Lepší obaly, méně odpadu a produkty z rybářských sítí

před 4 týdny

Ekologické aspekty výroby, přepravy a skladování jízdních kol dorazily i do cyklistického průmyslu a některé značky se ochrany přírody chopily s vervou. Zejména při ochraně kol při přepravě je používáno mnoho plastů, které pak neplní žádnou jinou funkci a končí v odpadu. Čím méně se kolo v obalu pohybuje, v o to lepším stavu dorazí do prodejny. Zamezení pohybu kola v krabici vyžaduje použití značného množství malých plastových dílů: umělohmotné stahovače, bublinkovou fólii, chrániče kazety a další kusy, které nakonec končí na skládce. Když se tyto díly znásobí počtem kol každoročně zasílaných výrobci, jejich objem je opravdu velký.

Velcí dodavatelé v čele s Cannondalem a Trekem se zavázali dopad na životní prostředí minimalizovat. Trek začal na začátku letošního května zasílat nejoblíbenější model kol Merlin v přepracovaných obalech, které snížily počet nerecyklovatelných dílů z 22 na 12. Těmito změnami bylo jen u této jediné značky za rok eliminováno přes 22,6 tuny plastového odpadu. V roce 2021 nebudou obaly Treku obsahovat žádné plasty s výjimkou dvou malých umělohmotných dílů.

 

Do téže kategorie lze zařadit také košík na láhev Bontrager Bat, který je vyráběn z recyklovaných plastů vylovených z oceánů a z recyklovaných rybářských sítí. Rybářské sítě tvoří asi 10% plastového odpadu v oceánech a jsou považovány za 4x nebezpečnější než jsou jiné kusy plastů. V oceánech každoročně končí 8 miliard kilogramů plastů.

Košíky Bontrager Bat jsou vyrobeny z nylonových granulí NetPlus společnosti Bureo, která sbírá sítě v Chile, recykluje je a vyrábí z nich nylonový granulát, použitelný pro výrobu dalších koncových produktů. Jen díky těmto košíků v oceánech neskončí na 4000m2 rybářských sítí.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu