Úvod » Eshop » Archiv časopisů » Elektrokola » Elektrokola: 1/2017

Elektrokola: 1/2017

84 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 07.04.2017 Úvodník: Elektrokolo není pro lenochy

Popis

zahraniční region

Pillerseetal – nejvýchodnější údolí v Tyrolsku, Rakousko

Poprvé na e-biku

Nejvýchodnější údolí Tyrolska Pillerseetal se táhne od severu k jihu jen asi 5 km od hranice se Salcburskem. Úchvatnou horskou kulisu mu tvoří Loferer Steinberge. Své jméno dostalo údolí podle jezera ležícího přibližně v polovině cesty mezi obcemi Waidring a St. Jakob in Haus. Od jezera Pillersee, které leží asi 830 m nad mořem, se nad údolím vyvyšuje o skoro 1700 m vrchol Grosses Ochsenhorn. Říká se, že za špatného počasí vydává jezero zvuk, který místní v dialektu popisují slovem „pillern“. Proto prý tedy Pillersee v Pillerseetalu. Nádherné a klidné místo, na které vás zavede Alena Zárybnická.

normy a legislativa

Elektrokola 25 km/h versus rychlá elektrokola 45 km/h

Pokud jste už jeli na elektrokole, tak to znáte na vlastní kůži. Po několika kilometrech jízdy po rovné silnici toho někdy máte plné zuby. Motor, který se vypíná přesně ve 25 km/h, vás začne rozčilovat a hledáte, zdali se s tím nedá něco dělat. A zjistíte, že dá, ale má to nějaké háčky, které si v tomto článku objasníme.

ležaté elektrické tříkolky

Dva roky s Boydem

Valerie s Alexem vyrazili na dvouletou cestu po Evropě a Severní Americe se svým čtyřnohým kamarádem Boydem. Po půl roce zjistili, že celou tu hmotnost nejsou schopni utáhnout vlastními silami a své tříkolky dovybavili elektromotory. Zažili dobré i zlé a díky pejskovi i elektrotříkolkám potkávali skvělé lidi. Pro mnohé z vás budou určitě inspirací k tomu, vyrazit třeba jen na dva či tři dny a své elektrokolo protáhnout i po silnicích, které jsou od domova přece jen vzdálenější.

rozhovor

Tři životy Josefa Rabase

Příběhy motocyklových závodníků let nedávno či dávno minulých jsou velmi podobné. Po jízdním kole následovala Jawa 50, první pokusy o skoky, pády, postup do vyšších tříd a více či méně úspěšná kariéra. Ne každý to ale na motocyklu dotáhl tak daleko jako Josef Rabas (ročník 1944), a ne každý vyrůstal v takovém prostředí, které nelze označit jinak než jako intelektuální.

Euro(e)bike 2016

Střípky z veletrhu

Při první procházce skrze hlavní uličky všech hal veletrhu Eurobike, který se konal na podzim minulého roku v německém Friedrichshafenu, získá člověk snadno pocit, že to je vlastně veletrh týkající se pouze elektrokol. Většina velkých značek totiž vystrčila na nejprestižnější výstavní místa právě své elektromodely. Ani se není co divit, vždyť e-biky dnes hýbou Evropou a Severní Amerika se pomalu chystá na elektrokolový boom. Ač je to s překvapením, za oceánem se obchodníci teprve začínají seznamovat s tímto fenoménem a mnozí z nich jsou stále ještě toho názoru, že elektrokolo je jen pro seniory, anebo pro flákače. Tento názor naštěstí v Evropě už dávno pominul. Proto se pojďte podívat na několik zajímavostí z této velké akce.

novinky na českém trhu 2017

Středové motory

„Chci elektrokolo se středovým pohonem, protože jsem slyšel, že je lepší,“ slýchám od mnoha zájemců o elektrokolo. Ale je to skutečně tak jednoznačné? V tomto článku si řekneme, co je nového ve středových pohonech a jak se v nich orientovat.

přeprava elektrokol lodí

Když nám elektrokolo do letadla nevezmou…

V nedávné minulosti jsme se podívali do detailu na problém s velkým P, který nastává, když chcete společně s elektrokolem nastoupit do letadla, třeba na dovolenou. Zjistili jsme tuto situaci jako prakticky neřešitelnou a zrodila se tak myšlenka další, předcházející vlastně všemu, než se vůbec kolo s elektrickým pohonem ke svému zákazníkovi dostane. Jak trnitá je tato cesta? Je alespoň zde možná doprava vzduchem, když nejsou přítomni pasažéři? Drtivá většina dovozců či výrobců však sází na lodní a pozemní dopravu. Pojďme se podívat, jak to funguje, a případně jak to funguje i v případě, že se svého elektrického společníka rozhodnete například po vodě sami poslat do vybrané dovolenkové destinace.

Otestovali jsme tato kola

Conway ECC 300

Luxus v černé

Od podzimu loňského roku se v nabídce elektrokol na našem trhu objevila nová značka Conway. Protože je součástí distribuční sítě společnosti 4Ever, mohl by vzniknout dojem, že jde o variantu známého „forevra“ s jiným označením.

Apache Matto MX

Svižník

První důvěrné, praktické a jízdní setkání s motorem Bafang proběhlo díky zprostředkovateli – značce kola Apache – k oboustranné absolutní spokojenosti. Apache jím vybavil lehké krosové kolo Matto MX.

Author Electra

Změna sluší Elektře

Přes zavádějící asociaci názvu kola s klasickým dramatem Eugena O’Neila, která by mohla odkazovat na autorovo věčné téma odcizení, deziluze a zklamání, jsme s domácí Electrou na úplně jiných emocích. Kromě všech, které spojujeme s jízdním kolem, se dostalo i na tu, jež by měla provázet každý technický vynález sloužící lidem – design.

