Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Trek 2017: jednodušší, přesto lepší
Hlavní zprávy

Trek 2017: jednodušší, přesto lepší

Trek pro rok 2017 zeštíhluje a zpřehledňuje své modelové řady. Jde zejména o celoodpružené stroje, kde došlo ke 24% zúžení nabídky. Nejde však o nějakou závažnou redukci sortimentu, ale spíše o usnadnění výběru.

U kol určených pro trailové a enduro využití tak zapomeňte na dvojí průměr kol řady Fuel EX (120 mm), ta je nahrazena jedinou platformou Fuel EX 29/b+ se 130 mm zdvihu. Podobně, ale směrem k průměru 27,5“, se redukovala kolekce Remedy, kde namísto dvou průměrů kol (27,5/29“) bude k dostání jen jediná 27,5“ řada. Současně došlo k navýšení zdvihu ze 140 na 150 mm a tím i k přiblížení této řady směrem k enduru. Právě v této kategorii, zastoupené doposud modelem Slash (160 mm), by mělo Remedy nahradit doposud používaný průměr kol 27,5“ a nechat tak prostor pro inovovaný Slash RSL využívající výhradně kola 29“. Pojďme se nyní na jednotlivé novinky podívat trochu blíže.

Fuel EX

Spolu s prostupností průměru kol 29“ a navýšením zdvihu na 130 mm doznal tento model i úprav geometrie. Ty spočívají ve větším položení hlavové partie z nynějších 68º na 67,2º u větších velikostí a dokonce 66,5º u malých. Ke stabilitě vedení v terénu by pak mělo přispět i snížení středu o 3 mm. Úpravy tvarování spodní trubky Straight Shot pak vylepšují tuhost této partie. Ochrana rámu proti poškození od řídítek nebo vidlice je v kompetenci konstrukce Knock Block, spoléhající na speciální krytku hlavového složení s vnitřním tvarováním, jež kombinaci se šroubovanou zarážkou na rámu dokáže zabránit nechtěnému protočení řídítek. A pokud si nedokážete svůj život představit bez sedmadvacítek a současně nehledáte rychlost ale jistotu v každé situaci, můžete sáhnout po modelech s označením Plus. Ty jsou osazeny koly 27,5“ s plášti o šíři 2,8“ a současně vidlicí se 140 mm zdvihu. Rám obou verzí je stejný, teoreticky lze tedy střídat výplety podle nálady nebo terénu.

Remedy

O zjednodušení výběru na jediný průměr 27,5“ a přidání zdvihu na 150 mm řeč byla, doplňme tedy změnu úhlu hlavové partie z 67,5º na 66º, prodloužení rozvoru o více jak centimetr a snížení těžiště středu o 5 mm. Ani zde nechybí ochrana oproti poškození rámu řídítky a vidlicí Knock Block.

Slash 29

Proměna této řady je vedena myšlenkou „větší kola rychleji jedou“. Se zdvihy 160/150 mm by současně uživatel neměl mít při enduru potíže s jakoukoli překážkou.

E-bike Powerfly

Že výdobytky techniky nejsou určeny pouze pro závodní chrty, může dosvědčit novinka z řady e-biků, model Powerfly. Ten využívá úpravu spodní rámové partie Straight Shot k zajištění potřebné tuhosti základu, o stejný efekt celku se pak starají náboje Boost 110/148 (P/Z) a řídítka s průměrem střední části 35 mm. Jezdcovo pohodlí zde zajišťuje vahadlo Evo Link, na jehož zadní části nechybí ani asymetrické vložky Mino Link pro úpravu vlastností zadní stavby. A pokud se hovoří o efektivitě zadního pružení, ani zde nebylo opomenuto usazení zadního čepu ABP (Active Braking Pivot) do patek. Hmotnost a prostupnost takového stroje si žádá příslušné obutí, proto Trek vsadil u vyšších úrovní na specifikaci 27,5+. Sázka na spolehlivost je viditelná i u motorů Bosch Performance, které doplňuje vlastní baterie Treku Powerpack 500 s vyšší kapacitou pro delší dojezdovou vzdálenost.

Eda Pikava

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře