Národní šampionát v silničním kritériu

15.12.2009
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2009-12-11T14:20:49 --> <p>Australané ohlásili, že příští cyklistické silniční šampionáty, které se na tomto kontinentě jedou už v lednu 2010, budou obohaceny o městské kritérium. Federace podepsala v tomto znění smlouvu na příštích sedm let.</p>

Jak je vidět, cyklistické disciplíny se vyvíjejí velice rychle. Kdo si dnes vzpomene na závody jednotlivců za dernami nebo za multiplety, tak populární v první polovině minulého století? Cyklisté za vodiči vyvíjeli neuvěřitelnou rychlost a překonávali vzdálenost v řádech stovek kilometrů. A kdo si dnes vzpomene na disciplínu na opačném poli, disciplínu extrémně dynamickou a pro nás tolik úspěšnou – sprint tandemů na dráze? Z programu mistrovství světa úplně vymizel, škoda pro nás, česká cyklistika uměla vychovávat mistry světa pro sprint na dvojkolech. Pro příště se uvažuje i o tom, že klasickou stíhačku nahradí dynamičtější omnium, je taková změna ale vždy správně?

Vývoj disciplín směřuje blíže k lidem a na dohled televizních kamer, to je pro sponzory stěžejní. Cyklokros se stáhl z divoké přírody do měst a sportovních parků, je přehledný a rychlý a hlavně netrvá déle než hodinu. To se závodem horských kol se neustále potýkají televizní štáby celého světa, je to příliš dlouhé, jezdci se ztratí na dlouhé minuty v lese, k dramatickým zvratům dochází jen dvakrát třikrát za závod. Také proto si biky vzaly příklad z lyžování a uvedly v život mountainbikový sprint. Jeho průkopníkem jsou i pořadatelé Merida Bike Vysočina, kteří sprint přivedli na české obrazovky v přímém přenosu a zelenou sprint dostává i na mezinárodním poli. Silniční kritérium je možná další disciplína budoucnosti, závěr poslední etapy na Tour vlastně není ničím jiným.

Martin Raufer
Foto: Cor Vos

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu