Úvod » Technika » Ptejte se redakce » Praskání v rámu

Praskání v rámu

Na podzim jsem si koupil scandiový rám CUBE Elite SC. Zbytek kola je montáž na XT. V zimě jsem s ním najezdil asi 500 km ve sněhu nebo na suchu (ne v solance). Na jaře v rámu začalo praskat. Prasknutí se ozve při přejezdu drobné nerovnosti nebo při jízdě ve stoje do kopce. „Kroucením“ kola v klidu se nedá prasknutí dosáhnout. Spolu s prodejcem jsme zkoušeli všechny fígle (promazání všech styčných ploch, dotažení všech spojů na moment,…), vizuálně kontrolovali svary, ale nic nepomohlo. Zkoušel jsem i jízdu bez sedla a sedlovky, praskání je stejné. Nyní mám najeto 2500 km a zdá se, že praskání pozvolna přibývá. Znáte nějaký fígl, jak zjistit zdroj praskání? Může praskání způsobovat samotné pnutí materiálu bez vzniku praskliny?

Vypadá to na zapeklitý problém – bohužel žádný tajný „fígl“ neznám. Pokud jste vše namazali a dotáhli, můžete ještě na zkoušku vyměnit některé komponenty, které by zvuky mohly způsobovat. Ale zrada může být kdekoli – viděl jsem například rám se špatným (větším) průměrem hlavové trubky, v níž pracovaly misky hlavového složení. S případem, že by se zvuky ozývaly ze samotného nijak nepoškozeného rámu, jsem se nesetkal. Můžete zkusit obejít ještě nějaké servisy – víc hlav víc ví. Pokud se cvakání zhoršuje, je také možné, že se jeho zdroj časem prozradí sám. Potom doufejte, že to přežijete!

oblast dotazuTechnika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře