VELO: 1/2007

89 

Koupit elektronickou verzi

Popis

Lednovým vydáním časopis Velo začíná svůj desátý ročník. V březnu navíc budete moci číst již jeho sté číslo. Nezbývá než dodat jediné – SLAVTE S NÁMI!
Rádi bychom vám touto cestou také popřáli příjemnou a ničím špatným nerušenou cestu rokem 2007.

DVANÁCT OBRAZŮ aneb jak také může vypadat cyklistův rok. V hlavní příběhu roli loutky, více neprozradíme – mnohé však napoví titulní strana lednového Vela.

VELO STARS 07 – zcela nová podoba exkluzivního testu jediného kola. Deset podle nás nejlepších kol z kolekcí této sezony jsme pečlivě vybrali, svůj výběr několikrát zvážili a nyní vám předkládáme deset strojů nominovaných na účast ve zcela nové podobě exkluzivního testu Velo stars 2007! Budete se s ním setkávat pravidelně v následujících deseti vydáních Vela. Nominace kol najdete v ukázce z tohoto čísla, ve kterém startujeme spolu s testem kola Gary Fisher HiFi s novou geometrií.

AŽ SE TĚ, CYKLISTO, JARO ZEPTÁ aneb manuál běžeckého lyžování coby pro cyklisty výborného doplňku tréninku. Jak na něj? Odpovíme vám ve třech krocích – vybavení, mazání a trénink.

NA MOMENT! Také jste už někdy pomysleli na to, co by se asi stalo, kdyby se vám při překonávání technické překážky nebo v rychlém sjezdu pootočil představec, upadla klika či se protočila řídítka vinou špatné montáže? Z obavy čas od času obcházíme kolo s nářadím v ruce, kontrolujeme, dotahujeme, znovu se ujišťujeme, opět dotahujeme – věnujeme pozornost ZÁVITŮM. Co vše ale vyžadují, jaká je správná údržba a hlavně – máme mít strach, že doma nemáme momentový klíč a přitom se to na nových komponentech hemží doporučenými hodnotami momentu utažení?

TRÉNINK PRO KAŽDÉHO: MTB XC, SJEZD I SILNICE – trénink mládeže a hobby jezdců v různých disciplínách. Vybrali jsme tři modelové a shodně osmnáctileté zástupce tří disciplín, nechali je vyšetřit ve sportovní laboratoři a stanovit jim trénink. Od této chvíle je Libor Matějka nespustí z očí a s výsledky jeho bádání se budete setkávat na stránkách Vela v průběhu roku 2007. Tipy a rady na trénink si v novém seriálu jistě najde každý.

PAPÍROVÁ KONFRONTACE. Koncem uplynulého roku byly jako obvykle prezentovány dvě největší silničářské etapové události sezony. Tour de France a Giro d’Italia již svedly první část bitvy o přízeň fanoušků a médií. S jakým výsledkem?

PRÁVNICKÉ KLIČKY MÍSTO CYKLISTIKY? Zmatek, nejistota, rozčarování a vzájemné obviňování ovládly silniční profipeloton v době, kdy by se měl uložit k byť jen krátkému zimnímu spánku. O klidném období nelze hovořit ani v nejmenším a v nepřehledné situaci se dá jen těžko odhadnout další vývoj především na nejvyšší úrovni Pro Tour. Přestupový kolotoč se však nezastavil ani v těchto nelehkých dobách a nad některými transfery zůstává rozum stát.

VYŠŠÍ ŠKOLA DOMÁCÍHO MECHANIKA: OPERACE PO ITALSKU – generální údržba řadících pák Campagnolo Ergopower.

PODNĚTY K ZAMYŠLENÍ – test pěti dostupných celokarbonových silničních kol (Basso Laguna, Giant TCR C3, Leader Fox Carbtec C7, Šírer Extrem 901 a Triexpert Cobra). V souvislosti se slovem dostupnost je potřeba ihned dodat, že sama přítomnost karbonu na kole ve větší míře relativizuje jak tento pojem, tak jakýkoliv jemu blízký. Mnoho z nás už se s tím jistě smířilo – karbon asi nikdy nebude levný. Přesto v testu najdete kolo s výbavou Shimano 105 a celokarbonovým rámem za 33 000 Kč! Po testu vám předkládáme několik důvodů, proč po v současnosti módním materiálu toužit ještě více, nebo naopak zapomenout.

ZKŘÍŽENÉ ŠAVLE aneb čtyři kola v hlavním redakčním testu a na každém z nich jiná značka vidlice. Právě ta je komponentem, který hned po rámu dokáže nejvíce promluvit do celkových jízdních vlastností biku. Proto je tento díl soubojem čtyř nejen kol, ale i značek vidlic. Čekají na vás hardtaily v ceně okolo 60 000 Kč – Duratec Sonix CX4 (RockShox), Author Egoist (Manitou), Pell’s Razzer Carbon Team (Magura) a Scott Scale 30 (Fox).

KLID PO BOUŘI, JEDEME DÁL! Na podzim to už pomalu vypadalo na velkou domácí krizi technických MTB disciplín. Paradoxně v době, kdy český fourcross prožívá zlaté časy. Nejdříve z pozice letitého promotéra 4X poháru odstoupila duše tuzemských točivých soutěží na horském kole Zdeněk Pól, čímž se zdál být celý seriál v ohrožení, a nedávno se k tomu přidala abdikace reprezentačního lodivoda DH a 4X Zdeňka Floriána. Co bude dál?

STARÉ FIRMY I NOVÁ JMÉNA. Sezona v zimním terénu pomalu vstupuje do své finální fáze vrcholící lednovým mistrovstvím světa v Belgii. A ačkoli se zdá, že jde dík suverenitě Svena Nijse o status quo, je co hodnotit.

OSOBNÍ TRENÉR PRO KAŽDÉHO. Stačí jen málo znalostí k tomu, aby se z „hodinek“ (přístrojů vybaveným měřením tepové frekvence) stal osobní trenér. Vyhlásili jsme proto anketu s textem: hledáme personálního trenéra za maximální jednorázovou platbu ve výši tří až pěti tisíc korun, značka – možnost zkoušky před koupí nutná. K přijímacímu praktickému porovnávacímu testu se nám přihlásilo osm adeptů – měřičů tepové frekvence.

1182 KM A 18 740 VÝŠKOVÝCH METRŮ V SEDLE MTB – tolik putování na kole po Chile řečí čísel. Jaké bylo toto dobrodružství doopravdy hledejte jak v novém Velu, tak i v ukázce z aktuálního čísla.

VE STÍNU SNÍMAČŮ. Moderní computery překypují funkcemi. Pokusili jsme se proto vypsat všechny, s nimiž se můžete setkat, a vložit je do jednoho přehledu pro vytvoření jakéhosi sumáře, co vše lze monitorovat při našem pohybu. Více pozornosti jsme samozřejmě věnovali těm méně obvyklým.

O TOM, JAK NÁM KRAKONOŠ MOC NEPŘÁL. Nejdříve nás málem zatkli na náměstí v Trutnově v domnění, že sypeme do kašny jed (a my se jen protahovali po cestě autem), pak si mysleli, že jsme kontroloři ČOI (a my jen hledali jídlo a ubytování). Pak jsme se míjeli s náročnějším terénem, který bychom od hor čekali. Přejezd našich nejvyšších hor – Krkonoš – však i přesto stál za to!

NAPROTI VŠEM PROTIVENSTVÍM. V Krušných horách jsme v rámci Domácího bikového revíru nebyli poprvé – nyní, na druhý pokus, přinášíme tip na technicky poměrně náročný okruh.

SMRT ZASÁHLA SIX DAYS. Tragická fatální nehoda při dráhových šestidenních a pohnuté osudy dvou světových šampionů po půlstoletí.

Menu