Úvod » Technika » Ptejte se redakce » Prasklý rám a má práva při reklamaci

Prasklý rám a má práva při reklamaci

Asi před dvěma týdny při čištění rámu jsem si na mém kole Scott Scale 80 všimnul, že na pravé zadní vidlici, úplně na konci na malých vzpěrách jsou dvě malé asi 0,5 a 0,8 cm prasklinky, každá na jedné vzpěře. Protože mám kolo dva a půl roku a Scott má na rám záruku 3 roky, tak jsem je šel reklamovat. Majitel obchodu po pár zkoumání sice uznal, že tam ty praskliny jsou a že to nafotí a pošle výrobci na posouzení, ale že on si myslí že mi spadl mezi kazetu a rám řetěz a že tam nastalo pnutí kvůli kterému rám popraskal. Že on je prý strojař, tak to musí vědět a že u Scottu mi prý řeknou to samé na 99 procent. Prý s tím můžu jezdit, že to nemůže dál praskat, že prý Scotty nepraskají. Ale napsal mi do záručního listu, že jsem upozornil na ty praskliny, prý kdyby mi to náhodou prasklo po záruce. Nevím, jaká mám práva, jestli můžu vidět vyrozumění od výrobce, nebo mi prodejce zavolá a jen řekne. Kde mám jistotu, že prodejce to opravdu reklamoval? Nebo se mě chtěl jen zbavit a řekl, že to tam pošle? Celou dobu jsem měl pocit, že ho obtěžuji a že s tím vůbec nic nechce dělat…

Mám obavu, že Vás nečeká lehké období – pokud obchodník přistupuje k reklamaci takto, není to dobrý obchodník, což není dobré zjištění pro Vás. Zákon praví, že důvod pro reklamaci musí tkvět v nekvalitě zboží a ne jinde – například ve špatné montáži anebo v zasukovaném řetězu, což se Vám snažil obchodník naznačit. Začnu tím příjemnějším – pokud prodejce reklamaci schválí (a vzhledem k tomu, že v tomto případě jde o vadu neodstranitelnou), můžete žádat vrácení peněz, nebo výměnu rámu za nový, přičemž rozhodnutí je na Vás, ne na obchodníkovi. Pokud ale prodejce či následně dovozce neuzná reklamaci, s jeho rozhodnutím můžete buď souhlasit a převzít odpovědnost za závadu, a nebo nesouhlasit. V tomto případě vás čeká nutnost vypracování znaleckého posudku, který může rozhodnout o neoprávněnosti vyjádření prodávajícího, nebo se můžete pokusit dohodnout s vedením firmy/prodávajícím. Nejkrajnější možností řešení je soudní žaloba. Bohužel. Držím Vám palce, aby nedošlo k těmto průtahům.
Rudolf Hronza

oblast dotazuRedakce

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře