VELO: 7-8/2005

89 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 22.06.2005 Ukázka z časopisu: V oblacích páry, za zvuku píšťal

Popis

OCHUTNÁVKA Z VELA 7-8/05:

Jako každý rok vám v čase těsně před prázdninami přinášíme dvojčíslo Vela. To znamená, že v červenci následuje pauza, další vydání budete mít možnost číst od 24. 8. 2005. Ovšem pozor – letos poprvé vychází jako samostatný speciál Vela Tour de France, a to od 3. 8. Těsně po skončení tohoto velkolepého divadla se tak budete moci dočíst jak o průběhu závodu, tak i o mnohých zajímavých postřezích ze zákulisí, dep profesionálních týmů a podobně. Ti, kdo si toto speciální vydání Vela nepředplatili, jej mohou zakoupit v cykloprodejnách i v distribuční síti, případně jej objednat na adrese blechova@vpress.cz.
Léto je vždy obdobím dovolených, výprav s kolem na místa, na která se během roku nedostanete. Také letos proto v prázdninovém dvojčísle nechybí mnohé tipy z této oblasti. A jimi můžeme začít s naší ochutnávkou. Ještě předtím nám dovolte popřát vám skvělé léto s kolem i bez. Těšíme se na shledanou nad zářijovým číslem.

ČESKÉ HORY CYKLISTŮM OTEVŘENÉ? Hory jsou jedním z nejčastějších cílů, kam míříme za zážitky s kolem. Pohyb v horách však přináší některá specifika, zejména zvýšenou ochranu přírody a z ní plynoucí pravidla pro pohyb cyklistů. Právě na ně jsme se zaměřili v článku věnovaném českým horám. Ovšem nejen to – podívali jsme se podrobněji na 11 českých pohoří, na to, jaké možnosti cyklistům nabízejí. Poctivě jsme sháněli informace od “domorodců”, ptali se na to, kam je dobré vyrazit, kam ne, přidali i tipy na konkrétní trasy, na provoz cyklobusů i na zajímavé odkazy, kde lze najít další cenné informace.

BYE, THE BOSS! Lance Armstrong po letošní Tour de Frnce končí svou kariéru. Bez ohledu na to, zda vyhraje na staré dámě posedmé nebo odejde poražen, jsme se podívali na kult jeho osobnosti, na člověka, kterého rozhodně ne všichni měli rádi a obdivovali, na jeho životní příběh.

VLAK – PŘÍTEL CYKLISTŮ. Pokud se potřebujete někam dopravit s kolem a nemáte k dispozici auto, vlak je jednoznačně nejlepší volbou. Ostatně asi i v případě, že auto máte – vlak je ekologičtější, nemusíte se obávat, zda vám někdo neničí či nekrade plechového přítele atd. Na železnici se mnohé změnilo a naštěstí nezbývá říci, že ku prospěchu nás, cyklistů.

NA ZLODĚJE CHYTROU PAST. Vyrazili jste na vyjížďku, nevzali s sebou zámek a teď byste rádi chvíli spočinuli, ale máte strach o kolo? Na zloděje lze vyzrát i bez zámku!

VYPRAVTE SE NA TOUR! Sledovat skvělé sportovní divadlo v televizi je jistě z určitých důvodů lepší, především nepřijdete o žádný zajímavý okamžik. Ovšem zažít aspoň na chvíli tu strhující atmosféru u trati, vzdáleni půl metru od ikon profesionálního pelotonu, to je nepopsatelný pocit. Přinášíme návod na to, jak se na Tour vypravit, které etapy budou ty nejzajímavější a mnoho dalších užitečných informací.

NEZTRATIT SE V MAPĚ. Mapa je praktickým a pro bikery téměř nepostradatelným průvodcem. Ovšem to pouze za předpokladu, že se v ní jeden vyzná.

DEVĚT VIDLIC V TESTU. Přední odpružené vidlice jsou snad tím nejzajímavějším tématem diskusí cyklistů. My se k nim přidáváme jízdním testem devíti modelů pro XC, ovšem různého přístupu – najdete v něm sportovně-závodní modely se zdvihem 80 mm, sportovní skupinu 100 mm a pak vidlice stále ještě pro XC se zdvihy 130 a více mm.

CELOODPRUŽENÉ STROJE – ENDURO VS. XC. Rozhodnutím pro celoodpružené kolo muka výběru nekončí. Už jste jednou nohou ve světě tlumičů a promyšlených zadních staveb, ale objeví se další otázka – jak velký zdvih, jaké kolo? Prázdninové dvojčíslo přináší test tří XC FS modelů (zdvihy 80-100 mm – Giant NRS, Rock Machine a Specialized Stumpjumper) a tří enduro provedení (120-130 mm – Gary Fisher Cake, GT ID5 a Scott Genius) a jejich vzájemné porovnání. Mimo jiné bylo nemalým překvapením, jak vyrovnanými soupeři jsou endura XC strojům. Více v novém Velu!

MTB HT SE SRAMEM. Řazení sice není nejdůležitějším prvkem při výběru nového kola, nicméně hraje jednu z důležitých vedlejších rolí. Po světových výstavách se zdálo, že Sram především díky svým páčkám chytil druhou mízu a objevil se na mnoha sériových modelech. Ve střední třídě jsme však objevili pouhých pět modelů s touto výbavou, ovšem velmi zajímavých – Corratec, Felt, Giant, Mongoose a Schwinn.

NOČNÍ BIKING. Venku se setmělo, tato noc nebude krátká, zpíval Karel Kryl. Jak trefné i pro cyklistu, který propadl nočnímu ježdění. Noční příroda na kole má nepopsatelné kouzlo. Jaké? Přečtěte si o něm ve Velu 7-8/05. Mimo to jsme do testu sezvali i osm výkonných svítilen, abychom vám mohli nabídnout i jejich hodnocení.

V rubrice Na kost se tentokrát sešly tři pevná MTB postavená NA RÁMECH Z UŠLECHTILÉ OCELI. V sériové produkci takových již moc nenajdete, my jsme sáhli do kolekcí Authoru, Jamisu a Marinu, konkrétně do střední třídy biků v cenové hladině okolo 30 000 Kč.

Nevíte, kam se v létě vypravit s kolem? Přijměte naše tipy – ke splutí na kole láká CHRUDIMKA, SLAVONICKO a Česká Kanada nabízí místy zcela opuštěné terény s výrazným geniem loci, slovinské JULSKÉ ALPY pak úžasné terény pro opravdu skvělý biking.

DRAMA DO POSLEDNÍ VTEŘINY – 88. GIRO nabídlo úchvatné drama, které muselo oslovit srdce každého cyklisty. Vás je připraveno slovit v novém Velu.

Menu