VELO: 6/2003

89 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 30.11.-0001

Popis

LÁKAVÁ OCHUTNÁVKA Z VELA 6/2003:
Poslední stránka s číslem 160 v květnovém Velu se zdála být magickou hranicí, ale na červen jsme pro vás připravili stejně rozsáhlý nářez se zajímavou náplní. Jakou?

Po krátké době se opět vracíme k reportážím z cyklistických výrobních hal, a sice nahlédnutím pod ruce svářečů. Jaká je cesta od trubek k hotovému produktu, JAK SE RODÍ RÁM, tedy alespoň v českých podmínkách, se v červnu můžete podívat s námi!

KAŽDÝ ÚPLNĚ JINÝ, VŠECHNY STEJNÝM SMĚREM, aneb OBJEKTIVITA NA SMETIŠTI INFORMACÍ. Na jedné straně informace a zdánlivě vše vypovídající tabulky materiálů, které pro stavbu svých rámů upřednostňuje ten který konkrétní výrobce, na druhé straně realita a porovnání srovnatelných údajů. Mnoho dnů strávených nad vyhledáváním a sháněním objektivních informací má za následek článek, který by materiálovému guláši mohl dodat konkrétní příchuť. Zajímavé je zjištění, že ačkoliv mnoho materiálů je v základu hodně odlišných svými vlastnostmi, všechny směřují k podobnému cíli – k dosažení podobných jízdních vlastností, které se ukazují být optimem.

SVŮJ KE SVÉMU. Psaní o materiálech používaných ke stavbě rámů vcelku logicky doplňuje první z redakčních testů zaměřený právě na různé materiály rámů. Do testu byly zvoleny tři kousky zastupující Zirconium, hliník a hliník v kombinaci s karbonem – poprvé jsme měli možnost tuto dosud nevídanou kombinaci (karbonová sedlová trubka, zbytek Alu) vyzkoušet v praxi. S mnohými materiály jsme se již setkali a nemá smysl znovu testovat stejná kola, proto doplňujeme test i poznatky z testů dřívějších.

JAK PROBÍHÁ TESTOVÁNÍ VE VELU? Otázka, k jejímuž zodpovězení byl nejvyšší čas. 50 vydání Vela jsme oslavili loni v září, v každém z čísel přinášíme výsledky testů, minitestů a versusů a nikdy nepadla zmínka o tom, jak testování vlastně probíhá. Přípravy, průběh, bludy a mýty, veselé historky z natáčení i důvody, proč si za výsledky našich testů tak silně stojíme.

VYHRAJTE PŘILBY V CENĚ TÉMĚŘ 50.000 KČ!! Soutěž Design léta přichází s každým létem. Letos poprvé soutěží o vaší přízeň při hlasování přilby. Všech čtrnáct kousků z testu v celkové ceně téměř 50000 Kč bude rozlosováno mezi ty z vás, kteří se hlasování zúčastní. Neváhejte!

WWW A KOLO. Toto spojení znamená nejen možnost výhodných nákupů, ale také neocenitelný zdroj informací i zábavy. Když zaprší nebo se setmí, stačí jen navázat spojení a můžete hltat informace, nebo jen tak přes klávesnici pokecat s ostatními.

DOTOČENO! Dlouhodobému jízdnímu testu podlehlo 13 párů zapletených kol, silničních i MTB. Tři měsíce, tisíce kilometrů a jen o něco méně poznatků. To vše v červnovém Velu!

KARBON – SPÁSA SILNICE? Rubrika Na kost poprvé uvádí ostrý test silničních kol, a to zvučných jmen. Klein sází pouze na karbonovou vestavbu (vzpěra), Cinelli pak na nový set karbonových trubek Columbus xlr8r, které kolu dávají originální vizáž. Kdo z koho?

KANADA PRO KAŽDÉHO. Aspoň tedy ta česká. Zajímavý okruh vedoucí touto oblastí přináší rubrika Bikový revír.

HARLEYE ZAMKNOUT V GARÁŽI a vyrazit na kole. Legendární ROUTE 66 pohledem z cyklistického sedla.

VELO CAMP 2003. „Kdo nebyl, je u mě mrtvý Homolka“. Nesmrtelné heslo zaznělo v jednom z ohlasů na letošní ročník. A my se přidáváme – skvělé zázemí a opět výborná atmosféra provázela Zlatou horečku v cyklistickém ráji – v Jeseníkách.

CYKLISTA A PES. Spojení, které mnozí vnímají spíše negativně a čtyřnohé přátele člověka berou jako nebezpečí. Tentokrát však přinášíme pohled z opačného úhlu – pes přítel cyklisty.

NEŠLÁPNOUT VEDLE! Na trhu je nejen velké množství modelů pedálů, ale současně i značný počet různých nášlapných systémů. Některé z nich jsou hodně rozdílné, každý má své pro i proti. Jaký zvolit? SPD, SPD-R, SPD-SL, LOOK,TIME, SPEEDPLAY, CRANK BROTHERS, MICHE, CAMPAGNOLO, PLATFORMU? Nebo raději zůstat u rámečku s klipsnou?

CENOVÁ KATEGORIE 25-35000 KČ je z pohledu širokých vrstev bikerů velmi zajímavá – jde o solidní kvalitu za stále ještě přijatelný peníz. Pro tentokrát jsme proti sobě postavili 3 kola domácí produkce a 3 zahraniční značky. Porovnání tedy bylo zajímavé jak z pohledu jízdních vlastností, tak i výbavy. Jen krátké nakouknutí – není pravda, že co je zahraniční a nese zvučnou značku, bude současně i nesrovnatelně dražší!

ÚTOK NA REZERVY VE VÝKONU! Člověku by se zdálo, že po všech zátěžových vyšetřeních, v lepším spojených s laktáty, už pro svůj výkon udělal vše. Nikoliv! V Čechách je čerstvě k dispozici nové zařízení, které umí změřit efektivitu přenosu síly na pedál. Tu ovlivňuje spousta faktorů, jako je optimální kadence šlapání, dobře nastavený posed a další a další. To vše umí tento stroj odhalit a napravit!

JUNIORSKÉ KATEGORIE JSOU REGULEMI UCI omezeny v používání převodů. To je na jednu stranu jedině dobře, protože právě pro ně má frekvenční šlapání velký význam a tahání těžkých převodů jim může ublížit – nejen výkonnostně, ale i zdravotně. Na straně druhé jsou problémy s tím, jak se k požadovaným převodům dostat.

Menu