Rekordní Bolka s vice než 2.000 bikery

14.5.2018

Uplynulou sobotu se město automobilů proměnilo v město horských kol. Nebyla to proměna nikterak násilná, hlavní partner závodu, ŠKODA AUTO, je tradičním cyklistickým mecenášem, a sám kdysi začínal jako výrobce jízdních kol. Slavnostní start kratších tras ozdobila hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová, na čele pelotonu trasy B vyrazila početná skupina zaměstnanců ŠKODA AUTO, kolo za loď vyměnil i veslař Ondřej Synek. Na Krásné louce, kde byl umístěn areál závodu, panovalo již od rána krásné slunečné počasí s teplotou kolem 20 stupňů. To zatím letos organizátorům opravdu hraje do karet. Odpoledne se sice hrozba silných bouřek opravdu vyplnila, ale koloproživotní městečko těsně minula a do areálu dopadlo jen pár osvěžujících kapek.

Bohatý dětský program začínal v Mladé Boleslavi již v pátek večer, pořadatelé přichystali dětem dovednostní soutěže na kole, večerní jízdu s čelovkami, posezení u táboráku s opékáním buřtů, takže o energii pro závodní druhý den bylo postaráno.

Sobotní ráno zahájil v 9:00 seriál ČT 😀 Junior Trophy. Obrovská spirálovitá trať dětských závodů byla připravená přímo na Krásné louce, nachystaná na tradiční obrovský zájem místních dětí. Přes 500 malých závodníků a závodnic si jízdu na kole užívali s úsměvy a po závodech se ještě mohli vyřádit v areálu do Dětské zóny, nebo si vyzkoušet výuku v Bike Academy, a před tím ještě vyrazit s rodiči na pohodovu nesoutěžní Fitness jízdu.

Jestliže podpora cyklistické akce je pro Škodovku tak trochu návrat ke kořenům, zcela naopak tomu bylo u bikerů. Ti na zdejších tratích o kořen prakticky nezavadili. Všechny zdejší tratě se vyznačují rychlým a ne příliš technicky náročným povrchem. Několik krátkých dešťových přeháněk v průběhu týdne nemělo šanci zvrátit následky panujícího sucha, takže celá trať byla suchá a místy se nepříjemně prášilo. Nejdelší trasa B slibovala na svých 53 kilometrech 784 metrů převýšení, ze kterých ještě dobrou stovku ubrala. Toto jsou parametry, které každému alespoň trochu znalému terénní cyklistiky způsobují uhýbání pohledu směrem k obloze, neboť očekává letecký den. S tím samozřejmě počítali i organizátoři. Jako zaváděcí automobil byl proto do čela startovních koridorů rozprostřených přímo před Zákaznickým centrem Škoda přistaven nablýskaný rallye speciál Škoda Fabia R5, u kterého byla alespoň nějaká šance, že zvládne ujet nadrženému pelotonu. Minutu před startem si slovo vzal ředitel ŠKODA AUTO Česká republika, Libor Vlček. Popřál všem závodníkům skvělý závod odevzdal moderátorovi mikrofon a přesně v 11:00, spolu s dalšími Škodováky vyrazil na čele 700hlavého pelotonu užít si skvělý bikerský den.

Po několika zatáčkách městem přišel první průjezd Krásnou loukou kolem areálu a záhy první stoupání na Čejetice, které se poprvé mírně podepsalo na celistvosti pelotonu. Po rychlém sjezdu po asfaltu přišel druhý rozhodující faktor první části trati, a sice úzké stoupání úvozem a následný nepříjemný úsek po zarostlé polní cestě. Kdo zde zaváhal, těžko pak doháněl ztrátu na otevřených větrných úsecích. Poté už se rovinatý charakter trati příliš neměnil, hlavní roli hrály prašné polní a lesní cesty. K doplnění sil byly závodníkům k dispozici dvě bohatě zásobené občerstvovací stanice, kde si vítanou pauzu mohli dát především ti, co si přijeli užít den v sedle bez vyšších ambicí. Velmi atraktivním místem byl průjezd zříceninou hradu Zvířetice v druhé polovině trati, kde byl také vytyčen zážitkový Birell segment. Mimo potěšení pro oko si zde přišli alespoň trochu na své i milovníci technické jízdy, protože jak výšlap k hradu, tak i následný sjezd po schodech z kulatiny byly pro leckoho výzvou. Jednu z posledních šancí na korekci výsledku přinesl poslední prudký kopec na Čejetice, kterým závodníci uzavřeli okruh. Poslední 3 km do cíle na Krásnou louku vedly v již vyjetých stopách, takže veškerá koncentrace a zbývající energie mohla být namířena do závěrečného sprintu… tedy spíše do jeho zesílení, jelikož sprint do cíle pro mnohé začal hned po startu – průměrné rychlosti nejrychlejších závodníků přesahovaly 30 km/h. Své předpoklady na zdejší trati potvrdil Pavel Boudný, který navršil neuvěřitelnou sérii na pět vítězných ročníků v řadě. Z žen si pro vítězství doletěla Jana Pichlíková, pro kterou to byla taktéž obhajoba loňského triumfu.

Ti, kdo dali přednost některé z kratších tras, mohli volit z trasy C na 31 km s převýšením 550 m a nezávodní D – Fitness jízdy s délkou 20 km a převýšením 360 metrů. Obě odstartovala v pravé poledne z Krásné louky hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová Pokorná, která všem popřála krásný výlet středočeskou přírodou bez nehod a defektů. Jejich trasa vedla po stopách Béčka až do Bukovna, kde se po rychlém sjezdu korytem zkratkou zpět do cíle odpojilo Déčko, o několik kilometrů dále pak i C. Charakter trasy byl pro všechny stejný a všichni napříč tratěmi mohli v cíli probrat, jak jim chutnal úvodní kopec. Pro trasy byla též společná jedna lesní občerstvovací stanice VLS v Hrdlořezech, kde se ovšem žádná hrdla neřezala, nýbrž dosyta plnila. Na trase C zvítězil ve spanilé sólo jízdě Štěpán Stloukal, v ženské kategorii kralovala teprve 15letá Karolína Bedrníková.

Po zdolání svých tratí pak bylo na čase probrat čerstvé zážitky s přáteli u něčeho dobrého k jídlu a pití, navštívit některý ze stánků, nebo obdivovat vystavenou Škodu Fabia R5, která vévodila ještě spolu s dalšími vozy areálu. Sílu rozdávat autogramy měl ještě po skvěle zajetém závodě na trase B i Ondřej Synek. K dispozici byly samozřejmě veškeré služby, na které jsou účastníci Kola pro život již zvyklí, jako například mytí kol, úschovna a sprchy od Kooperativy, prádelna Whirlpool a spousta dalšího. Tečku za vydařeným sportovním svátkem v Boleslavi udělalo vyhlášení vítězů.

Již teď se všichni můžeme těšit na Orlík, kterým série KPŽ pokračuje za dva týdny. Pro nedočkavé je tu však příští sobotu připraven ještě partnerský závod v Jestřebích horách, kde se pojede i plnotučná stovka nádhernou jarní podkrkonošskou přírodou.

(tz)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu