Řekl bych, že ano. Obecně platí, že zvýšení zdvihu o 10–20 mm ničemu neuškodí, nepromítne se negativně do geometrie. Lehce výše, maximálně o 30 mm, lze jít tehdy, pokud například má vaše kolo příliš živou geometrii – není moc klidné ve vedení stopy. Vy ale uvažujete o navýšení o 50 mm, a to už je hodně. Vidlice bude více položená, změní se geometrie, kolo ztratí na ovladatelnosti, nejspíš i na stabilitě jízdy. Navíc je třeba pamatovat na zatížení rámu, kde s větším zdvihem lze předpokládat větší zatížení a tudíž riziko – rám na to není připraven, byl konstruován na menší zdvih a zatížení, může prasknout. Výměnu bych nedoporučil, spíše výměnu celého kola, pokud se poohlížíte po terénem prostupnější mašině – ale kdo ví, třeba budete spokojen. Přidám ještě jednu technickou: Avalanche roku 2005 měly ostřejší úhel vidlice (71 stupňů vs. 69,5) a kratší horní trubku zhruba o dva centimetry v porovnání s letošními či loňskými modely. Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT