Mám GT Transeo 1,0 model 2008 s ráfkovými brzdami, ale rám i náboje
jsou připraveny na montáž diskových brzd. Zajímalo by mne, jestli se
vyplatí investice do těchto brzd (uvažoval jsem o Shimanu M575). Jezdím tak
2000 km ročně, převážně silnice a lehčí terén, ale občas si dám
i něco náročnějšího (letos to byl Král Šumavy – 70 km). Vážím
62 kg. V souvislosti s tím bych chtěl vědět, jestli, když už jsou na
nábojích věnečky s otvory pro montáž disků, jsou i dráty dostatečně
silné. Jsou tam dráty o průměru 2 mm. Kolik km vlastně za těchto
podmínek vydrží ráfky než se probrzdí? Co je dražší – výměna brzd
nebo nové ráfky a jejich vyplétání každých X km?
Vámi vybraný model je pro Vaše potřeby rozumný kompromis mezi výkonem
a
cenou. O životnost výpletu není třeba mít strach – 2 mm silné dráty
jsou
standardní a vydrží jistě několik sezon. Stejně tak bych neuvažoval
o tom,
kolik vydrží ráfky s čelisťovými brzdami – při Vašem objemu to bude
nejspíš
také několik let – spíše jde o obecné výhody kotoučových brzd. Pokud
si jich
chcete užívat, není důvod výměnu odkládat.
Karel Kuchler
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT