Úvod » Technika » Domácí servis kol » kola » Vytvoření bezdušového systému z dušového

Vytvoření bezdušového systému z dušového

Pokud toužíte po zvýšené ochraně před defekty, či byste rádi uspořili pár gramů na rotujících součástech, máte možnost svá kola přeměnit v systém postrádající běžnou duši. Na trhu je několik konverzních setů od různých výrobců. Jejich podoba je v principu stejná – většinou obsahují lepící pásku do ráfku, těsnící vložku s ventilkem a samotný těsnící roztok, který se stará o utěsnění rozhraní plášť/ráfek a o zacelení případných děr v plášti. Některé sety jsou pak určeny pouze pro pláště se speciální patkou (tubeless ready a podobné), jiné jsou doporučovány i pro běžné pláště.

Odstraňte stávající ráfkovou pásku ... 1. Odstraňte stávající ráfkovou pásku, ráfek odmastěte a zbavte ostrých hran a vrypů. Poté na něj nalepte lepicí pásku tak, aby překrývala všechny otvory.

Koncem pásky překryjte její začátek zhruba o 30 mm ... 2. Koncem pásky překryjte její začátek zhruba o 30 mm. Vyžaduje-li to výrobce, překrytí proveďte v místě díry pro ventilek. Snažte se pásku při aplikaci zbavit všech vzduchových bublin, popřípadě odstraňte druhou krycí vrstvu, jde-li o oboustrannou pásku (různí se výrobce od výrobce).

V pásce udělejte otvor pro ventilek. 3. V pásce udělejte otvor pro ventilek.

Nainstalujte ventilek do vložky. Dbejte na pokyny výrobce ohledně umístění různých podložek. 4. Nainstalujte ventilek do vložky. Dbejte na pokyny výrobce ohledně umístění různých podložek.

Těsnicí vložku začněte nasazovat do ráfku od ventilku stejnoměrně na obě strany ... 5. Těsnicí vložku začněte nasazovat do ráfku od ventilku stejnoměrně na obě strany. Zároveň ji dostatečně předepněte.

Vycentrujte vložku tak, aby nepřečnívala přes patku ráfku ... 6. Vycentrujte vložku tak, aby nepřečnívala přes patku ráfku. K tomuto účelu použijte předmět bez ostrých hran, aby nedošlo k jejímu porušení.

Obvyklým způsobem nasaďte plášť. Zkontrolujte, jestli jeho patky doléhají na těsnicí vložku ... 7. Obvyklým způsobem nasaďte plášť. Zkontrolujte, jestli jeho patky doléhají na těsnicí vložku. Plášť nafoukněte, aby se usadil v ráfku, a to zhruba na 2,5 Baru. Pokud se vám to nedaří pro netěsnost, potřete jeho patky teplou mýdlovou vodou.

Vypusťte z pláště vzduch a odstraňte jádro ventilku. Přes něj pak aplikujte těsnicí roztok. 8. Vypusťte z pláště vzduch a odstraňte jádro ventilku. Přes něj pak aplikujte těsnicí roztok.

Po opětovném nahuštění pláště (cca 2 Bary) kolo několikrát protočte v ruce. 9. Po opětovném nahuštění pláště (cca 2 Bary) kolo několikrát protočte v ruce.

Zkontrolujte netěsnosti. V případě prolínání tmelu zatřepte kolem ve vertikální poloze ... 10. Zkontrolujte netěsnosti. V případě prolínání tmelu zatřepte kolem ve vertikální poloze tak, aby místo úniku vzduchu při tom bylo v nejnižším bodě pneumatiky. Tento postup opakujte až do úplné vzduchotěsnosti pláště. Tu lze ještě ověřit ponořením kola pod vodní hladinu.
Pokud to výrobce uvádí, nechte kolo před použitím odstát. Při první vyjížďce jeďte opatrně a častěji kontrolujte tlak v pláštích.

Poznámka: Toto je obecný postup, který se může od doporučených výrobci lišit. Při montáži se řiďte konkrétními pokyny výrobce.

Připravil: Jaroslav Novák
Foto: Rudolf Hronza

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře