Sram XX1 oficiálně

3.7.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-07-03T12:08:45 --> <p>Když se objevily první fotky prototypu XX1 řazení od Sramu, nikdo asi ani netušil, kolik změn novinka přinese.</p>

Pohon plusů a mínusů

Pokud začneme od karbonových klik a hliníkových převodníků, každý zub bude specificky tvarován. Technologii nazvali X-sync. Unašeč převodníků z hliníkové slitiny je univerzální pro všechny převodníky od 28 do 38 zubů s odstupňováním po dvou zubech. Hmotnost klik s miskami je zhruba 650 gramů.

Přehazovačka plná inovací

Technologicky vychází z modelů Type 2, ale pro 11 poloh musela projít ještě několika úpravami. Jednou z nich je vlastní převodový poměr X-Actuation. Přehazovačka obsluhuje kazetu s nejmenším pastorkem už ne s 11, ale 10 zuby. Naopak největší pastorek má 42 zubů, čímž řadí přesmykače mezi přežitky. Zamykání vodítka už není úplná novinka, stejně tak použití ložisek uvnitř těla přehazovačky. Aby dokázala pobrat takové rozpětí převodů, zvětšili průměr vrchní kladky a upravili i tvar paralelogramu. Výsledná hmotnost XX1 přehazovačky je okolo 220 g.

Kazeta s 253 zuby

Proměnou prošlo i samotné upevnění kazety, Technologie XD driver činí část západkového systému součástí kazety, nikoli ořechu. Kompatibilita zaručena s koly DT Swiss a Sram a za svých 260 g se stydět nemusí. Přesouvání hmotnosti od klik na zadní kolo se tedy děje jen ve velmi omezené míře. Páčky i GripShift budou pochopitelně připravené ve svém nejvyšším provedení, tak jak je známe ze současné XX verze.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu