VELO: 4/2007

89 

Koupit elektronickou verzi

Popis

POKER NA NEJVYŠŠÍ ÚROVNI aneb V HLAVNÍ ROLI TITAN, KARBON A HLINÍK. Materiály používané pro výrobu rámů (ale i komponentů) jsou bezesporu věčné téma. Nové kolekce kol a rámů potvrdily trendy naznačené v minulých letech – neustálé šíření karbonu, jisté oživení titanu, udržovaná či spíše ještě rostoucí největší rozšířenost hliníkových slitin, vyklizení pozic magneziem a další ústup oceli ze slávy. Znamenají tato fakta, že se nyní pouze na zaběhlých platformách bojuje o rozsáhlost dobitého území, při čemž odpadají nejslabší, nebo je i technologický potenciál opět o mnoho dál a zbraně pro boj mezi materiály účinnější? Jaké jsou vlastně současné technologické možnosti či novinky u každého z nich? V ČLÁNKU SE MIMO JINÉ DOZVÍTE, CO PŘESNĚ ZNAMENÁ POJEM NANOTECHNOLOGIE A JAKÝCH DALŠÍCH MYSTIFIKACÍ SE NA NÁS VÝROBCI DOPOUŠTĚJÍ.

SOUBOJ ČTYŘ – v rámci rozsáhlého testu představíme jízdní poznatky s MTB hardtaily postavenými na různých rámech: titanovém, karbonovém, ocelovém a scandiovém. Tento test souvisí s hlavním tématem dubnového čísla, jímž jsou právě odlišné materiály používané pro stavbu rámů kol, ale i výrobu komponentů. Titan reprezentuje Lee Cougan Negative Gravity, karbon Cannondale Taurine Carbon Si SL 2, ocel Gary Fisher Ferous a scandium domácí výrobce Superior modelem Racing Team SC.

VNITŘNÍ VÝZTUHY PŘILEB JAKO SILNÝ TREND.
Na přilbu jako nejvýznamnější ochranný prvek zdraví cyklisty při jízdě na kole jsou kladeny značné nároky – musí skloubit zdánlivě neslučitelné parametry jako odolnost, nízkou hmotnost či kvalitní odvětrání. Současné moderní konstrukce helem ale mají zdatného pomocníka k dosažení našich požadavků – vnitřní výztuhy polystyrénových skeletů. Ty posunují konstrukční a bezpečnostní možnosti přileb o velký krok dále.

VRSTVA ZA VRSTVOU – průvodce materiály cyklistického ošacení. Neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení, praví známé pořekadlo. Při jízdě na kole platí tato stará pravda dvojnásob. Nechceme-li si z vyjížďky s kamarády odvézt nachlazení, nemoc nebo jen nepříjemnou vzpomínku na to, jaká nám byla zima, měli bychom potřebnou pozornost věnovat nejen přípravě kola, ale i volbě oblečení. V tu chvíli vstupuje do hry nejen správné vrstvení, ale také orientace v materiálech – mnohdy hned několik označení skrývá totožné, jindy co název, to jiné vlastnosti.

HÁZET KOSTKOU NETŘEBA – zcela nový pohled na výběr kola.
O výběru nového kola byly již popsány stohy papíru. Stálý čtenář tak může mít pocit, že je toto téma zcela vyčerpané a mělo by se na čas odložit. Vždyť zvláště fajnšmekrům, jakými čtenáři Vela jistě jsou, je jasné, že na silnici patří silnička a do terénu bike. Cyklistická obec se však stále rozrůstá a noví členové žádají rady. Stejně tak vývoj techniky ve všech disciplínách pokročil a objevují se nové trendy, mnohé škatulky se ještě více dělí. Větší možnost výběru vyžaduje více informací a s tím související potřebu orientovat se v současné nabídce. Nabízíme zcela nový pohled na tuto problematiku.

LEPŠÍ HNED MÍT, NEŽ DLOUHO TOUŽIT – prodej na splátky: rychlá cesta ke snům bez nástrah?
V současné době je na našem trhu široká nabídka rozličných finančních produktů, prostřednictvím nichž je pořízení nového zařízení bytu, automobilu, ale třeba i kola a příslušenství k němu hračka – samozřejmě v závislosti na vašich finančních možnostech. Není třeba čekat, až úspory dovrší požadované výše, ale můžete si radost udělat třeba hned teď, s novou sezonou. Jen pozor na možné nástrahy.

KALENDÁŘ HOBBY AKCÍ A ZÁVODŮ 2007!

KDYŽ NÁM VZDUCHU NETŘEBA – zkrácení hadičky hydraulických kotoučových brzd a jejich odvzdušnění jako téma pro Vyšší školu mechanika.

DURATEC CANNER CC1 – žhavá novinka domácí produkce v exkluzivním a premiérovém testu v rámci rubriky Velo Stars 07. Nikde jste neměli možnost se s ní setkat dříve!

SVŮJ K SVÉMU – rubrika Na kost, hlavním předmětem zájmu nové či inovované kotoučové brzdy. Modely Avid Code a Magura Louise potvrdily očekávání (přesto jsou jejich schopnosti odlišné), zcela pak propadl designově vynikající Gatobrake 4.

CVAKNUTÍM TO NEKONČÍ – praktický test nášlapných MTB pedálů v ceně 1000 – 2000 Kč, v němž najdete následující modely: Author A – Comp 03, BBB MountainGo, CrankBrothers Egg Beater, CrankBrothers Smarty, Exustar PM 25 SL, Fasten C21L, Ritchey V4 Comp, Shimano SPD-M520 a Xpédo M – Force 3. Ze značek, s nimiž se můžete na kolech setkat nejčastěji, chybí pouze Time – jeho nový dovozce nám bohužel nebyl schopen pedály k testu zapůjčit.

ČTVRTÁ BRÁNA – jízdní test silničních kol s klikami Compact, cena 29 000 – 30 000 Kč
V přímém porovnání najdete modely Bianchi Via Nirone Alu, Corratec Race Tech Corones 105, GT GTR 3, Merida Road 904 Comp a Pell´s Speedy Carbon Tiagra. Pell´s jako jediný nabídl již v této kategorii model s rámem s karbonovými vzpěrami, což se hodně pozitivně promítlo i do jízdních vlastností. Zdatně mu sekundovalo zejména GT, ale i Merida, byť v jednom směru citelně ztrácela.

SHIMANO 2008 ODHALENO aneb ZAMĚŘENO NA SPODNÍ PATRA. Stručné odhalení novinek Shimano pro rok 2008 jste mohli najít i na našich webových stránkách, v tištěném časopisu přinášíme podrobnější informace.

OPĚT MÉNĚ CYKLISTIKY – z výstavy Sport Prague se cyklistika pomalu, ale jistě vytrácejí. Pokud je zde najdete, jedná se spíše o prezentaci lokálních maloobchodních prodejců než celkovou přehlídku novinek. Význam této tradiční jarní výstavy se tak přesouvá spíše do jiných oborů. V krátké reportáži přinášíme to nejzajímavější, s čím jste se zde mohli setkat.

BIKEPARK NA OSTROVĚ TENERIFE otestován Kamilem Tatarkovičem exkluzivně pro Velo!
Ve spojení s Kanárskými ostrovy si většina čtenářů vybaví najíždění kilometrů na silnici v době, kdy doma by většinou ani psa ven nevyhnal. Tento tradiční obraz se rozhodla změnit parta bikerů z ostrova Tenerife, kteří loni na ploše 150 000 m2 začali budovat stejnojmenný bikepark, jenž je specifický svou polohou mimo obvyklá lyžařská centra a jenž právě letos v dubnu otevře své brány veřejnosti. Možnost vyzkoušet si tamní tratě a nasát atmosféru výstavby zajímavé bikerské lokality měl český reprezentant v DH a 4X, profesionál týmu Kona Kamil Tatarkovič. Přináší autentickou reportáž z ostrova, jehož celoročně jarní počasí láká k návštěvě i řadu našinců toužících po volné jízdě v terénu.

BOHUMIL MRÁZEK – SVĚT SE ZMENŠIL NA POLOVINU. Konstruktér nejen originálních kol a tandemů vypovídá v exkluzivním rozhovoru o své patnáctileté americké anabázi. Dubnovým vydáním Vela startujeme novou rubriku rozhovorů pojmenovanou LIDÉ, PRÁCE, OSUDY. Jsou lidé slavní díky svému úspěchu, pak ti, kteří se slavnými stali a nikdo neví proč vlastně. A pak je řada zdánlivě běžných lidí, kteří toho dokázali velmi mnoho, ale potichu, ve vší skromnosti. Právě jim bychom se ve Velu chtěli formou rozhovorů pravidelně věnovat.

TIPY NA CESTY: MAGICKÝ MEHELNÍK (domácí bikový revír v Píseckých horách) a BIKOVÁNÍ KOLEM KATEDRÁLY (Hostýnské vrchy v seriálu Přejezdy pohoří)

MTB VELO SÉRIE 2007 – KOMPLETNÍ SERVIS: propozice a přihlášky ke všem 12 podnikům.

VELO ŠÉFKUCHAŘ VAŘÍ PRO VYTRVALCE – CUKRY A ZASE CUKRY! V dubnovém Velu začínáme prvním dílem nový miniseriál o výživě, v němž vám Velo šéfkuchař poradí, jak se popasovat s jídelníčkem při vytrvalostním sportování, ve druhém v příštím čísle se dostaneme ke specifikům stravy při silovému tréninku.

BEZ ODPOČINKU NEZVEDNEŠ ČINKU – regenerace jako nezbytný společník sportování. Komplexní regenerace je nezbytná jak pro hobby jezdce, tak pro vrcholového sportovce. Vždy je cílem celková regenerace organizmu, relaxace těla, mysli i duše a dosažení vyšší výkonnosti.

ARISTOKRACIE BAREV – pestrá paleta cyklistického šatníku věčné slávy. Ne že by si snad cyklisté hráli na exhbicionisty, ale když jde o svršky symbolizující jejich výsostné postavení v závodě, rozhodně se vyčnívání z davu nebrání. Zprvu prostý prostředek snazší orientace v pelotonu se stal modlou. Celé generace cyklistů sní obléknout alespoň na jediný den žlutý, růžový nebo zlatý trikot, mít právo nosit duhový dres, být lídrem, soustředit na sebe pozornost. Cyklistický balík hýří barvami jak rozkvetlá louka a kdo se chce vyznat v garderobě jednotlivých závodů a přiřadit k nim odpovídající posty, aby si kvůli tomu málem pořídil příručku. Vezměte zavděk alespoň tímto malým průvodcem závodního šatníku.

KONEC ŠPATNÝ, VŠECHNO ŠPATNÉ – JAN ULLRICH ODCHÁZÍ ZE SCÉNY. Nebyl to odchod hodný šampiona, spíš útěk. Útěk štvané zvěře nebo rezignace muže, který se nedokázal podívat pravdě do očí? Jan Ullrich svedl řadu bitev, ale prohrál především tu sám se sebou, se svou psychikou. Nesnažil se očistit, ani neměl sílu na návrat a energii znovu bojovat, raději se stáhnul. Byl to skvělý závodník, možná největší silničářský talent všech dob. Zůstal však nenaplněn. Na konci února oznámil na neokázalé tiskové konferenci uzavření kariéry bez prostoru pro dotazy žurnalistů a zároveň potvrdil své nové angažmá jako poradce skromného rakouského kontinentálního týmu Volksbank. Tohle má být důstojné vyústění závodní dráhy Kaisera Jana?

ZA TŘI ROKY BUDU DÁL! Roman Kreuziger krůček od historicky prvního českého vítězství v Pro Tour.

Menu