Testovali jsme pro 53×11 Trek Domane SL 6

8.6.2021

Testovali jsme pro silničářský časopis 53×11 ´endurance´ silničku od amerického Treku. Test vyšel v letošním pátém vydání.

… K nejdůležitějším konstrukčním rysům patří zakomponování technologie IsoSpeed. U zadní části je to samostatná sedlová trubka, pouze procházející prostorem, kde se obvykle pevně propojuje s horní rourou a sedlovými vzpěrami. Toto pevné propojení je zde nahrazeno čepem uloženým na ložiscích a umožňující tak maximální využití délky pro propružování. Dost podobně je tomu pak i u předku kola zapracováním kolébkového mechanismu pro uložení horního ložiska hlavového složení. Záměrem je stejně jako v zadní části prodloužení prostoru, kde se může materiál vidlice podílet na pohlcování otřesů. Ve spojení s tímto zcela originálním technologickým prvkem dodejme, že díky kónickému sloupku ale i uchycení tohoto mechanismu ve stranách hlavové roury slibuje značka absolutní imunitu vůči boční flexi. Pro tento model byl vybrán karbonový základ OCLV 500 Series, což je vzhledem ke čtvrtstoletí vývoje tohoto materiálu naprosto logická volba

 

Integrovaný úložný prostor ve spodní rámové trubce, prvek je spojovaný obvykle s kategorií gravel nebo MTB kol. Na druhou stranu je to velmi praktické a pro celkovou vizáž kola esteticky zdařilé řešení pro převoz nepostradatelných drobností, bez nichž běžný uživatel na tréninky nevyráží.

Na počátku testu bylo malou neznámou, kam se vlastně s tímto strojem vydat. Šířka obutí, ale i snaha o prověření pohodlí obou konstrukčních úprav si přímo říkala o směřování na místa, kterým je dokonalý povrch neznámým pojmem. A hned na začátku těchto úseků jsme si ověřili, že svůj úkol plní dokonale. Lehké pohupování špičky sedla dané předozadním výkyvem sedlovky dávalo jasnou odpověď, co se s trubkou pod námi děje. Nemělo to samozřejmě žádný vliv na stabilitu posedu, neměnná vzdálenost mezi středem a horní hranou sedla byla za všech okolností připravena zajistit dokonalé pozice pro sedací partie… Díky této konfiguraci jsme si nemohli stěžovat na citelnější známky nepohodlí ani v místech spíše připomínajících tankodrom než okresní silnice.

 

… Geometrie Endurance pracuje kromě jiného i s vyšší hlavovou partií. Úměrně velikosti se pak i její délka navyšuje, nečekejte tedy, že Domane proměníte na závodního chrta s nízko nastaveným kokpitem. I z důvodu velmi omezené variability nastavení výšky sedlovky v rozmezí pouhých šesti centimetrů jsme se tak při volbě odpovídající velikosti rámu pohybovali krajinou v méně nahrbené pozici.

TREK DOMANE SL 6

materiál rámu OCLV 500 Series karbon, IsoSpeed, DuoTrap S Compati[1]ble

vidlice Domane SL karbon, celokarbonová, sloupek IsoSpeed 1 1/8 – 1,5“

zapletená kola Bontrager Paradigm Comp 25,

pláště Bontrager R2 Hard Case, 32 mm, hmotnost kol 1475/1950 g (P/Z, včetně plášťů, duší, kotoučů 160/160 mm a kazety) hmotnost plášťů/duší 345/140 g

sada Shimano Ultegra (11 rychlostí, kazeta 11–34 zubů)

kliky Shimano Ultegra (převodníky 50/34 zubů)

doplňky představec Bontrager Pro (100 mm),

řídítka Bontrager Elite IsoZone (420 mm), sedlovka Bontra[1]ger Carbon (vnitřní nástavec),

sedlo Bontrager P3 Verse Comp (ližiny ocel)

velikosti 390, 420, 450, 475, 500, 525, 548, 567, 586 mm)

hmotnost 9,44 kg (velikost 560 mm, bez pedálů)

cena 108 990 Kč

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu