TREK Remedy 9.9: Jak rychle ztratit hlavu

28.2.2017

Remedy pro tento rok dostal u dvou nejvyšších modelů zcela nový karbonový rám, dočkal se ale i řady dalších změn a vylepšení. Než začneme s podrobnějším popisem, je třeba připomenout změny, které se odehrály přímo v sestavě plně odpružených biků Treku s příchodem modelového roku 2010. Kartami zde totiž trochu zamíchala nová platforma nazvaná Scratch. Tento stroj pracující se zdvihy 160/170 mm (P/Z), určený primárně do bikeparků i obecně pro boj se vskutku náročným terénem, totiž odsunul Remedy ve zdvihové hierarchii o krůček níž, než původně stával.

TREK Remedy 9.9

Patrné je to zejména u vidlic, kde robustní 160mm kousky typu Fox 36 nahradily lehčí modely Fox řady 32 (průměr vnitřních nohou). Tím klesl zdvih předního odpružení na 150 mm, průměr pevné osy z 20 na 15 mm a dotčena byla pochopitelně také geometrie. Klíčový parametr, jakým je úhel vidlice, se výše popisovanou proměnou zvýšil o jeden stupeň, tedy konkrétně namísto původního úhlu 67° disponuje nové Remedy hodnotou 68°. To by společně se snížením hmotnosti mělo zaručit výrazně větší univerzálnost použití.

Držet si svůj styl
Uhlíkový kompozit alias lidově karbon dává díky svým takřka neomezeným možnostem tvarování tvůrcům rámů a designérům často až příliš volné ruce, čehož výsledkem jsou častokrát všemožné smysl postrádající tvarové kreace. To ale rozhodně neplatí pro Trek Remedy, který se z hlediska tvaru rámu přísně drží své hliníkové předlohy. Při pohledu z dálky tak nemáte příliš možnost poznat, že je na tomto kole něco jinak, než bývalo. Také při bližším ohledání není karbonový rukopis zrovna do očí bijící, snad jen hladké přechody trubek a podobné detaily postrádající klasickou housenku usvědčují Remedy z toho, že podlehlo módní vlně karbonizace.

MNOHEM VÍCE INFORMACÍ A VÝSLEDKY TESTU VE VELU 6/2010, JEŽ JE PRÁVĚ V PRODEJI (VYŠLO 27. 5. 2010).

Výrazná provázanost původního hliníkového a nového karbonového rámu se rovněž odráží v použití řady shodných prvků. V případě přední části rámu to je zejména asymetrická hlavová trubka E2 nesoucí spodní ložisko průměru 1,5". Novinkou je naopak moderní konstrukce středu s přímo vkládanými ložisky – tzv. PressFit. Zastavíme-li se na chvíli u zadní čtyřramenné stavby, zjistíme, že ani zde se s ohledem na její konstrukci nic zásadního nezměnilo. I nadále využívá čep ABP integrovaný do osy zadního kola, jehož účelem je potlačit vliv funkce zadní brzdy na odpružení, stejně jako třeba jednoramenné magnesiové rameno EVO Link či plovoucí uchycení tlumiče Full Floater.

TREK Remedy 9.9 v detailech

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

TREK Remedy 9.9

Menu