Úvod » Eshop » Archiv časopisů » VELO » VELO: 7-8/1999

VELO: 7-8/1999

89 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 30.11.-0001 Ukázka z časopisu: Murradweg: Po proudu s úsměvem

Popis

KONCERT ŠEVELÍCÍCH ŘETĚZŮ. Jestliže loňský Author Král Šumavy byl jedním velkým pohřebištěm brzdových špalíků, pak ten letošní jarní, poprvé samostatně bikový, by strávil hektolitry oleje. Více než 1700 startujících poznalo pravdivost rčení – kdo maže, ten jede. Mokrá trať v úvodu závodu, množství brodů a pak bezmála letní parno vykonaly své, a tak se z cyklomaratonu stal koncert pro vyschlé, ševelící řetězy. Zdálo se vám, že byl letos “Král” na dlouhé, devadesátikilometrové trase snad až příliš náročný a chcete znát názor pořadatelů? Lehčí příště rozhodně nebude! V reportáži obohacené o autentické prožitky tří přímých účastníků se dozvíte víc.

MEGATEST. Proč tak honosný název? Protože jsme se tentokrát testování kol věnovali opravdu pečlivě a zaměřili se nikoliv na značky a skladbu komponentů či design, nýbrž na jízdní vlastnosti, konkrétně výhody či nevýhody systémů zadního odpružení. Dozvíte se celkem 8 x 5 názorů testovacích jezdců, kteří nešetřili osm zástupců jednotlivých systémů od cross-countryových biků až po jakýsi předstupeň sjezdových speciálů. Výsledku testu zaznamenané přehledně graficky by měly čtenářům pomoci při výběru jejich full suspensionu. Možná zde najdete odpověď na to, zda si pořídit kolo s plovoucím středem, čtyřkloubovým mechanizmem, nebo že si třeba vystačíte se softailem. Megatest je tu pro vás.

POZOR, LÉTO! Pávě začalo nejkrásnější období v roce, období prázdnin, ale o to větší nebezpečí na vás číhá. Takový úžeh chytnete na kole, ani nevíte jak, dehydratace je všudypřítomná a vody v bidonu stále míň a míň. Kromě rad, jak vyzrát na slunce, které může být cyklistovým spojencem i protivníkem, vám nabídneme rovněž zatím unikátní přehled vaků na přepravu tekutin, tedy “camelbaků”. Poznáte nejen prostornost a materiál batůžků, jeich funkce, zápory jednotlivých řešení náústků, ale i termoizolační schopnosti vaků, jak se čistí či vysouší apod.. Pij nebo zemřeš…

HIMALÁJ PŘÍVĚTIVÁ. Cestovatelské duše potěší cestopis zkušeného cykloturisty Dalibora Leblocha, tentokrát z Mimaláje. Jeho neopakovatelný jazyk i styl nutí ke čtení jedním dechem, i když se do světa osmitisícovek z nás smrtelníků vydá jen málokdo.

MURRADWEG. Hledáte-li na poslední chvíli dostupné a bezpečné místo na prožití dovolené na kole i s dětmi, máte nejvyšší čas. Ideální možnost nabízí rakouská cyklostezka Murradweg, kterou náš redaktor osobně projel.

DVA MŮSTKY PRO POHODLÍ I DYNAMIKU. Letos již druhý laboratorní test odpružených vidlic jsme tentokrát zamířili na modely, které se sice samostatně nekupují ve velkých objemech, ale zato se čím dál častěji objevují na smontovaných kolech, přičemž právě charakter vidlice může do značné míry ovlivnit výběr celého kola. Jedná se o tzv. freeridové, přesněji dvoumůstkové vidlice se zdvihem, který je rozhodně nepředurčuje na sjezdové použití. Systém pružení a tlumení a především výsledku testu odhalí mnohé.

ZAMOTÁNI VE VÝPLETECH. Také už jste se pídili po tom, proč mají některá kola výplet přímý, jiná křížený či dokonce svazkový a nebo ještě úplně odlišný, jehož funkci prostě nechápete. Zorientovat se v “popletených” kolech vám pomůže příspěvek našeho spolupracovníka, ing. Tomáše Lébra, který se na jednotlivé typy výpletů podíval podrobně z hlediska funkčnosti, způsobu jízdy i životnosti.

KDYŽ NOVINKA, TAK ORIGINÁL. Japonské Shimano sice pustilo do světa jen zlomek toho, co má již v zásobě na rok 2000, i to však přesvědčuje o neustálé invenci a rezervách dalšího technického vývoje. Dokládají to nové kotoučové brzdy Shimano, světová premiéra silničích vypletených kol s hlavičkou paprsků uchycenou v boku nebo třeba vylepšené vícerychlostní náboje.

PIRÁTOVA VLAJKA NA PŮL ŽERDI. Pantaniho nucené odstoupení z Giro d’Italia bylo to nejhorší, co mohlo podlomenou profesionální cyklistiku potkat. O Italově křížové pouti, o krevních testech, která jsou jen hrou s čísli, o vítězství, na jehož pozadí se historie ptát nebude, o třicetiletých nováčcích a pochopitelně o pohnutkách, které vedou historicky nejúspěšnějšího českého jezdce na Giru, Pavla Padrnose, k tvrzení, že kdyby jel na celkové umístění od začátku, mohl být na tom ještě lépe, o tom všem a ještě o mnoha dalších zajímavostech z prvního velkého etapového závodu letošní sezony se dočtete na čtyřech stranách.

SJEZD NA FREERIDU. Na Hostýně získal sice domácí titul suverén letošní downhillové sezony Daniel Šimčík, jím posílený tým Rock Machine si připsal tři medaile, ale středem pozornosti byl majitel absolutně nejrychlejšího času, teprve sedmnáctiletý Filip Polc ze Slovenska. Trať, kterou někteří jízlivě nazvali cross-countryovou, pokořil na freeridovém stroji Merida Cobra s vidlicí Rock Shox Sid, který běžně používá na dualové závody…

Jak si zajistit předplatné

Nejsnadnější způsob – web

V našem e-shopu vyberte požadované tituly, vyplňte základní osobní údaje a odešlete objednávku. Obratem Vám budou vygenerovány údaje pro bezhotovostní platbu, kterou provedete Vám obvyklým způsobem.

Přejít na výběr předplatných

Na Slovensku

Sjednání předplatného na Slovensko je možné pouze přes agenturu Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. (sjednání přes web ani poštovní složenkou nebude akceptováno). Kontaktujte prosím:

Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. oddelenie inej formy predaja
P. O. Box 183
Vajnorská 137 830 00 Bratislava 3
tel.: 00421 244 458 821, 16

bezplatná linka: 0800 188 826
f­ax/zázn.: 00421 244 45 88 19
e-mail: predplatne@abom­pkapa.sk
www.mediakapa.sk (predplatiteĺské a mailingové služby – ponúka titulov)

V případě nejasností – telefonicky

Zavolejte do redakce Lenku Blechovou na tel. 604 763 835 nebo mailujte na predplatne@vpress.cz

Právě v prodeji

CO SE DĚJE NA FACEBOOKU

Mathieu van der Poel by se uplatnil i jako sjezdař. ... VíceMéně

Mathieu van der Poel DH

 

Comment on Facebook

to je borec 😀 styl užovka

hezkej drift 😀

Tomáš Cypra,tady to máš v reálu

Dnes byla v Paříži slavnostně představena trasa 105. ročníku Tour de France, jenž v 99% povede ryze na Francouzském území, do Španělska se peleton podívá jen na skok na patnácti kilometrech v Pyrenejích. Na závodníky čeká osm rovinatých, pět horských s třemi dojezdy na kopcích La Rosière, Alpe d’Huez, Saint-Lary-Soulan col de Portet a šest kopcovitých etap doplněných o týmovou a individuální časovku.
Jako největší taháky musíme zmínit devátou etapu s 21,7 km patnácti sektorů pavé až do cíle v Roubaix. Horské dojezdy v jedenácté a dvanácté etapě na alpské velikány La Rosière a Alpe d’Huez. Sedmnáctou relativně krátkou 65 km pyrenejskou etapu s dojezdem na Col de Portet, v které má však závěrečné stoupání délku 38 km. A závěrečné možné rozuzlení souboje o žlutý trikot v dvacáté etapě na 31 km individuální časovky.
... VíceMéně

Dnes byla v Paříži slavnostně představena trasa 105. ročníku Tour de France, jenž v 99% povede ryze na Francouzském území, do Španělska se peleton podívá jen na skok na  patnácti kilometrech v Pyrenejích. Na závodníky čeká osm rovinatých, pět horských s třemi dojezdy na kopcích La Rosière, Alpe d’Huez, Saint-Lary-Soulan col de Portet a šest kopcovitých etap doplněných o týmovou a individuální časovku.  
Jako největší taháky musíme zmínit devátou etapu s 21,7 km patnácti sektorů pavé až do cíle v Roubaix. Horské dojezdy v jedenácté a dvanácté etapě na alpské velikány La Rosière a Alpe d’Huez. Sedmnáctou relativně krátkou 65 km pyrenejskou etapu s dojezdem na  Col de Portet, v které má však závěrečné stoupání délku 38 km. A závěrečné možné rozuzlení souboje o žlutý trikot v dvacáté etapě na 31 km individuální časovky.

9 hodinami

Časopis VELO & iVelo.cz

"Tý krávo, to je kolo!" "To asi BÚde test ve Velu."
Aneb Giant Anthem Pro 29" vyráží k dlouhodobému testu.

Ráno jsme nafotili jízdní fotky pro Velo 11 u rybníka ve Pticích a pak Anthem mazal na první dvě hodiny seznamovací jízdy s nastavováním posedu, tlumiče atp. Vrchol testu bude až na konci června 2018, tedy to taková "pohádka" jako dneska nebude a dostane pořádně za uši.
... VíceMéně

 

Comment on Facebook

Co vzít do dlouhodobého testu Scott Spark? Obecně na Scoťáka moc nemyslíte poslední dobou..

Load more