Příběh z kategorie zázraků

27.9.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-09-27T15:12:26 --> <p>Spešl je zpět, ale hledá se ´dáma´ ze Sezimovy ulice, aneb příběh jednoho ukradeného a znovunalezeného kola. Jeho stav je, bohužel, žalostný.</p>

V úterý 14.9. jsem byl – jako obvykle – v práci. Po obědě se jeden z mých kolegů vydal na Nám. bří Synků do banky pro drobné a co nezahlédl cestou z banky zpět do prodejny?! Kluk s holkou, každý jedno kolo, si vykračují Sezimovou ulicí směrem k naší prodejně. Letmým pohledem okamžitě identifikoval kolo té dívky – bylo jí očividně velké, sedlo vražené do rámu až na doraz – tvar rámu vylučoval jakékoliv pochyby, byl to Specialized. Zbývalo jen potvrdit, že můj…

Kolega nezaváhal a doběhl pro mě. Páreček delikvetnů se navíc zastavil na choníku přímo naproti naší prodejně, takže jsem si „pro ně“ doběhl a po kratší slovní přestřelce dámě kolo odebral – výrobní číslo sice jevilo známky pokusu o vybroušení, ovšem – stejně jako veškeré ostatní „„práce“ provedené na kole – značně nedotažené, takže čitelné bylo a – jaký to div – souhlasilo s číslem MÉHO kola!!!

Jal jsem se tedy přivolat hlídku policie, ale jako na potvoru se nepodařilo navázat spojení s dispečinkem okamžitě. Toho zkoprnělá dívka zneužila k útěku a mladík se kolegovi vysmekl – asi věděli, že kola nejsou zcela legálně nabytá – a ujel také. Takže pachatelku sice nemám, ale kolo ano a po té dámě je vyhlášeno pátrání.

Pro představu o tom, jak může kolo vypadat po třech týdnech u cizího majitele, bez jakéhokoliv vztahu k ukradenému předmětu, připojuji několik fotografií a krátký výčet škod:

  • rám zcela amatérsky přestříkaný sprejem na žluto (společně s tím tudíž zežloutly i bowdeny, přehazka, kliky s převodníky, tlumič, vidlice atd…)
  • červené partie přetřené jakousi základovou barvou dvou druhů, z čehož jedna prakticky nešla odstranit, pomohlo teprve broušení vodním smirkem
    někdo tedy lak sice odflákl, ale dal si s kamufláží celkem záležet!
  • uříznutá sedlovka (zkuste se naskládat na 21″ rám, když měříte 170cm)
  • vyměněné pedály
  • vyměněný přední plášť
  • poškrábaný kluzák vidlice
  • zničená poklička hlavového složení i se šroubem
  • totálně „osmykovaný“ zadní plášť
  • očesané doplňky typu tachometr, světla
  • vyměněný RU pod sedlem
  • nálepky všude, kde bylo vidět nějaký původní nápis

Zatím to znamenalo cca 8 hodin práce s odstraňováním žluté barvy při snaze o zachování původního laku a čištění komponent. A to ještě nejsem hotov…

Tímto všem cyklistům – a nejen jim – přeji, ať se jim podobná verbež zdaleka vyhýbá!

Jirka

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu