V kampani Do práce na kole se v Brně ujelo přes dvě stě tisíc kilometrů

před 1 týdnem

Přesně dva a půl tisíce cyklistů, pěších či běžců se zapojilo do brněnské části kampaně Do práce na kole koordinované Nadací Partnerství. Za dva týdny od jejího startu urazili po Brně více než dvě stě tisíc kilometrů bez použití auta. „Tím odlehčili plícím města i jeho obyvatelům. Množství ušetřených emisí se rovná bezmála dvaceti šesti tisícům kilogramů oxidu uhličitého, který by jinak skončil v ovzduší,“ zdůrazňuje přínos kampaně Anna Petříková, kampaňová koordinátorka z Nadace Partnerství.

Podstatou účasti Do práce na kole ale není jen množství nachozených či najezděných kilometrů, ale hlavně pravidelnost. „Ti, kteří v květnu absolvují více jak dvě třetiny cest do práce na kole, mají možnost získat některou z cen,“ vysvětluje základní pravidla Anna Petříková. Počet doposud uskutečněných cest na kole je takřka sedmnáct a půl tisíce, počet pěších cest do práce atakuje hranici pěti tisíc. Hlavní cenou pro individuální účastníky je již tradičně designové kolo od Cyklospecialit.

Vyvrcholením kampaně, která – alespoň oficiálně – končí k poslednímu květnu, bude závěrečný večírek v Otevřené zahradě Nadace Partnerství5. června od 17.00 hodin. „Vezměte své kolegy

a dejte si ještě jeden týmový výjezd. Vedle vyhlášení výsledků a občerstvení máme tombolu pro všechny týmy přítomné na vyhlášení. Poprvé navíc představíme evropský standard Certifikovaný zaměstnavatel, který od letoška spouští Nadace Partnerství,“ odkrývá pomyslný finiš kampaně Anna Petříková.

Kampaň chce totiž povzbudit nejen zaměstnance, ale také zaměstnavatele. „Právě podmínky v práci jsou pro mnoho lidí jedním z hlavních důvodů, proč na kole do práce nejezdit – nemají se kde převléknout, vysprchovat, nemají bezpečné místo pro kola,“ podotýká Anna Petříková s tím, že pro zaměstnavatele jsou „cyklozaměstnanci“ naopak přínosní. „Lidé, co se dopravují do práce na kole nebo pěšky nejenže zvyšují prestiž svého zaměstnavatele jako společensky zodpovědného, ale například šetří i náklady firem na parkování,“ uzavírá Anna Petříková.

 

(tz)

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu