Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Felt 2018 – s Rossignolem silnější
Hlavní zprávy

Felt 2018 – s Rossignolem silnější

Nová sezona, nové modely, další zlepšení. Kolotoč, který se nezastaví a z kterého mají užitek především uživatelé. Svoje místo na něm má i donedávna americko-německý Felt. Donedávna proto, že nyní je součástí značky Rossignol, která tak svoje sportovní portfolio rozšířila na celoroční.

I díky triatlonové tradici značky začněme spíše s novinkami na silnici. Nekompromisně závodní řada FR představuje top nabídku, tyto modely nesou nejnovější technologie. Na rozdíl od mechaniků budou mít uživatelé radost z různých průměrů ložisek hlavového složení v závislosti na velikosti rámu, zejména menším jezdcům se tak nabídnou příjemnější jízdní vlastnosti. Všichni ocení širší středovou spojku přinášející nejen vyšší tuhost, ale i možnost použít širší pláště, vnitřní vedení všech „příkazových“ bovdenů a kompatibilitu rámů i pro „elektriku“. Možnost je si vybrat jak klasické, tak kotoučové provedení. Dalším příspěvkem bezpečnosti jsou reflexní samolepky, stejně jsou vybavena i další kola, včetně krosových.

Řada AR s důrazem na aerodynamiku je v nabídce již od roku 2009, příští sezona znamená další zmenšení profilů v souboji s větrem. Dřívější modely Z jsou nyní v nabídce pod označením VR, pohodlí přináší vyšší hlava a celkově odlišná konstrukce, použití plášťů šíře 28 mm, obout lze ale i rozměry 32-35 mm. Vše na kotoučích, opět s možností řazení klasicky i elektricky a pro cestovatele i s upevňovacími místy na vidlicích pro nosiče, jež v dohledné době firmě doplní v nabídce.

Cyklokrosové modely mají všechny kotoučové brzdy, označení gravel u nich chybí, ale i pro tento účel se hodí skvěle. Na „pravý“ triatlon se nezapomíná, řada IA je jejich vlajkovou lodí, další možností, jak vyzrát na čas, je řada TT, primárně triatlonová, ale po výměně sedlovky současně časovkářská dle regulí UCI.

  

I MTB produkci podílející se na obrat firmy 35 procenty se změny nevyhnuly. Řada Doctrine nahrazuje Nine, při starém zůstává rozměr 29“, nové jsou karbonová rámy této řady. Pod názvem Dispatch lze nalézt jak rozměr 29“, tak 27,5“, oba v Al provedení nových rámů. Shodně vybavená kola se shodnou cenou tak můžete vybrat v obou běžných standardech rozměrů ráfků. Společným rysem až na nejlacinější řady je pevná zadní osa a u full modelů karbonové vahadlo.

Řada Decree na 27,5 palcích už „jede“ pouze na Sramu 1×12 nebo 1×11, na nové zadní stavbě ušetřila 100 gramů a karbonový rám s tlumičem váží příjemných 2,3 kg. Díky změně pozice segmentu označeného jako Flip Chip na sedlové trubce lze měnit geometrii a výšku středu kola nad zemí. Se stejným rozměrem ráfku a patentovaným systémem Equilink je v nabídce řada Compulsion určená pro enduro. Edict se drží 29 palců, zdvihu 100 mm a firemního systému FAST (Felt Active Stay Technology), ale ušetřil 500 gramů na rámu, a s tlumičem se dostal na 1,88 kg. Prostupnost zadní stavby se zvětšila na pneumatiku míry 2,4“. Rám bude možno objednat i samostatně. I v e-kolech je změna, letošní modely budou všechny bez výjimky osazeny motorem Shimano 8000.

Importér Feltu je současně zástupcem holandské značky BBB. Ta již s novým logem doplnila již tak širokou nabídku o brýle Impress v různých barvách obrouček a skel, švihácky městské Town a Avenger s větracími otvory ve skle. Městské helmy mají nový tvar vycházející z určení pro elektrokola a nové normy, na jejíž tvorbě firma spolupracovala. Akcentuje pásma, ve kterých má být hlava více chráněna. Výsledkem je Indra s masivním, ale elegantním designem a překvapivě nízkou váhou. Enduro model Ore je pro účely disciplíny hlubší, podobně laděná Kanga zase s možností držáku na kameru, stylové městské Metro trochu „žokejské“. Cykloturisté naleznou u BBB novou řadu brašen do každého prostoru na rámu i pod sedlo vhodné i jako blatník. Rebel je nový silniční pedál KEO kompatibilní a s nerezovou dosedací plochou, jednostranné lehké košíky změnou prvku lze nastavit na pravostranný nebo levostranný provoz. Novinky má i servisní a dílenský program, firma se pokouší proniknout i do výroby produkcí OEM.

Text a foto: Lubomír Severin

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře