Cykloturistika: 9/2007

64 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 15.08.2007 Úvodník: *** Ukázky z časopisu:

Popis

Mezinárodní konference VeloCity se konají po celém světě již od roku 1980 a od té doby si vydobily místo nejprestižnějšího mezinárodního fóra o cyklistice. Každé dva roky se schází experti na cyklistiku – politici, dopravní inženýři, zástupci měst a cykloorganizace ve vybraném městě, které se zasadilo v poslední době o podporu cyklistické dopravy jako integrální součásti dopravního systému. Mezi hostitelská města patřila např. Paříž, Amsterdam, Graz, Dublin, v roce 2009 bude hostitelem hlavní město Evropské unie – Brusel. Tentokrát to však byl Mnichov a kolegové z Nadace Partnerství byli při tom.

Německý časopis Bike a švédský výrobce sportovního oblečení Craft letos poprvé nabídli milovníkům horské cyklistiky ojedinělý přejezd Německa pod názvem Craft Trans Germany. Konal se v první polovině června letošního roku a jeho účastníci museli během osmi dnů překonat vzdálenost osmi set kilometrů s převýšením více než osmnáct kilometrů. Úctyhodná porce pro horské kolo a jízdu v terénu!

Po kopcovitém úvodu v kalifornské Sierra Nevadě a pouštních částech států Nevada a Utah, se Lucka s Michalem ocitli v dalším státě. V nohách mají už téměř 3000 kilometrů, viděli šest národních parků. Ten sedmý národní park, Rocky Mountain, je čeká až někde nahoře těsně pod coloradským nebem. A ten osmý, Mesa Verde, přijde až po kopcích, tedy v samém závěru státu Colorado.

Proč by žena měla jen „dědit“ kolo po svém aktivnějším mužském protějšku? Proč by měla jezdit na kole univerzálním, když ani boty nekupuje v regálu „univerzálních“ bot, nenosí pánské sukně, pánské kabelky, nechodí k pánskému kadeřníkovi. Ženy mají jiný vkus, jiné priority a také jiné fyzické dispozice. Kolo určené speciálně pro ženy udělá ženám větší radost, především jim ale bude lépe vyhovovat, je pro ně ovladatelnější, bezpečnější, zdravější. Ty na českém trhu v přehledu kol dámských geometrií.

Africké přísloví říká: „Nedělej si žádné dlouhodobé plány, protože se všechno stále mění. Tedy KOLO-běží. Afrika se stala na čtyři měsíce domovem pro sedm sportovců ze zemí střední a východní Evropy. Jak dostáli svým plánům, jak je a především jediného českého zástupce Petra Tůmu Siskaře změnilo mnohatisícové penzum ujetých kilometrů na kole, běh namibijskou pouští, sjíždění řeky Zambezi a Nilu na gumovém kajaku či výstup na horu Kilimandžáro po té, co absolvovali v rámci expedice Old Spice Afrika 12 500 kilometrů z Kapského města do Alexandrie?

Jaká byla atmosféra a průběh Celostátního srazu cykloturistů, který se konal na začátku června v Praze a okolí?

Víťa Dostál strávil Vánoce mimo svou rodinu, na cestě za absolvováním Panamericany. Jak strávil Štědrý den a jaké měl postřehy z další jihoamerické země, z Peru?

Hradec Králové je město pro cykloturistuku jedno z nejpřívětivějších. A jeho okolí je
rovinaté. Nejde však o rovinu nudnou, bezútěšnou. Příroda je zde tak akorát, a to především s ohledem k jízdě na kole. Navíc jak samo město, tak jeho okolí bylo přímo pošlapáno historií, takže o turistické cíle není nouze. Problémem je naopak něco nevynechat…

Informační tabule na uzávěře cesty, vedoucí přímo k vrchu Luznému kousek za hranicemi na území našich německých sousedů, se vás snaží přesvědčit, že tudy cesta přes hranice nikdy nevedla. Pro pěší se tak Luzný stává prakticky nedostupný, přes nejbližší hraniční přechod na Bučině je to poměrně daleko a navíc se musí téměř stejnou cestou zpátky, což bývá trochu otravné. Ideálním prostředkem se tak jeví kolo, ale ani s ním to není jednoduché. Autorovi domácích výšlapů Vláďovi Pustinovi a jeho cykloturistickým přátelům odolával několikrát.

Zamyšlení o průběhu letošní Tour de France viz ukázka č. 2. Další informace, analýzy, rozhovory, zajímavosti ze zákulisí, velké momenty, osobnosti, to vše umocněno nedostižnými fotografiemi Markéty Navrátilové najdete ve zvláštním vydání partnerského časopisu Velo – Tour de France 2007 www.ivelo.cz.

Při výběru nového silničního kola můžeme narazit na tři různé značky komponentového vybavení, které se liší především ve způsobu ovládání řazení. Pakliže v minulosti komponenty vyráběl jen na evropském kontinentě kde kdo, poslední roky silničním kolům vévodily pouze Shimano a Campagnolo. Rostoucí, rozvíjející se a drobné výrobce skupující americký Sram produkující součástky pro horská kola ale loni přišel i se silniční komponenty a ihned se razantně prosadil jak v profesionálním pelotonu, tak na běžných kolech v maloobchodním prodeji. Test všech tří silničních řadicích systémů v pravidelné rubrice.

Menu