Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Giant 2017: nálož inovací
Hlavní zprávy

Giant 2017: nálož inovací

Firma Progress Cycle zastupuje na českém trhu kola Giant, dále značky Bell, Giro, Gore, Vittoria, Camelbak, Easton, Blackburn, Crankbrothers, Tifosi, VDO a další. Její firemní prezentace nových kolekcí se tak dá s trochou nadsázky označit za „malý Eurobike“. Přinášíme stručnou ochutnávku z Giant katalogu 2017, další novinky očekávejte v říjnovém vydání Vela.

TCR v kotoučích

Přídomek Disc nesou nově hned dva modely z ryze sportovně zaměřené řady TCR, a to Advanced Pro Disc a Advanced Disc. Oba modely se nově spoléhají na uchycení třmene standardem Flat Mount. Potřeba zajištění tuhosti spojení vedla současně ke změně na pevné osy, konkrétně 100×12/142×12 mm (P/Z).

Hydraulika jen napůl

Giant se ale nespokojil pouze s uvedením diskových silniček, současně si posvítil i na možnost spolupráce mechaniky a hydrauliky v ovládání brzd. Výsledkem je systém Conduct Semi-Hydraulic Disc Brake, kde je využito služeb klasických mechanických pák a speciální konstrukce hydraulického systému s expanzní nádobkou, umístěnou v čele představce. Dle tvrzení značky by takové řešení mělo být ve srovnání s plně hydraulickým systémem finančně zajímavější.

Nový Alu rám Contend

Nový model Contend kombinuje pohodlnou geometrii Defy, ale i vlastnosti závodních stojů TCR a Propel. Výsledkem je celek spoléhající na slitinu Aluxx SL/Aluxx (podle úrovně modelu), k zajištění potřebné míry pohodlí je pak určena specifická vlastní sedlovka D-fuse, s využitím integrované objímky k její stabilizaci. Samozřejmostí je vnitřní vedení bovdenů, přítomnost technologií OverDrive a PowerCore. Modelu určený pro montáž kotoučových využívá rozhraní Flat Mount.

Bezdušové pláště na silnici? Realita

Aby těch původně MTB technologií mezi novinkami Giantu nebylo málo, vězte, že u vybraných sériově nabízených modelů budou standardně montovány bezdušové pláště vlastní produkce – Giant Garia SL/Gavia SLR. Kromě slibovaných kvalit v ohledu odvalování a hmotnosti se tyto modely pyšní zejména výrazným snížením rizika defektu ve srovnání s klasickým systémem s duší, daným nejen možností užití tmelu, ale i integrovanou odolnou nylonovou vrstvou Deflect 2 Lite. Z technických informací doplňme, že oba modely se budou nabízet v šíři 25 a 28 mm a jejich hmotnost je 310 g (Gavia SL/ 700×25c) a 255 g (Gavia SLR/700×25c).

MTB sekce

XTC Advanced 29er/27,5+

Jeden rám, dvě různá kola, to jsou bonusy upravené geometrie, umožňující využití jak na závodních tratích (29“) tak objevitelských expedicích (27,5+). Spolu s tím má rám nově integrovaný zámek sedlovky, stejně tak proměněnou konstrukci horizontálních patek, umožňující jeho využití i jako singlespeed. Pro milovníky dvojpřevodníků ani zde nechybí možnost montáže držáku na přesmykač, většina modelů z této úrovně nabízí i Boost standard os.

Fathom 29er

Tato nová řada pevných kol spoléhá na základ v hliníkové slitině Aluxx, díky níž je vytvořen sportovní XC stroj, současně nabízející jízdní komfort. Rám je určen pro spolupráci s vidlicemi o zdvihu 100 mm, má kónickou hlavovou trubku, vnitřní vedení bovdenů a zadní stavbu pro použití náboje s rychloupínákem.

Za vším hledej čep – Anthem a Trance

Úprava konstrukce provází i bestsellery, kterými jsou stroje Anthem a Trance. Na „vině“ je technologie Trunnion Mount, což je využití radiálního čepu uchycení tlumiče. To s sebou přináší možnost zajištění potřebného zdvihu a současně úsporu prostoru pro potřebné součásti odpružení i samotného tlumiče. Logika věci pak naznačuje, že ve spojení s těmito možnostmi dochází ke snížení pozice horního vahadla a tím i celého těžiště rámu. Současně značka prezentuje, že tento systém umožňuje práci s nižším tlakem v tlumiči, vylepšujícím výrazně jeho citlivost v méně náročném terénu.

S tím je spojena i nová podoba SMC (Sheet Moulding Composite) jednodílného vahadla formovaného z kompozitu za pomoci vysokého tlaku. Kromě čtvrtinového navýšení tuhosti této součástky ve srovnání se stávající hliníkovou verzí je její hmotnost stlačena na polovinu. Třešničkou na dortu jsou zde vygravírované utahovací momenty na šroubech.

Nakonec základních informací doplňme úpravu uchycení zadního kola. Zde Giant připravil vylepšení systému v podobě výměnných protikusů pro závit pevné osy. Vlastní osa se pak utahuje pomocí imbusu namísto páčky. Tato úprava přispívá i k čistšímu a modernějšímu vzezření stroje.

Co se týká dalších specifikací, u modelů Anthem a Anthem Advanced byl zvýšen zdvih zadní stavby na 110 mm, předení vidlice bude operovat se 120 mm, náboje sází na systém Boost (110/148 mm) a u geometrie došlo k prodloužení horní trubky o 10 mm, o 5 mm byla naopak zkrácena zadní stavba. Hlavový úhel stroje má sklon 68º, některé z modelů doplňuje teleskopická sedlovka.

Změn v geometrii doznaly i modely Trance Advanced a Trance. I zde byla o 10 mm prodloužena horní rámová trubka a o 5 mm zkrácena zadní stavba, snížení středu k podpoře stability je samozřejmostí. O výhodách systému Trunnion Mount jsme již psali, doplňme, že ke 140 mm zdvihu zadní stavby byl navýšen zdvih předku na 150 mm.

Liv Pique

Na všestrannost cílí nový ryze dámský model Liv Pique, ve dvou provedeních Pique Advanced s karbonovým rámem a Pique z hliníkové slitiny Aluxx. Kromě specificky dámské geometrie nabízí tyto modely zdvih 120 mm, pružení Maestro s tlumičem Trunnion Mount a SMC karbonové horní vahadlo. U vyšších modelů dámy jistě ocení i přítomnost teleskopické sedlovky.

Další novinky

Chlapi mají svého Stance, dámy pak nově mohou na trailech spoléhat na vlastnosti modelu Embolden. Průměr kol 27,5“, 120 mm zdvihu a cenová dostupnost díky absenci nového Maestra, budou jistě velkým lákadlem.

Na nejvyšší mety naopak cílí model Hail, první ryze ženské geometrii podřízené enduro se zdvihy 160 mm a veškerými atributy pro dokonalou funkci, jako je SMC vahadlo a s ním spojené nové uchycení tlumiče Trunnion Mount či teleskopická sedlovka.

Elektrokola

Silničáři pod napětím

Pod označením Hybrid Cycling Technology se skrývá nabídka elektrokol, využívajících systému Giant SyncDrive Sport s motory z produkce Yamahy. Točivý moment 80 Nm umožňuje lineární výkon i při nižších rychlostech, baterie EnergyPak, stvořená ve spolupráci se společností Sanyo-Panasonic pak díky kapacitě 500 Wh zajistí dostatek energie na jízdy.

Možnosti elektromotoru daly vzniknout i stroji Road-E+ určenému pro silniční využití. 250wattový motor s baterií 500 Wh dokáže napomoci v každém kopci, ovládání Giant RideControl Evo s funkcí Walk Assist spolehlivě splní jakékoli přání uživatele. K praktickým detailům doplňme USB konektor pro možnost dobití telefonu či navigace z baterie motoru.

Rámová konstrukce dovoluje použití plášťů do šíře 50 mm, výbava operuje s dvojpřevodníkem a jedenáctipolohovou kazetou, jistota zastavení je úkolem hydraulických kotoučových brzd.

Elektřina do terénu

Technologické novinky pronikly i do úrovně celoodpružených elektrokol. Nový model Full-E+ operuje nejen s motorem SyncDrive o točivém momentu 80 Nm, ale i novým Mestro odpružením využívajícím 140 mm zdvihu. Logicky mu pak nechybí teleskopická sedlovka a specificky „trailová“ geometrie.

Eda Pinkava

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře