Úvod » Eshop » Archiv časopisů » Cykloturistika » Cykloturistika: 2-3/2006

Cykloturistika: 2-3/2006

64 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 08.02.2006 Ukázka z časopisu: Pyrenejské průsmyky od moře k moři

Popis

V rubrice Velká cesta se podíváme opět na východ. Jirka Sázavský zachoval kontinuitu svého vyprávění z loňského roku a vydal se opět na Pamír, tentokrát ale nejel po Pamir Gighway, ale vybral si daleko menší cesty, které často hraničily se sjízdností. Jeho vyprávění opravdu nepostrádá vtip a nadsázku. Společně s ním můžete zakusit ostré slunce, rozlehlé pusté pláně, prach a vítr a nekonečnou pohostinnost lidí. Vzal s sebou i dva své kamarády, o to jsou historky a příhody peprnější.

Domácí cyklotrasa zavítala do hlubokých hvozdů Českého lesa. Omezený přístup veřejnosti vedl k tomu, že se tu zachovala krásná a neporušená příroda, protkaná nesčetnými zpevněnými silničkami, které zvou na cyklistické výlety. Pojeďte se podívat spolu s námi do oblastí, kterou strážili po staletí Chodové a později příslušníci Pohraniční stráže, kde dnes však narazíte jen na podobné cyklonadšence.

Náš nový seriál Naučné stezky se rozjede jak jinak v hlavním městě. Není to proto, že bychom nějak chtěli Prahu preferovat, naopak, ale proto že zde vidíme kontinuitu s pražskými potoky a také aby tedy byla rychle za námi. Přesto v Praze najdete další zákoutí, která byste v ruchu velkoměsta opravdu nečekali. Ukážeme vám všechny naučné stezky, které jsou v Praze sjízdné na kole.

Masiv Tennengebirge a Vysoké Taury vévodí několika údolím regionu Pinzgau. Cyklistickým centrem jsou především terény mezi nedalekými městy Saalbach, Hinterglemm, Zell am See, Saalfelden a Leogang. Poslední jmenované bude východiskem pro další díl pasiánsu. Tato oblast nabízí cyklistům 720 kilometrů MTB tras, 480 kilometrů cyklostezek údolími, horské single-trails, bikepark a bohaté terény pro freeride. Bez přehánění můžeme konstatovat, že díky tomu zde může “člověk cyklomilný” prožít velmi bohaté kolařské zážitky.
Opět zde najdete čtyři trasy, od nejlehčí po nejzdatnější cyklisty. Profil, přesný popis trasy, podrobná mapa a zajímavosti v okolí budou samozřejmostí.

Cestování vlakem s kolem jako spoluzavazadlem je dnes díky vstřícné politice Českých drah i dalších železničních přepravců naprostou samozřejmostí. Vlaky vás i s bicyklem spolehlivě dovezou nejen do všech koutů naší vlasti, ale i k našim zahraničním sousedům. Ostatně na toto téma se již v Cykloturistice opakovaně psalo. Webové adresy, o nichž bude řeč tentokrát, pomohou na internetu najít to správné spojení i cenu, kterou za přepravu zaplatíte – www.jizdnirad.cz a www.jizdenka.cz.

Na slovíčko si tentokrát Martin Raufer pozval Antonína Remeše, majitele firmy Remerx, jednoho z největších výrobců cyklistických ráfků v Evropě.

Jaro se blíží, a tak jsme pro vás připravili přehled řídítkových brašen s mapníky. V příštích číslech Cykloturistiky budou přehledy pokračovat. Věříme, že vám přinesou jasno do možností, jaké se vám ve vybavení kola nabízejí. Přehledy by měly být co nejkompletnější a zveřejněné výrobky by měly být k dostání.

V testu Cykloturistiky se objeví dva typy kol. Jednak v Čechách oblíbené skládačky, a to Author Simplex a Dahon Speed. Do druhého duelu se pak pustí krossy Ravo Conquest a Wheeler Cross 56.

V Příběhu jízdního kola zavítáme mezi transportní a užitková vozidla konce 19. století. V této době ještě nenastal boom automobilů jako dopravních prostředků, a tak šlapací vozidla dobře sloužila k přepravě menších nákladů i jako drožky k přepravě osob ve městech. A k čemu všemu velocipedy sloužily, čtěte na str. 66.

Slovenští dálkoví cykloturisté se na naše stránky příliš často nedostanou. Proto mě velmi potěšilo, když mě na veletrhu Sport Life oslovil mladý cestovatel, vysokoškolák z Komárna, Zoltán Bujna. Jeho vyprávění mělo hloubku a cesta zajímavý cíl. Na kole podnikl více než osm tisíc kilometrů dlouhou trasu po stopách v Česku méně známého profesora orientálních jazyků Budapešťské univerzity – Ármina Vámbéryho. Spojil se s občanským sdružením Vámbéryho v Dunajskej Strede a vznikla z toho expedice z Dunajské Stredy přes Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, Turecko, Řecko do íránského Teheránu a zpět.

Nadace Partnerství a Informační centrum OSN uspořádaly začátkem prosince 2005 seminář nazvaný “Voies vertes – Greenways”, tedy Stezky pro cyklisty ve Francii. Kolega Jirka Juřík byl přítomen, a tak vám nechá nahlédnout pod pokličku francouzské kuchyně. Připravil vám lahůdky jako greenways – Voie verte de Beaujolais, Voie verte de la Côte Chalonause á Cluny, Voie verte en Val Lamartinien, Promenade cyclable du lac d’Annency.

V rubrice Pod Tatrami ještě zůstaneme v Kysucích. Slovenským kolegům se tam natolik líbilo, že pro vás připravili ještě další díl. Vydali se probádat jejich javornickou část. Odhalte spolu s nimi jedinečné úkazy jako ropu volně vytékající na zemský povrch či kamenné koule, o kterých se dodnes neví, jak vznikly, oblé kopce, různozelené záplaty luk a lesů na stráních, stejně jako příjemné cesty.

Jak si zajistit předplatné

Nejsnadnější způsob – web

V našem e-shopu vyberte požadované tituly, vyplňte základní osobní údaje a odešlete objednávku. Obratem Vám budou vygenerovány údaje pro bezhotovostní platbu, kterou provedete Vám obvyklým způsobem.

Přejít na výběr předplatných

Na Slovensku

Sjednání předplatného na Slovensko je možné pouze přes agenturu Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. (sjednání přes web ani poštovní složenkou nebude akceptováno). Kontaktujte prosím:

Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. oddelenie inej formy predaja
P. O. Box 183
Vajnorská 137 830 00 Bratislava 3
tel.: 00421 244 458 821, 16

bezplatná linka: 0800 188 826
f­ax/zázn.: 00421 244 45 88 19
e-mail: predplatne@abom­pkapa.sk
www.mediakapa.sk (predplatiteĺské a mailingové služby – ponúka titulov)

V případě nejasností – telefonicky

Zavolejte do redakce Lenku Blechovou na tel. 604 763 835 nebo mailujte na predplatne@vpress.cz

Právě v prodeji

CO SE DĚJE NA FACEBOOKU

Chris Froome během Vuelty neprošel dopingovou zkouškou a dvojnásobně překročil povolený limit léků na astma. Hrozí mu tak odebrání vítězství na Vueltě a zákaz startů na dalších závodech.

Aktualizace: Dle prohlášení UCI mají oba kontolní vzorky 'A' i 'B' překročen limit na lék Salbutamol.

Lídr elitní stáje Sky v prohlášení uvedl, že si není vědom porušení dopingových pravidel.
„Jak je dobře známo, mám astma a vím přesně, jaká jsou pravidla. Používám inhalátor ke zvládnutí příznaků (vždy v rámci povolených mezí) a vím jistě, že budu testován každý den, pokud budu v dresu lídra,“ uvedl Froome.
„Astma se mi během Vuelty zhoršilo, proto jsem na doporučení lékaře zvýšil dávku salbutamolu. Jako vždy jsem se s nejvyšší péčí ujišťoval, že jsem neužil vyšší než přípustnou dávku,“
... VíceMéně

Chris Froome během Vuelty neprošel dopingovou zkouškou a dvojnásobně překročil povolený limit léků na astma. Hrozí mu tak odebrání vítězství na Vueltě a zákaz startů na dalších závodech.

Aktualizace: Dle prohlášení UCI mají oba kontolní vzorky A i B překročen limit na lék Salbutamol.

Lídr elitní stáje Sky v prohlášení uvedl, že si není vědom porušení dopingových pravidel.
„Jak je dobře známo, mám astma a vím přesně, jaká jsou pravidla. Používám inhalátor ke zvládnutí příznaků (vždy v rámci povolených mezí) a vím jistě, že budu testován každý den, pokud budu v dresu lídra,“ uvedl Froome.
„Astma se mi během Vuelty zhoršilo, proto jsem na doporučení lékaře zvýšil dávku salbutamolu. Jako vždy jsem se s nejvyšší péčí ujišťoval, že jsem neužil vyšší než přípustnou dávku,“

 

Comment on Facebook

Astmatik a alergik by asi vůbec neměl vrcholově sportovat.Bez léků by nebyl schopen podat výkon.Je to jen můj názor,ale profesionální sportovec by měl být člověk zdravý a ne si pomáhat léky a foukátkem.

Jsem tak strašně překvapený...😂. Ten horký vzduch ve Španělsku mu způsobil záchvat astmatu. Já myslel, že to je záležitost zimy a znečištění (smog), ale vidím, že se to prostě nevyhne ani sportovcům, kteří jedou v teple, v horách nebo u moře....kam ten svět spěje, když nelze dýcha bez fetu. Ale určitě mi tady nějaký "věřící" cyklista odpoví ve smyslu, že jenom nevím, o čem ta cyklistika je. 😂

Ja mam astmatika doma a vim co to snim dela bez inhalatoru neudela ani nakup,to co rika Frome a Sky je hovadina na teto urovni by astmatik ty kopce nevyjel po 2km by odpadl a umrel,kdo to nema jenom cinta nesmysly inhalator je posledni lecba latky jsou tam silnejsi nez tablety,a vim co to dela semnou v praci,sportovci to maj kriti dopingumel 2000 nad povolenou normu to jsou 4inhalatory,1 inhalator ma 250microgramu ucinych latek,nema smysl to tady popisovat proste kecaj.

Že by to přehnal s Kenacortem? 😂 Ostatně ve Sky už byl podezříván Bradley Wiggins z úmyslného využití při TdF v letech 2011 a 2012...

Dokud budejezdit silnicni elita etapaky v techto casech tak neverim ze je nekdo z nich cistej! Povolit vsem a je klid,jen jich asi par umre. 😁

No a co jako!?! Nefandil jsem mu nikdy, ale tohle není doping! Keci jenom a snaha držet stáje a jezdce v šachu! Potom stačí už jen rozjet akci -NĚCO za NĚCO ....

A ono se čekalo něco jiného? Tomuto léta i z uší. Na Túr ukázat že to v klidu i zaběhne.

Moje babi má astma skoro nevyjde jedny schody. Více jak polovina profiků jsou astmatici! Byli ,jsou v tom všichni sorry ako 😋

On tam jezdí někdo bez dopingu ?

Sky to za nej vylobuje 😃

Konečně se zase na ty závody bude dát koukat, bez něj, hurá !

verím a fandím mu, dúfam, že nesklame

U takého športovca je astma 🐷. To hoci čím neutlmíš.

😂😂🤘

+ View more comments

7 hodinami

Časopis VELO & iVelo.cz

Kdybyste nevěděli, co vám chybí do Sagana, tak tady je malá nápověda... a taky tip pro české mládežnické trenéry...

Peter Sagan
Doing some core training in Palma de Mallorca, Motus style!
... VíceMéně

Peter Sagan

 

Comment on Facebook

Dobrej je ten týpek na konci vzadu. Jakoby říkal..."Hele, hele, kdo ho sem pustil?"

Ne říkal, koukněte se,takhle to má vypadat... 🙂

klobouček!

Peťo 👏👌👍

Provaz jako core training? 😊

+ View more comments

V devadesátkách se děly šílený věci....skoro jak z filmu Oheň, led a dynamit. ... VíceMéně

Snow

 

Comment on Facebook

A pak cyklisté objevili LYŽE, jenže lyže neměly řídítka, tak se zkusili vrátit ke kolům.

tyyjo masakr ... to je pro tebe místo lyží!! 😀 Jiří Korabečný

Load more