a zachovává kompatibilitu s externí baterií TQ Range Extender (160 Wh). K nabíjení nebo přepravě lze baterii snadno vyjmout z rámu pomocí imbusového klíče. Modely Fuel+ 9.8 a 9.9 mají nový barevný LED displej s přehlednějším zobrazením jízdních dat.


Project One se vrací do MTB
Modely Fuel a Fuel+ nově vstupují do programu Project One MTB, který se tak znovu vrací i mezi horská kola. Vedle nich si zákazníci mohou na míru nakonfigurovat také osvědčený Supercaliber. Project One od Treku zákazníkům umožňuje poskládat si kolo podle svých představ – od pohonu, odpružení a kol až po sedlovku, kokpit nebo další detaily. Program je dostupný pro karbonové verze 9.8 a 9.9 u všech tří modelových řad. V případě modelu Fuel je dostupná také hliníková varianta Fuel 9.
Dostupnost
Modely Fuel i Fuel+ jsou již nyní k dispozici u prodejců značky Trek po celém světě a na vybraných trzích i na webu trekbikes.com.
(red)
FOTOGALERIE























MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT