Úvod » Články k časopisu » Biková F-1

Biková F-1

Biková F-1
Sliby se mají plnit nejen o Vánocích, takže: po avízu konkrétních informací z per naší testparty pod článkem o přítomnosti celoodpružených kol v cirkusu závodního XC přinášíme slíbené reporty o nejednom z biků v článku vzpomínaných. A jako bonus i některé další.
Tomáš Taich

 

Scott Spark 10
„Sportovní charakter Sparku byl patrný i v projevu zadního odpružení." … „V plně otevřeném módu zůstávala zadní stavba prakticky nehybná i pod silovým záběrem. Pocit kvality přenosu síly na zadní kolo tak byl značně podobný pevnému rámu." … „Určitá blokace odpružení tahem řetězu je patrná i při jízdě po rovině." … „Při souhrnném hodnocení nelze zadní stavbu označit za extrémně komfortní." … „Třípolohové dálkové ovládání tlumiče jsme vzhledem k výše řečenému příliš často nevyužili."
(Velo 9/2007)

Merida Mission 3000-D
„V dlouhých výjezdech i na rovině toto kolo vyloženě nabádá jezdce výtečnou lehkostí jízdy a patřičnou odezvou na každé otočení klik k maximálním možným výkonům. To je kromě stabilního odpružení také zásluhou výtečných plášťů Maxxis CrossMark." … „O něco méně lichotivé hodnocení je nutné přidělit výkonům odpružení v terénu a také ovládání kola." … „Zadní stavba i při nastavení s částečně větším než čtvrtinovým ponorem tlumiče jezdcovou vahou aktivně využívala nanejvýš dvě třetiny své možné kapacity."
(Velo 3/2007)

 

Specialized Epic Expert
„Díky pneumatikám s nízkým vzorkem a Mozku na tlumiči je akcelerace superlativní – mysleli jsme si dříve, že některé systémy odpružení jsou při zrychlení hardtailově tuhé, Expert tato tvrzení svým výkonem relativizuje." … „Přechod mezi zavřeným a otevřeným módem Mozku je nenápadný a bez jakéhokoliv narušení šlapání." … „Měrka ukazuje, že jezdec užívá celý zdvih, charakter pérování je ale hodně spartánský. Vlastně je to zcela jiné pružení, ještě spíše dotlumování."
(Velo 5/2007)

 

Cannondale Scalpel Carbon 1
„Bike již od prvních metrů příjemně překvapoval lehkostí jízdy a výraznou chutí po rychlosti. Ta se nevytrácela ani v delších výjezdech." … „Práce zadního odpružení byla velkým přínosem ve strmých výjezdech s členitým povrchem" … „Negativní stránkou byla znatelná odezva pérování na pohyby jezdce při šlapání." … „Cannondale tato kola sériově osazuje tlumiči Fox Float RP23, ale jen v americké specifikaci. Evropské mutace spoléhají na nebržděné jednotky DT Swiss."
(VELO, 2/2008)

 


Trek Top Fuel 8
„Na asfaltu je cítit kompaktnost stavby a lehkost zrychlování. O odpružení tu jezdec prakticky neví." … „Zadní odpružení drží v klidu drobná hranka zkraje zdvihu, jakmile však rychlost jízdy přeroste určitou mez anebo impulz na tlumič je třeba při skoku vyšší, pérování otevře pohodlnou náruč a náraz měkce obejme. Je tak možno s vcelku nízkým tlakem v tlumiči jet velmi dynamicky a komfortně zároveň."
(Velo 10/2006)

Giant Anthem 2
„Anthem byl postaven pro rychlost, na což jezdce upozorní již první záběr do pedálů následovaný úžasně lehkou akcelerací celého kola. Stejně lehké je i udržování dosažené rychlosti." … „Na rovném povrchu je zadní stavba celkově poměrně tuhá, což kladně přispívá k efektivnímu využití síly jezdce. Ani při jízdě vestoje jej neruší pohupováním, tlumič se pohybuje pouze v řádu milimetrů." … „Odpružení rámu je výrazně aktivnější v první polovině zdvihu, zbytek kapacity je využit pouze na skutečně silné nárazy. Celkově kolo nepřekypuje pohodlím, soustředí se spíše na výkon."
(Velo 3/2006)

 

GT i-Drive 4 Carbon Team
„Díky souhře nehybné vidlice a rámu na hladkém povrchu je výsledkem neskutečně hbitá jízda. Jakmile přitom přijdou překážky, i-Drive se ukáže jako velekomfortní." … „Konstrukce i-Drive, tlumení komprese na vidlici i tlumiči, nízká hmotnost a rychlá kola činí z modelu Carbon Team doslova a do písmene raketu. Je to nejrychlejší stroj, co jen testerova paměť sahá."
(Velo 5/2007)

Jako ilustraci k článku přikládáme také nové závodní FS kolo Kateřiny Nash-Hanušové značky Orbea.