Rock Machine Blizz e70-27+

Svěží vítr na trailu

Tak jako automobilky stále rozšiřují svoji nabídku od malých městských vozítek po obrovská SUV, tak i cyklistický průmysl dostává stále nové variace bicyklů. Vezmeme-li kdysi klasický hardtail, upravíme geometrii, osadíme široké pneumatiky a přidáme elektromotor, máme zde zcela nový segment nazvaný trail e-bike. Právě do této kategorie řadíme i testovaný Blizz e70.

KTM Macina Action 292

Bez zastavení stále kupředu

Za poslední dva roky mi rukama prošlo poměrně dost elektrokol – hardtaily, fully, městská elektrokola, a když se dostane na průměry a šíře plášťů, chybí pouze k odškrtnutí největší rozměr – 29 palců. A to se nyní změnilo! V redakci přistál modernizovaný hardtail od KTM, model Macina Action v dostupnější variantě osazení. Co přináší velká kola ve spojení se silným elektromotorem od značky Bosch? Není snad ani lepšího času na zjištění, než na rozblácených a listím zapadaných jarních cestách, kde se na „klasice“ bez motoru kolikrát za stoupáním k cíli pěkně nadřete.

Lovelec Atria

Městem s přehledem

Českotěšínský Lovelec se od počátku svého působení v energií nabité cyklistice zaměřil na skupinu zákazníků, pro které bylo e-kolo řešením mobility, a to z mnoha důvodů, jež při troše přemýšlení každý z nás navrší. Ne vždy je to skupina věkově zařaditelná, nečekaná omezení mohou potkat při troše smůly každého.”

Jak si zajistit předplatné

Nejsnadnější způsob – web

V našem e-shopu vyberte požadované tituly, vyplňte základní osobní údaje a odešlete objednávku. Obratem Vám budou vygenerovány údaje pro bezhotovostní platbu, kterou provedete Vám obvyklým způsobem.

Přejít na výběr předplatných

Na Slovensku

Sjednání předplatného na Slovensko je možné pouze přes agenturu Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. (sjednání přes web ani poštovní složenkou nebude akceptováno). Kontaktujte prosím:

Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. oddelenie inej formy predaja
P. O. Box 183
Vajnorská 137 830 00 Bratislava 3
tel.: 00421 244 458 821, 16

bezplatná linka: 0800 188 826
f­ax/zázn.: 00421 244 45 88 19
e-mail: predplatne@abom­pkapa.sk
www.mediakapa.sk (predplatiteĺské a mailingové služby – ponúka titulov)

V případě nejasností – telefonicky

Zavolejte do redakce Lenku Blechovou na tel. 604 763 835 nebo mailujte na predplatne@vpress.cz

Právě v prodeji

CO SE DĚJE NA FACEBOOKU

To je dílo 🤣 ... VíceMéně

To je dílo 🤣

 

Comment on Facebook

LOL. Mít to jednoplacku a dražší komponenty/rám, polovina fejsbuku uvěří, že je to nové řešení pro zvýšení převodového rozsahu a odstupňování.

😀 to je mazec, má to zpřevodované jak na orbu, musí to mít velký nástup od spoda, zajímalo by mě kolik kg má na předek aby nebyl pořád na zadním kole :-)))))))

A fotka řidítek z toho peklostroje by nebyla? Rád bych viděl umístění třetího šaltru 😂

Škoda že ta fotka není celá. Počítám že vzadu je nějaký tunový meganávěs 😀

Čert ven to, že je to dvakrát zpřevodovaný, ale ta přehazka v pastorku....

Největší radost má člověk z toho co si vyrobí sám 😂 (aspoň za mě😂)

Zdeněk tohle by te mohlo pristi rok posunout 😂😂

A když to kousne do stehýnka. 🙄

To je bomba 😂

Tak si roztrhnout lýtko....

napinak retezu?

Bože, proč? 🙁

to má mezistupně 😀

Kolik to ma prevodu?? 🤔 Vojta Burda, namontujes mi to?? 😀

Prevodovy masakr..

A co na to Jan Tleskac?

Kombajny teraz pi žatve ???

Aha?

Co je to za tím pověšené za secí stroj? 😁

čo vy nato? nový trend 🙂 Roman Podolan, Peter Plesník Ján Podolan

+ View more comments

Stala se nám taková nepříjemná věc... Nemůžem pokračovat ...My tědko zhasneme... Bude tma... Asi dva dny...V této nastalé tmě se V-Press přestěhuje na novou adresu. Nechceme to tady roztahovat a nechceme taky z toho dělat aféru. Prostě chvíli nepůjdou maily... a tak vůbec...

www.youtube.com/watch?v=TYfrVDH2new
... VíceMéně

Stala se nám taková nepříjemná věc... Nemůžem pokračovat ...My tědko zhasneme... Bude tma... Asi dva dny...V této nastalé tmě se V-Press přestěhuje na novou adresu. Nechceme to tady roztahovat a nechceme taky z toho dělat aféru. Prostě chvíli nepůjdou maily... a tak vůbec...

https://www.youtube.com/watch?v=TYfrVDH2new

 

Comment on Facebook

Abychom to pro hnidopichy upřesnili: maily "půjdou", protože naše maily nemají nic společného s naším serverem, našimi počítači... Je to tak LD? Ale naše počítače budou v přepravkách a naše ruce budou tahat skříně. Snad je to tak přesnější.. MR

Jen aby jste nebyli neznámo kde, až se rozsvítí 🙂

Load more