VELO: 11/2006

89 

Koupit elektronickou verzi

Popis

PŘEDPLATNÉ PRO ROK 2007 – nenechte si ujít možnost dostávat Velo každý měsíc pohodlně až domů, získat jej se slevou a navíc s dárkem pro každého včasného předplatitele! Opět pro vás máme připravené i zajímavé pakety. Více informací již brzy najdete na našich stránkách.

CAMPAGNOLU VLÁDNE ČEŠTINA! „Nebudeme se raději bavit česky?“ Touhle otázkou uzemnila sympatická blondýnka na stánku Campagnolo kolegy, když se na veletrhu Eurobike v Německu anglicky dožadovali informací. Plynnost a čistota její češtiny jasně naznačovala, že je to Češka. Na její vizitce stálo: Silvia Stodůlková, manažerka marketingu firmy Campagnolo! Velmi zajímavý rozhovor najdete v novém Velu.

SETKÁNÍ PO 20 LETECH. Gary Fisher navštívil Českou republiku, to už jistě víte minimálně z pozdravů, které pro vás namluvil na video na naše webové stránky. Připravili jsme mu ale velké překvapení, které mu skoro vehnalo slzu do oka – během pátrání po nejstarším kole v České republice jsme narazili na jeden z jeho modelů, Hoo Koo E Koo, vyrobený v roce 1987! Jak Gary reagoval, ale i to, jak vypadá srovnání dvou modelů stejného jména, které od sebe dělí dvacet let, se dočtete v listopadovém Velu.

30 LET MTB – SERIÁL JE VE FINÁLE. Jedenácté číslo Vela tohoto roku znamená poslední díl seriálu 30 let MTB – ukončuje jej ohlédnutí za léty 2004-2006. Jako bonus přikládáme i vyhlášení nejstaršího nalezeného kola na českém území. Budete se divit – jeho původ je český, byť je to ročník výroby 1986, vyrábělo se na Taiwanu a prodávalo v Kanadě!

ZÁKON DÁVÁ CYKLISTŮM ŠANCI. Pokud chce cyklista vyjet, musí se odpovídajícím způsobem vybavit, aby chránil své zdraví za snížené viditelnosti. Naštěstí není třeba bát se překážejících světel – zákon umožňuje v některých případech jejich náhradu reflexními materiály. Jaké jsou možnosti?

PROBLÉM PSANÝ POD KŮŽÍ. Varixy neboli křečové žíly se projevují zvýšenou modrou žilní kresbou pod kůží a uzly v místech průběhu. Podobnou malbu najdete v různých stylech na nohách mnoha nejen cyklistů. Představují pro sportovce možný problém? Existuje pomoc, pokud se objeví, či snad prevence?

RYCHLE A ZBĚSILE! Lubor Tesař (reportáž z jeho a Svoradovy rozlučky s kariérou najdete v druhé ukázce) se na samý závěr své kariéry zúčastnil zajímavého a vpravdě trochu nebezpečného projektu – zkusil za autem dostat maximální rychlost ze silničního a posléze horského kola. Computer biku ukázal po pokusu maximum 109 km/h. A silnice? Velo 11/06, strana 107.

ČÍSLA NIKDY NELŽOU! Před silničním Králem Šumavy jsme vybrali modelového jezdce, nechali jej vyšetřit ve sportovní laboratoři, neřekli mu výsledky, naopak jej vybavili měřičem výkonu a nechali závodit tak, jak je zvyklý. Po závodě jsme dlouho a pečlivě vyhodnocovali získaná data a porovnávali je, abychom mohli vyřknout verdikt – rozbor výkonu. Šetřil se? Přepálil začátek? Jak s výsledky naložit?

NOVÝ SERIÁL PRO DOMÁCÍ OPRAVY! VYŠŠÍ ŠKOLA DOMÁCÍHO MECHANIKA. Seriál Domácí dílna, přinášející tipy a rady, jak si opravit kolo svépomocí, po 45 dílech skončil. Některé specifické či malosériové systémy však byly vynechány. Nyní mnohé z nich najdete na více a více kolech, proto Domácí dílnu vracíme v jiné podobě na stránky Vela. V souvislosti s tím už můžeme odtajnit jedno tajemství: počínaje 1. listopadem bude celý seriál Domácí dílna zpřístupněn v elektronické podobě zde na našich stránkách. www.iVelo.cz – více pro vás!

ABY SE KOLA OTÁČELA hladce a bezproblémově, musí být uložena na ložiskách. Těch je mnoho druhů a s mnoha z nich se můžete setkat na jízdním kole. Na otázky, co je předností kterého typu, jaké ložisko chtít a jaké může přinést problém, jak se o tuto součástku starat, ale i na další odpovídá Velo průvodce světem kuliček, jehliček, drah a kluzných pouzder.

NEPŘÁTELÉ DEFEKTŮ. Defekt je častým technickým problém při vyjížďkách na kole. Aby vás nezaskočil, vybrali jsme tucet sad lepení pro dušové i bezdušové systémy a podrobili je testu.

KOLIK KARBONU, TOLIK POHODLÍ? Opravdu platí tahle rovnice, nebo je to jen laciný marketingový trik? Velice zajímavá otázka je i ta, jak velký podíl kompozitu v rámci celého rámu je třeba, aby se dostatečně projevily jeho schopnosti. Postavili jsme proti sobě dvě cenově a zároveň konstrukčně odlišné dvojice biků – dva celokarbonové stroje vyrobené technologií monocoque (Trek Elite 9.7 E, 74 900 Kč, a Superior Team Racing, 79 990 Kč) a dva dostupnější biky, které spoléhají na základ ze slitin hliníku v kombinaci s karbonem aplikovaným na zadní stavbě, novinky za cenu okolo 50 000 Kč (Merida Matts FLX 2000 a Author Master).

TEST SNŮ, alespoň těch našich, přináší rubrika Na kost – proti sobě stanuly dva stroje z řádu kultovních: Santa Cruz Nomad a Banshee Pyre!

DOKONALOST PRVNÍ LINIE předvedly v praktickém testu dvě zcela inovované silniční sady Shimano Tiagra a Campagnolo Mirage z kolekce 2007. Proč první linie? Kola stavěná či kupovaná právě s touto výbavou patří k nejrozšířenějším. Budiž akce! Sady oblékly kola Kelly´s IRC 3.93 a Šírer Ultimate.

TAK TROCHU ZAPOMENUTÝ KRAJ – reportáž z putování Rychlebskými horami v rámci seriálu o přejezdech pohoří najdete v ukázce z tohoto čísla. Jen doplníme, že Domácí bikový revír vás pozve na Berounsko a protáhne čtyřmi malebnými údolími.

NÁVRAT LEGENDY – historie silničního závodu Praha – Karlovy Vary – Praha byla po šestnácti obnovena. Nemohli jsme si nechat ujít příležitost moci se této klasiky zúčastnit osobně, na vlastní kůži! Jaké bylo procitnutí našeho redaktora při srovnání amatérského a profesionálního závodu čtěte v novém Velu.

SPRÁVNĚ SE DRŽET, SPRÁVNĚ ŠLAPAT – škola jízdy je mnohokrát vyslovená formulka, ale pro tento článek se snad nic nehodí lépe. Možná snad tipy pro bezpečný pohyb cyklisty po silnici a v provozu.

FINÁLNÍ SBOHEM – Svorada a Tesař při posledním závodě své kariéry. Krátkou reportáž s fotografiemi najdete v ukázce.

O MEDAILE ZA HUMNY. V rakouském Salcburku proběhlo na zlomku září silniční mistrovství světa. Jeho blízkost jsme nemohli nevyužít – proto vám můžeme přinést nejen zajímavou reportáž z místa, komentář jednotlivých závodů, ale třeba i pohled do zákulisí, do depa před časovkou.

NADĚJE SVÍTÍ DÁL! Pavel Padrnos to už možná ani nečekal, přesto u Discovery Channel dostal smlouvu na další rok. Mezi profesionály navíc zůstávají i dvě velké naděje české cyklistiky, mladíci Raboň i Kreuziger. Oba nám poskytli zajímavý rozhovor.

Menu