Úvod » Technika » Ptejte se redakce » Integrovaná sedlovka

Integrovaná sedlovka

Chtěl bych poprosit o radu s následujícím problémem. Chystám se přejít z italského hliníkového silničního kola na celokarbonové. Problém je v tom, že toto nové kolo má integrovanou sedlovku a nemá sloping jako moje současné. Z čeho mám při srovnávání geometrií vycházet, abych si zachoval co nejpodobnější posed a sklon? Je to vzdálenost zámku sedlovky od šlapacího středu – a dá se vůbec integrovaná sedlovka uříznout na míru bez porušení vlastností? Anebo je podstatnější vzdálenost středu sedlovky od hlavového složení, tedy délka horní rámové trubky – co pak ale s rozdílem slopingu a bez?

Bohužel, podstatné je vše – hlavový a sedlový úhel, délka hodní trubky… Porovnejte i úhly. Pokud chcete porovnat například délku posedu, změřte tzv. efektivní délku trubky – tzn. vzdálenost od osy hlavové trubky k ose sedlové trubky ve vodorovné rovině. Tím smažete rozdíl mezi slopingovou a klasickou konstrukcí. Pro délku posedu jen zohledněte provedení zámku integrované sedlovky – jeho offset. Vzdálenost zámku sedlovky od šlapacího středu je velmi důležitá – měl byste si ji nastavit stejně jako u stávajícího kola, je to výška posedu. Uříznout integrovanou sedlovku není problém, ani když je karbonová. Stačí být jen opatrný a případně poslechnout rady výrobce uvedené v návodu. Ale pozor – dobře měřte! Rudolf Hronza

oblast dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře