Nejsem si úplně jistý, že někdo, kdo sedlá kolo těžké 14 a něco kilogramu (podobné zdvihy jako vy), bude ten správný rádce, ale pokusím se 🙂 . Píšete, že nezávodíte, ale je nám oběma jasné, že přesto by nebylo od věci pohybovat se do kopce trochu snáze. Jenže kde začít. Důležité je přihlédnout k jízdnímu stylu. Pokud se na kopec dřete o něco více než ostatní, abyste si pak řádně užil možností kola z kopce, bez ohledu na terén, je třeba k tomu přihlédnout. Nejlepší by totiž bylo odlehčit kola, ale musí zůstat dostatečně odolná do náročnějšího terénu. Zkuste sundat ta vaše, zvážit je bez plášťů a porovnat hmotnosti s nějakými jinými. Vyhněte se ale volbě lehkých setů pro XC závody. Pokud zjistíte, že rozdíl je citelný, kupte nová kola. Doporučit mohu celou řadu značek – Shimano, Mavic, WTB, Fulcrum… Vaše stávající obutí možná má drátovou patku, zkuste tedy patku kevlarovou – ale opět pozor, zůstaňte stále u bytelnějších verzí pro enduro. Výměnu kol za lehčí zřejmě pocítíte, pokud rozdíl ve hmotnosti bude větší. A dál? Dál půjdete po gramech za nemalé peníze. A že byste těch pár drahých gramů výrazněji pocítil, to si netroufám říci. Podle mne kilogram za 15 000 Kč nestojí. Na místě možná bude v budoucnu zvážit, zda pro vás není lepší volbou lehčí full, třeba trail bike se 120 mm – zda vám nepřinese více. Jsou to velmi schopná kola. Přemýšlím do budoucna podobně 🙂 Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT